De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!
Het schijnt dat bij 10 maanden je productie stabiel word.
Ja heb ik ook vaker gehoord. Nuja, als je productie nu al terugloopt is 4 maand nog wel heel lang natuurlijk. Anderzijds gaat ze ook wel bijvoeding krijgen/meer eten en kan je het zo misschien opvangen?
Hier is de bv in razendsnel tempo aan het teruglopen. Ik heb sinds vorige week mijn menstruatie terug en sindsdien is het echt bijna niets meer.
Hanna: spannend zeg!
Hier is de bv in razendsnel tempo aan het teruglopen. Ik heb sinds vorige week mijn menstruatie terug en sindsdien is het echt bijna niets meer.
Hanna: spannend zeg!
Ik had afgelopen weekend en vandaag weer eens melk met spruitjessmaak. En een bijbehorende gillende baby die geen tiet wilde en daardoor ook niet kon slapen.
Ik ga weer aan de pil.
Ik ga weer aan de pil.
Ja 10 mnd
dat duurt nog ff
ben ik net over de helft.
Maar goed wie weet lukt het nog wel zo lang....
Sprak laatst ook iemand die een mega dip had van 2 weken nadat haar menstruatie weer was begonnen maar daarna nam de productie ook zo weer toe.
Suze eet al aardig wat van haar hapjes op dus dat scheelt wel inderdaad.
En voorlopig geen pil meer hier in m'n lijf. Heb al zo lang de pil geslikt dat ik een beetje klaar ben met dat ding...
Ook omdat het een tijd duurde voordat ik zwanger werd heb ik geen zin meer in hormonentroepjes....
Maar goed wie weet lukt het nog wel zo lang....
Sprak laatst ook iemand die een mega dip had van 2 weken nadat haar menstruatie weer was begonnen maar daarna nam de productie ook zo weer toe.
Suze eet al aardig wat van haar hapjes op dus dat scheelt wel inderdaad.
En voorlopig geen pil meer hier in m'n lijf. Heb al zo lang de pil geslikt dat ik een beetje klaar ben met dat ding...
Ook omdat het een tijd duurde voordat ik zwanger werd heb ik geen zin meer in hormonentroepjes....
Hmmm ik weet niet of dat voor iedereen geldt hoor.Nadia schreef: Het schijnt dat bij 10 maanden je productie stabiel word.
Bij de eerste was het na 9 maanden "op". Als in: nog maar genoeg voor 1 voeding per dag, en later per 2 dagen. Er werd gewoon niet meer genoeg nieuw gemaakt.
Bij de tweede heeft het 14 maanden geduurd, en ook toen was het echt op. Ik kon nog 1x per 2 a 3 dagen 1 voeding geven.
Het is wel heel geleidelijk gegaan, dus geen problemen gehad door het "afbouwen".
Ik had zelf best nog wel door willen gaan. Maar mijn lijf was er gewoon klaar mee. Dat kan dus ook
Hier ook geen pil. Nam ik voor de zwangerschap ook niet( teveel risico gezien familiegeschiedenis).
Ik wil ook vrij snel een 2e, maar nu al aan beginnen vond ML toch net iets te
Nuja, de dip is geen echt probleem want ze drinkt goed van de fles.
Eet Suze groenten en fruit? Robyn wel, maar niet dagelijks beiden. Moeten wat opletten qua constipatie.
Ik wil ook vrij snel een 2e, maar nu al aan beginnen vond ML toch net iets te
Nuja, de dip is geen echt probleem want ze drinkt goed van de fles.
Eet Suze groenten en fruit? Robyn wel, maar niet dagelijks beiden. Moeten wat opletten qua constipatie.
Daar heb ik (Dwayne) nog gelukkig geen last van. Ben nog niet ongesteld en let nog enorm op mijn eten. Amper of geen slechte dingen. Soms wel lastig maarja. Het lukt nu wel volledig om gewoon kool te eten zonder krampen. Bonen gaat ook goed. Koemelk producten laat ik 80% achterwegen. Gebruik wel nog roomboter en kaas. En soms slagroom.
Dwayne had vandaag op de opvang van 9.20 tot 4 uur geslapen. Ik had gezegd dat ze hem niet hoefde wakker te maken. Maar vind dit wel erg lang met het missen van een voeding. Dwayne lijkt nergens last van te hebben. Is niet chagrijnig en clustert niet. Ga toch wel vragen om hem na 4 uurtjes overdag te wekken voor een fles.
Omdat ik Dwayne zo gemist heb door de stomme late/vroege zijn we met zijn allen al om half 10 naar bed gegaan. Dwayne is aan mijn borst in slaap gevallen. Ik heb nog een boekje gelezen. Probeerde daarna ook te slapen. Maar het lukt me niet om de lange nacht te slapen met zo'n kwetsbaar mensje naast me.
Dwayne had vandaag op de opvang van 9.20 tot 4 uur geslapen. Ik had gezegd dat ze hem niet hoefde wakker te maken. Maar vind dit wel erg lang met het missen van een voeding. Dwayne lijkt nergens last van te hebben. Is niet chagrijnig en clustert niet. Ga toch wel vragen om hem na 4 uurtjes overdag te wekken voor een fles.
Omdat ik Dwayne zo gemist heb door de stomme late/vroege zijn we met zijn allen al om half 10 naar bed gegaan. Dwayne is aan mijn borst in slaap gevallen. Ik heb nog een boekje gelezen. Probeerde daarna ook te slapen. Maar het lukt me niet om de lange nacht te slapen met zo'n kwetsbaar mensje naast me.
Oh dat Geloof ik best. Iedereen is anders. Daarom zeg ik "het schijnt". Ik heb het gelezen in het boek waar ik nu in bezig ben.Kim_S schreef: Hmmm ik weet niet of dat voor iedereen geldt hoor.
Bij de eerste was het na 9 maanden "op". Als in: nog maar genoeg voor 1 voeding per dag, en later per 2 dagen. Er werd gewoon niet meer genoeg nieuw gemaakt.
Bij de tweede heeft het 14 maanden geduurd, en ook toen was het echt op. Ik kon nog 1x per 2 a 3 dagen 1 voeding geven.
Het is wel heel geleidelijk gegaan, dus geen problemen gehad door het "afbouwen".
Ik had zelf best nog wel door willen gaan. Maar mijn lijf was er gewoon klaar mee. Dat kan dus ook![]()
Dat van Stefan Kleintjes? Die heb ik wel hoog zittenNadia schreef: Oh dat Geloof ik best. Iedereen is anders. Daarom zeg ik "het schijnt". Ik heb het gelezen in het boek waar ik nu in bezig ben.
Maar inderdaad, iedereen is anders
Ja die
ben nu op de helft van het boek. Zal hem deze week wel uit lezen.
Nadia, wat jij eet, heeft echt geen invloed op de krampjes van Dwayne. Er zit geen luikje van je maag naar je tiet. Borstvoeding wordt namelijk uit je bloed gemaakt.
Er kunnen soms wel wat minieme deeltjes van eiwitten uit koemelk in je bloed terecht komen en vanuit daar weer een minieme hoeveelheid in je voeding. Voor hele hele hele allergische kindertjes zou dat al net teveel kunnen zijn, maar die hebben andere en meer klachten dan alleen krampen.
Er kunnen soms wel wat minieme deeltjes van eiwitten uit koemelk in je bloed terecht komen en vanuit daar weer een minieme hoeveelheid in je voeding. Voor hele hele hele allergische kindertjes zou dat al net teveel kunnen zijn, maar die hebben andere en meer klachten dan alleen krampen.
Ik heb gelezen dat de voeding wel invloed heeft op de samenstelling. Met name als je ongezond leeft op de vetzuur van de melk. Ook je bloed kan vetter zijn. Dus ansich logisch. Daarnaast vind ik het geen overbodige luxe om (extra) gezond te eten als ik bv geef.
Dwayne heeft trouwens haast geen krampen gehad. Tot 6 weken heb ik geen ui, knoflook, kool etc gegeten. Daarna alles rustig geïntroduceerd. Moet zeggen dat me dat perfect bevallen is.
Dwayne kreeg dus wel krampen van de vele voedingen uit de v fles. De symptomen daarvan waren mij compleet onbekend. Echt oorverdovend huilen. Beentjes intrekken en uitstrekken. Bah wat een naar gezicht
Ivm met wat reflux van Dwayne gestopt met koemelk. Moet zeggen dat dit echt wel helpt. Nu is koemelk ook niet gezond voor ons. Dus zo erg is het niet
Meneertje werd net wakker. En enorm aan het kletsen dat hij was..
lag hij weer achterstevoren in bed 
Dwayne kreeg dus wel krampen van de vele voedingen uit de v fles. De symptomen daarvan waren mij compleet onbekend. Echt oorverdovend huilen. Beentjes intrekken en uitstrekken. Bah wat een naar gezicht
Ivm met wat reflux van Dwayne gestopt met koemelk. Moet zeggen dat dit echt wel helpt. Nu is koemelk ook niet gezond voor ons. Dus zo erg is het niet
Meneertje werd net wakker. En enorm aan het kletsen dat hij was..
Dwayne is weer goed gekeurd door het cb. Ze waren erg te spreken over hem. Hoe lekker bewegelijk hij is. Hoe gezellig hij doet kletsen en doet lachen. Hij is goed gegroeid. 6415 gram en 64 cm
het bureau is echt fijn. Nog geen negatieve ervaringen. Ze waren erg te spreken over de keuzes die we maakten omtrent zijn voeding. En alweer zo'n stom prikje gehad. Dat vond hij niet leuk. Arm ding. Gelukkig al weer snel vergeten.
-
hannabelgje
- 5-sterren

En weer geen baby eruit gevallen vandaag. [emoji20]