waar bestellen jullie je wormenkit? uitslag is binnen

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: waar bestellen jullie je wormenkit?

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: waar bestellen jullie je wormenkit?

Bericht door Parelridder »

Ow da's ook apart, ik belde ze vanmiddag en toen werd gezegd dat het 20 euro extra kostte (bovenop de kosten van regulier onderzoek, wat voorwaarde is voor de Baermann test).
judith vd
5-sterren
5-sterren

Re: waar bestellen jullie je wormenkit? uitslag is binnen

Bericht door judith vd »

De uitslag is binnen: 1 + lintworm en 1 + haakworm.
Diza heeft niet 3 dagen aan de lijn gelopen en heeft flink gezwommen/gedronken/lopen snoepen van alles wat niet de bedoeling is.
Ik zie het ook niet echt zitten om haar 3 dagen aan de lijn te houden (zou dat rond december wel kunnen doen: dan wordt ze vaak loops).

Ik zit er hard over te denken om haar geen medicatie te geven. Ik zie nooit wormen (weet dat dit ook niet altijd hoeft, ook al ze echt wel wormen  heeft).

Dus: wat zouden jullie doen?

groet,

Judith
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ik zou niet laten onderzoeken als de uitslag indien 'positief' onbetrouwbaar is n.a.v. park-eet-gedrag. Je laat immers juist onderzoeken om niet zinloos te ontwormen en tegelijkertijd in geval van infectie wél te ontwormen.. Wat te doen als de uitslag aan geeft dat er sprake is van spoel- en haakwormen, maar je niet weet of dit infectie of passage betreft, geen idee.. Dezelfde gok als zonder onderzoekje :-\
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Parelridder schreef: Ik zou niet laten onderzoeken als de uitslag indien 'positief' onbetrouwbaar is n.a.v. park-eet-gedrag. Je laat immers juist onderzoeken om niet zinloos te ontwormen en tegelijkertijd in geval van infectie wél te ontwormen.. Wat te doen als de uitslag aan geeft dat er sprake is van spoel- en haakwormen, maar je niet weet of dit infectie of passage betreft, geen idee.. Dezelfde gok als zonder onderzoekje :-\
Dat dus.

iK had gister eindelijk weer een wormenkit binnen....besloot Tom die vrijwel nooit van straat eet dat het gister de uitgelezen dag was om dat weer een keer wel te doen ::) Dus vrouwtje moet nu weer 3 dagen geduld hebben :P
judith vd
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith vd »

Parelridder schreef: Ik zou niet laten onderzoeken als de uitslag indien 'positief' onbetrouwbaar is n.a.v. park-eet-gedrag. Je laat immers juist onderzoeken om niet zinloos te ontwormen en tegelijkertijd in geval van infectie wél te ontwormen.. Wat te doen als de uitslag aan geeft dat er sprake is van spoel- en haakwormen, maar je niet weet of dit infectie of passage betreft, geen idee.. Dezelfde gok als zonder onderzoekje :-\
Dat zat ik me ook al te bedenken . . . . .
Mmmm, het is alweer zo lang geleden dat Diza iets chemisch in haar lijf heeft gekregen, dat ze het vast overleefd. Het is gewoon niet fijn om, eventueel onnodig, haar een kuur te geven.
Ik moet dus gewoon een grote meid zijn: haar 3 dagen aan de lijn houden en dan opnieuw een test doen.
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Misschien een rare vraag maar onze pup vindt echt werkelijk alles interessant wat hij op straat, tuin of waar dan ook tegenkomt. Hij loopt hier ook regelmatig alleen in de tuin rond. Daar liggen ook vogelpoepjes, slakken. Wij willen binnenkort ook een keer zijn ontlasting laten testen. Tips wat ik kan doen om een betrouwbare test te krijgen?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Aan de lijn houden en niet zonder toezicht in de tuin laten  ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mijn honden eten al jaren van alles en nog wat. Ik laat ze nooit 3 dagen voor ik mest in stuur aan de riem uit. En ik doe deze mestonderzoeken al sinds 2009. Ik heb 1 keer Linga positief gehad op coccidia. Niks gedaan, paar maanden later weer mest ingestuurd. Edit: en vrij bevonden. Nog nooit een positieve uitslag voor welke worm dan ook gehad. Dus mwah.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 16 jul 2014, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
judith vd
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith vd »

Op dit antwoord zit ik nou te wachten!! Gewoon niks doen en over 3 maanden weer proberen  ;D.

Thanks!
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Lizzy schreef: Mijn honden eten al jaren van alles en nog wat. Ik laat ze nooit 3 dagen voor ik mest in stuur aan de riem uit. En ik doe deze mestonderzoeken al sinds 2009. Ik heb 1 keer Linga positief gehad op coccidia. Niks gedaan, paar maanden later weer mest ingestuurd. Edit: en vrij bevonden. Nog nooit een positieve uitslag voor welke worm dan ook gehad. Dus mwah.
Dat is in ieder geval haalbaarder dan 3 dagen aan de lijn en niet uit het oog verliezen ???

Plaats reactie