De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

@ Suzanne: Nou hopelijk houden die darmen van jou zich verder een beetje koest gedurende je zwangerschap!

@wenche, balen van de KDV.... Niet fijn als je voor 2 maanden iets moet zien te fixen tussendoor....

Ik vind combi hond/ baby ook soms lastig. Gelukkig is Duko geen hond meer van 1 jaar oud maar van 6 al heeft hij nog steeds genoeg energie....
Ik probeer iig elke dag 1 grote wandeling te maken en dat lukt 80% vd tijd ook maar de andere wandeling zijn soms echt nihiel...
Als mijn man bijvoorbeeld 's avonds niet thuis is en Suze ligt al in bed ja dan laat ik hem alleen maar piesen aan de overkant vd weg en dan moet meneer al weer terug naar binnen  :-\ niet echt aardig voor de hond... Ik ga ook niet meer naar de behendigheid omdat dat plantechnisch niet goed uitkomt nu.
Soms voel ik me best een beetje schuldig. Arm beest....
Maar goed, daar tegenover staat wel dat we meer thuis zijn dan eerder dus hopelijk compenseert dat iets.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ik vrees dat hier binnenkort de honden wat vaker in de garage gaan zitten. Ze zijn echt niet rustig te krijgen bij Robyn. Springen der tegenaan. Nu zit ze nog vaak in de box( maar ze staat recht, dus lang kunnen we dat niet meer).
Anderzijds is hier nu wel 24/24 iemand thuis. Wandelen doen we wel nog. In de draagzak.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat is niet prettig!! Hebben ze altijd al onrustig gedaan?

Dwayne heeft na zijn moeilijke avond vannacht super geslapen. Van 22u tot 08u. En werd onwijs vrolijk wakker :)
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Sieglinde schreef: Ik vrees dat hier binnenkort de honden wat vaker in de garage gaan zitten. Ze zijn echt niet rustig te krijgen bij Robyn. Springen der tegenaan. Nu zit ze nog vaak in de box( maar ze staat recht, dus lang kunnen we dat niet meer).
Anderzijds is hier nu wel 24/24 iemand thuis. Wandelen doen we wel nog. In de draagzak.
is het een idee om net voor je haar uit de box haalt de honden wat lekkers op hun kussen/mand te geven zoals bijv een kong? Dan zij  ze even zoet met die kong en wordt Robyn minder belangrijk voor ze op dat moment.  Ze moeten dan gewoon even verplicht op hun plek blijven (wat door de kong beloond wordt. Misschien wennen ze er zo aan
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

De oudste is wel ok. Die kan liggen slapen met Robyn naast hem. Of ze kan in de zetel zitten terwijl hij er naast zit. Maar van zodra de kleinste in de buurt komt wordt ook hij hyper.
De kleinste is in zijn hoofd nog steeds een pup van paar maand, maar dan wel in een jasje van 25 kg ::). Hij gaat haar geen kwaad doen hoor, maar wel gewoon omverspringen in zijn enthousiasme. En eenmaal ze begint te kruipen( wat ze al behoorlijk kan) wil ik niet dat daar zo'n loebas tegenaan loopt.

Bovendien durven ze te vechten. De hoeveelheid is sterk geminderd maar het is wel best hevig. In doemscenarios zit ze daar dan tussen natuurlijk.

Herplaatsen krijg ik niet over mijn hart( de jongste dan) dus tja, wordt het toch wel af en toe in de garage/tuin/deel vd keuken( daar kunnen ze overal komen als ze apart zitten)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Als Dwayne hier straks begint met kruipen en ik zit er niet met mijn neus bovenop worden de honden ook afgezonderd door een hekje in de keuken.
Nu vinden ze Dwayne helemaal niet boeiend. Meeste wat ze doen is een snuffel tijdens het langs lopen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik denk persoonlijk dat hoe meer je ze afzondert, hoe meer ze op de baby zullen reageren. Hier hebben we dat nooit gedaan en hebben we er ook nooit problemen mee gehad.
Ik zou in zo'n geval een gt inschakelen.
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

hannabelgje schreef: Ik denk persoonlijk dat hoe meer je ze afzondert, hoe meer ze op de baby zullen reageren. Hier hebben we dat nooit gedaan en hebben we er ook nooit problemen mee gehad.
Ik zou in zo'n geval een gt inschakelen.
Dat denk ik ook. Nou heb ik natuurlijk makkelijk praten want onze honden reageren niet echt op neefjes/nichtjes die hier komen en ik kan ze altijd naar hun plaats sturen als ze toch te druk worden.  Hier altijd de regel.....op het kussen mogen de honden niet gestoord worden (ook niet door de kleine dus), dat is hun veilige plekje. Op het speelkleed mogen de honden niet komen. Dat is de 'veilige plek' van de kindjes. En hier wordt dat door de honden goed geaccepteerd. Het is voor hun zo erg duidelijk. En kruipt er toch een baby richting hondenmand dan haal ik ze daar weg, zelfs hele kleine kindjes hebben al heel snel door wat wel/niet mag. Ik word niet boos maar ben daar gewoon heel consequent in. Zowel hond als kind moeten hun rust kunnen krijgen als ze dat willen.
Is het geen idee zo'n kamer kennel/puppy ren voor de honden neer te zetten? Dan zijn ze er toch bij maar kunnen haar niet omver lopen/kan ze er niet tussen komen als ze vechten. En ja, ik zou hiervoor wel een gt inschakelen. Wie weet kun je hier heel gemakkelijk wat aan doen.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Voor het vechten hebben we al een gt gehad. Het gaat ook gewoon vaak wel goed maar ja. 2 rescue honden die beiden niets van hondentaal kennen. Oscar is veel te hyper, wil spelen maar Fred de oude wilt het niet. Laat dat blijken, maar Oscar blijft doorgaan.
En anderzijds kan Oscar wel rustig liggen en Fred uit het niets beginnen fixeren op hem.

Ze worden overal bij betrokken. Liggen naast de box, gaan mee verversen, wandelen gebeurt met haar in de draagzak, ... Als ze op de schoot zit, ligt Fred er gewoon naast of op met zijn hoofd.

Maaaaaar Oscar is ook heel zenuwachtig bij volwassenen. Ik kan niet uit mijn zetel komen of hij veert recht, mij niet anders zetten of hij veert recht, ...dus tja, tijdens de kruipperiode zal er af en toe een scheiding komen, eenmaal ze steviger gaat stappen gaat het sowieso beter gaan.
suzanne 1 schreef: Is het geen idee zo'n kamer kennel/puppy ren voor de honden neer te zetten? Dan zijn ze er toch bij maar kunnen haar niet omver lopen/kan ze er niet tussen komen als ze vechten. En ja, ik zou hiervoor wel een gt inschakelen. Wie weet kun je hier heel gemakkelijk wat aan doen.
Als ze 'apart' zitten kunnen ze vrij in de garage,in de tuin en in een deel van de keuken, waar ze ons dus gewoon zien. In de keuken staat gewoon een klein hekje, dus vergelijkbaar met een kamerkennel.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Mijn honden wil ik in de kruipende fase waar Fedde nu in zit niet daar hebben waar hij kruipt. Dat betekend dat Fedde niet het hele huis tot zijn beschikking heeft, maar de honden ook niet. Ze zijn super met hem, maar de Teckeltjes zijn dol op hem en kind op de grond is spelen voor hen. Gezichtje aflikken, speeltjes pakken enz. Ik ben dan continu aan het dirigeren wat wel/niet mag en dat vind ik niet goed. Voor de honden niet en voor Fedde ook niet. Speelt hij in de woonkamer dan gaan de honden naar de keuken. In de keuken kruipt hij gewoon standaard niet, of in zijn stoel of ik zet de box erbij. Daar staan ook de manden en de kamerkennel van de pup en dat is gewoon ook niet fris als hij daar kruipt. Van mij hoeft een kruipend kind niet samen met honden. Ik vind dit een zeer dreigende benadering van een kind naar de honden en over een paar maanden loopt hij en is het weer over met de beperkingen. Ik maak er maar niet zo'n punt van.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Daar kan ik me helemaal in vinden. Plus dat mijn honden ook nog erg groot en zwaar zijn.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Precies, je kan er ook een groter punt van maken denk ik dan. Veiligheid voor alles. Fedde stapt al aan de hand en dan doen ze gewoon naar hem zoals naar ieder rechtopstaand mens doen - normaal en niet hyper de pieper springen of likken. Dat kruipende kind zien ze als een speel maatje. Dus dat gaat straks ook gewoon goed komen.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik vind het ook niet raar. Wij hebben nu ook even hond over de vloer. Het is een hele lieve hond en voor een hond ook erg netjes, maar het geeft acuut vies. Vloer vies; overal enorme plukken haren en veel stof en nog meer zand. Aangezien mijn bekken nog steeds prut is, ligt Vera niet op een dekentje op de grond. Dan maar even alleen in haar zeteltje en in de box en op schoot/de arm.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik ben trouwens een gat in de hand aan het kweken.
Had ik laatst met de nieuwe draagdoek ook gelijk wat jumpsuits (5!) meebesteld en uiteraard accessoires voor mn doeken, gisteren weer gewinkeld. Nachtlampje, korte jumpsuit, zonnehoedje en opvouwbaar boodschappentasje voor mij (ik had al een aardbei, maar die heeft zn beste tijd gehad).

Nu is dat allemaal nog best normaal. Behalve dan dat Vera eigenlijk echt geen kleren meer nodig heeft. Mn moeder heeft toen ik zwanger was een enorme doos met kinderkleertjes aangeschaft. En dat is dus echt heel veel. Niet alles mijn smaak, niet alles even handig qua seizoen en pasvorm, maar kleertjes zijn kleertjes en ze groeien er toch snel uit.
Maar ik vond dat ik nu een goed excuus had voor andere kleertjes. Er zaten geen goedpassende jumpsuits bij (wel pyjama's en boxpakjes met rare pasvorm) en qua broekjes was het merendeel in maatje 62 spijkerbroek. Vera houdt niet van stugge stoffen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Leuk toch :) geld moet rollen. En als je het kunt missen why not.
Ik heb maandag een driewieler gekocht met duwstang.

Gesloten