De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dwayne grote voeten? Ja zou best kunnen. Met de echo metingen hadden ze dat ook al gezegd. En bijna alle sokken passen niet meer..

Op dagen als vandaag ben ik zooooo blij met mijn moeder : smitten: Dwayne was de hele dag al jammerig. Nouja tis weer warm. Kan zijn. Veel aan de borst. Regeldag?? Zou kunnen.. We kijken aan..
Tot vanavond.. Echt oorverdovend huilen.. Niet normaal echt krijsen. Niet stil te krijgen. Alles geprobeerd.. Niets.. Uit wanhoop papfles geprobeerd.. Ondertussen was mijn moeder zomaar v spontaan langs gekomen om mij even te ontlasten dat ik met de honden uit kon. Die stonden op knappen. (Hubbie is werken). Maar niks hielp. Ondertussen rode plekjes in zijn gezicht van het vele huilen.

Naar de HAP gebeld. Ik wilde oren laten controleren. Floor aan de telefoon snauwde mij behoorlijk af. Ik kon pas over een uur terecht. Gevraagd of dat niet eerder kon. Want Dwayne was niet stil te krijgen. Maar nee, het was druk meer kon ze niet doen.
Was ik het niet mee eens. Dus spullen gepakt en gegaan.. Als Dwayne de wacht kamer bij elkaar zou huilen zouden we niet zo lang hoeven wachten.. En dat gebeurde. Dwayne zet het op een gillen. De hele wachtkamer keek naar ons. Toen kwam bij mij de onmacht en kreeg ik het ook niet droog gehouden.
Een meneer bij mij in de buurt stond op. Pakte wat blokjes en begon daar Dwayne mee af te leidden. Dat hielp wel. Dwayne werd wat rustiger. Begon op mijn handen te sabbelen. Nog geen 10 minuten later was ik aan de beurt :)
Dwayne nagekeken. Niets te vinden. Bij de Doktor kon hij zelfs even lachen :)
Via een omweg naar huis gereden. Dwayne is in de maxicosi in slaap gevallen. Ik sta nu voor de deur met de auto. Wachten tot ml over 20 min thuis is. Dan samen met Dwayne douchen, voeden en naar bed. Hopen dat hij zijn rust kan vinden.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

koekje schreef: Else, welke doeken heb je nu allemaal dan?
Ik heb er (maar) 2; Calin Blue Yummy Olive en Hoppediz Timbuktu.
Nou geen dus  ;D!!! Heb alleen een manduca (die super goed bevalt) en zo'n tricot slen.
Maar zou eigenlijk wel hele mooie geweven doeken erbij willen hebben maar vind die zooooooo duur (die ik mooi vind), dus begin er niet aan....

Oh brrrr Nadia wat een waardeloze avond dan.
Pfff dan ben je blij als je straks in bed ligt en meneer ook lekker ligt te slapen in zijn eigen bedje.
Kan me voorstellen dat je wel een beetje in de stress schiet als hij zo ontroostbaar is (hier gelukkig nog nooit gehad).
Succes en hopelijk gaat hij zo lekker verder slapen in bed!!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja ik ken Dwayne zo ook helemaal niet.. Dat was idd niet leuk.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ja, zulke krijsmomenten vragen veel van je moederschap. En oren.
Wat hier dan uiteindelijk meestal helpt is Vera op mn rug binden en gaan strijken.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Hier hielp echt bizar weinig. Aan de borst hielp ook niet afdoende. Dan dronk hij. En ineens met een ruk los.. Melk overal.  En dan viel hij inslaap, haalde ik mijn neus op (verkouden) en schrok hij zich het ongans en begon het weer van voor af aan.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Robyn heeft het rond de 4-4,5 maand ook gehad. Een dag/nacht of 4 ontroostbaar. Ik dacht ook der oren, maar die ware. Volgens de KA ok. Dan dacht ik maar tandjes. Maar aangezien ze er nog geen heeft lijkt het me ook vreemd mocht het toen dat geweest zijn. Allesinds kreeg ze toen 2 nachten een perdolan opgestoken ( pijn en koortswerend) en toen sliep ze en was ze weer blij. Dus ze moet wel pijn gehad hebben :-\. Ik was toen echt overtuigd dat het tandjes waren.
Niets hielp. Niet aan de borst, niet in de draagdoek, niet op de buik,niet in de auto.
Komt goed!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Jeetje.. Ja tandjes heb ik ook al gedacht. Ik wil me wel van zo'n spul halen om op het tandvlees te smeren. Heb vandaag ook al een bevroren bijtring gegeven.

Zijn net samen onder de douche geweest. Daarna nog een goede slok gedronken.
Manlief heeft in de tussentijd het bed opgemaakt. Die had ik af getrokken omdat ik de slaapkamer had gepoetst. Nu is hij de honden uitlaten en eten geven. Daar heb ik geen kans toe gehad.
Zo lief.. brengt hij me ook een lekker kopje thee naar bed :smitten:
Ik heb net nog even heel vlug de boven verdieping gedweild.. Ik kon het niet laten ::) morgen nog half uurtje werk en dan is alles boven gepoetst. Wilde dat eigenlijk nu nog doen. Maar dan was ik hier voor gek verklaard. En het was ook zonde van de thee ;D  dus ik ga mijn volgende boek pakken (eten voor de kleintjes heb ik uit gelezen). En even lekker tot rust komen :)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ja je hebt van die dagen...  :-X
Ik denk ook nog wel eens met heimwee terug aan de echte baby tijd hoor, Dat meneertje sliep tot 11 uur 's ochtends, ik het hele huis al had gepoetst voor hij wakker was, rustig ontbijten, zucht!  ;D
Hier wordt het naarmate hij ouder wordt steeds intensiever. Maar ach, hoort er vast bij! Weet je, zaken als bijvoorbeeld keelpijn of hoofdpijn hebben die kleintjes misschien ook wel eens en dan is er voor ons niks te zien. Ik heb wel eens van die huildagen gehad en een dag later had ik zelf keelpijn. Dan dacht ik echt van zo, als hij dat ook heeft gehad begrijp ik dat hij zo van streek was! Ze gaan van de creche toch ziektes oppikken, bij ons zijn de eerste crechemaanden vreselijk geweest, continu ziek. Daarvoor nooit en nu ook niet meer.
Sterkte voor de kleine Dwayne vandaag!
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Zijn er hier wiens kindjes vegetarisch eten?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Die van mij niet maar het zou makkelijk moeten kunnen heb ik begrepen.

Ik ben trouwens klaar met de opvolgmelk. Ik kap er mee. Ik heb eindelijk vandaag in een drogist vlakbij mijn werk een pot Nutrilon 3 kunnen bemachtigen. Gisteren hier het hele dorp afgeweest, 4 winkels opgezocht. Wat een debiele toestand met dat melk tekort. Vroeger kregen ze ook koeienmelk. Ik ga morgen langzaam afbouwen met deze laatste pot en hem rustig aan volle bio melk geven. Toedeledoki het is geen oorlog.  >:( laat die Chinezen zelf melkpoeder maken.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Jantina schreef: Die van mij niet maar het zou makkelijk moeten kunnen heb ik begrepen.

Ik ben trouwens klaar met de opvolgmelk. Ik kap er mee. Ik heb eindelijk vandaag in een drogist vlakbij mijn werk een pot Nutrilon 3 kunnen bemachtigen. Gisteren hier het hele dorp afgeweest, 4 winkels opgezocht. Wat een debiele toestand met dat melk tekort. Vroeger kregen ze ook koeienmelk. Ik ga morgen langzaam afbouwen met deze laatste pot en hem rustig aan volle bio melk geven. Toedeledoki het is geen oorlog.  >:( laat die Chinezen zelf melkpoeder maken.
Ik koop het online. Ofwel bij bol.com( max 2 per week) ofwel bij drogisterij.net ( geen limiet)
Maar volle melk moet toch zeker al kunnen. Gaat hier vanaf een jaar ook zo zijn
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ja precies, Max 2 bestellen en nog verzendkosten ook. Dat doe ik dus niet. Hij is morgen 11 maanden dus we gaan langzaam over.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Jantina schreef: Ja precies, Max 2 bestellen en nog verzendkosten ook. Dat doe ik dus niet. Hij is morgen 11 maanden dus we gaan langzaam over.
Nee, geen leveringskosten. Gratis vanaf een bepaald bedrag. Bij drogisterij.net heb ik er net 4 gekocht, was geen probleem. Dag nadien in huis
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Vandaag kreeg voor het eerst een mooie glimlach van mijn kleindochter Hailey, zo leuk.

En ze kijkt al mijn dochter na als ze langsloopt.

4 weken pas.. :) :)

Ze is inmiddels 50,5 cm en 9 ons gegroeid dus dat gaat allemaal perfect.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

En hier nog steeds niks.  Tssssss. Ik vind mijn neefje al niet meer leuk. [emoji20]

Gesloten