Hoeveel eendennekken zitten er in een kilo en halveren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoeveel eendennekken zitten er in een kilo en halveren?

Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Heb deze net besteld ook in lam: http://www.animalfoodexpress.nl/petman- ... -1-kg.html

Zijn losse ingevroren stukjes misschien minder frustrerend die grote hompen paard die ik een keer eerder had besteld vond ik verschrikkelijk en gaat hier echt niet passen. Geef ik die erbij als het bevalt.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Hondje_ schreef: Op zich op de dagen dat ik niet werk voer ik vaak wel wat later dat wel. Ze wacht er wel op idd als ik naar de keuken ga.
Denk dat er dan te weinig tijd tussen zit, hier krijgt ie soms de ene dag om 9 uur smorgens en dan pas de volgende dag om 20 uur....echt net hoe het uitkomt  :)
Maar dat heb ik altijd al gedaan, als pup kreeg ie wel vaker eten maar ook dat ging niet echt op schema.
In schuiven met tijden bij een spuger ben ik niet zo thuis maar daar kunnen anderen je vast wel mee helpen  :)
Martine-Tom

Hondje_ schreef: Heb deze net besteld ook in lam: http://www.animalfoodexpress.nl/petman- ... -1-kg.html

Zijn losse ingevroren stukjes misschien minder frustrerend die grote hompen paard die ik een keer eerder had besteld vond ik verschrikkelijk en gaat hier echt niet passen. Geef ik die erbij als het bevalt.
Dat kan, je kanook naar de turk of de appie en daar bieflappen halen  ;) Om een voorbeeld te noemen.
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Martine-Tom schreef: Denk dat er dan te weinig tijd tussen zit, hier krijgt ie soms de ene dag om 9 uur smorgens en dan pas de volgende dag om 20 uur....echt net hoe het uitkomt  :)
Maar dat heb ik altijd al gedaan, als pup kreeg ie wel vaker eten maar ook dat ging niet echt op schema.
In schuiven met tijden bij een spuger ben ik niet zo thuis maar daar kunnen anderen je vast wel mee helpen  :)
Voor dat ze dikker werd (tot een jaar of 2/3.5 iig vorige winter) voerde ik zelf 3x per dag in totaal 250 gram KVV op een dag. Toen ben ik naar 2x gegaan was ze helemaal van slag heel veel spugen enzo.
Martine-Tom

Hondje_ schreef: Voor dat ze dikker werd (tot een jaar of 2/3.5 iig vorige winter) voerde ik zelf 3x per dag in totaal 250 gram KVV op een dag. Toen ben ik naar 2x gegaan was ze helemaal van slag heel veel spugen enzo.
Ja ik weet het dat ze er soms zoveel last van kunnen hebben, en omdat ik er geen ervaring mee heb geef ik daar verder ook geen advies in  ;) als het jou niet in de weg zit om elke dag op vaste tijd te voeren hoeft dat ook niet, ik geef alleen even aan dat ook dat een optie zou kunnen zijn  :)
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Martine-Tom schreef: Dat kan, je kanook naar de turk of de appie en daar bieflappen halen  ;) Om een voorbeeld te noemen.
Ze mag alleen lam, konijn, paard en eend. Rund, kip, kalkoen, kwartel, wild (hert) etc. kan ze niet tegen helaas dat maakt de keuzemogelijkheden vaak ook beperkt.

Haal bij de Jumbo voor mijn kat altijd wel bio rundersoepvlees vindt ze jummie die lust alleen bandit wildmix verder :(
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Martine-Tom schreef: Ja ik weet het dat ze er soms zoveel last van kunnen hebben, en omdat ik er geen ervaring mee heb geef ik daar verder ook geen advies in  ;) als het jou niet in de weg zit om elke dag op vaste tijd te voeren hoeft dat ook niet, ik geef alleen even aan dat ook dat een optie zou kunnen zijn  :)
Vindt het niet erg inderdaad om te doen. Wil het beste voor haar.
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Ben trouwens erg benieuwd of de kruiden en L-glutamine haar gaat helpen die ik vandaag heb gekregen bij de arts. Iemand daar ervaring mee?
Martine-Tom

Hondje_ schreef: Ze mag alleen lam, konijn, paard en eend. Rund, kip, kalkoen, kwartel, wild (hert) etc. kan ze niet tegen helaas dat maakt de keuzemogelijkheden vaak ook beperkt.

Haal bij de Jumbo voor mijn kat altijd wel bio rundersoepvlees vindt ze jummie die lust alleen bandit wildmix verder :(
Paard kan ik hier bij de kiloslager ook krijgen...lam hebben ze bij de Turk ook  :)
Opzich is dat zakje prima hoor, maar als het om knagen en voldoening gaat is het wel zo fijn als het een zo groot mogelijk stuk is  :)
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Martine-Tom schreef: Paard kan ik hier bij de kiloslager ook krijgen...lam hebben ze bij de Turk ook  :)
Opzich is dat zakje prima hoor, maar als het om knagen en voldoening gaat is het wel zo fijn als het een zo groot mogelijk stuk is  :)
Kom nooit bij de slager eigenlijk niet aan gedacht nee. Volgens mij hangen er bij de slager bij mijn werk ook wel eens van die borden buiten met paardenworst etc. Dus dan zullen ze wellicht ook lapjes paardenvlees hebben. Zal eens kijken dank je voor de tip.
NonaQ
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door NonaQ »

Bij oervoer.com bieden ze menu's aan, dan zit alles al verdeeld in porties enzo en je kunt aangeven waar de hond allergisch voor is. Het is wel duurder dan zelf al het werk doen, maar het is een goede uitkomst als je niet wilt portioneren en ook weinig vriesruimte hebt om toch te kunnen barfen. Ze bieden ook een combi pakket barf + KVV aan. Ze verzenden ook producten diepgevroren en al voor een laag bedrag. Lijntjes hier op het forum zijn soms ook een goede optie om aan dingen te komen.

Hele prooidieren verteren ook langzamer, net als spiervlees, want ongemalen verteert gewoon een stuk langzamer. Ik zou dan inderdaad vleesbot en spiervlees afwisselen, eventueel een keer een stukje orgaan erbij voor de balans, zeker omdat sommige KVVs belangrijke organen missen (heb al KVV zonder nier gezien, of zonder lever bijv.).

Ik lees dat ze voor veel dingen allergisch is, dus een hele kwartel ofzo zal niet kunnen, ik weet niet of ze tegen duif kan maar dan is dat misschien een goede optie. Ik mis verder nog wel meer soorten zoals fazant, parelhoen en patrijs in je lijstje waar de hond wel/niet tegen kan, maar omdat er een etc bij stond heb je die misschien al wel geprobeerd. Ratten kun je in veel verschillende gewichten kopen, is mogelijk ook een optie om erbij te geven?
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Ze kan idd niet goed tegen gevolgelte. Eend wel gek gezegd. Geef eigenlijk altijd de KVV van Tinlo, doet ze het goed op en geen toevoegingen enzo. Zit daar wel de juiste verhoudingen in?
NonaQ
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door NonaQ »

55% spiervlees, 25% bot en 20% orgaan zijn de verhoudingen, maar ik kan niet vinden of die 25% vleesbot of het kale botpercentage is. Ik kan ook niet zo snel vinden of er ergens staat welke organen er precies in zitten en in welke verhouding.

Ik zag trouwens dat je zei dat ze bijv. voor hert ook allergisch was, neem aan dat dat dan wel via eliminatiedieet is getest? Want de hert KVV van Tinlo bevat kippenbotten, dus als ze daar allergisch op reageert is dat logisch.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Hondje_ schreef: Heb deze net besteld ook in lam: http://www.animalfoodexpress.nl/petman- ... -1-kg.html

Maar let op, op de verpakking staat: Met toegevoegd calciumcarbonaat.
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

NonaQ schreef: Bij oervoer.com bieden ze menu's aan, dan zit alles al verdeeld in porties enzo en je kunt aangeven waar de hond allergisch voor is. Het is wel duurder dan zelf al het werk doen, maar het is een goede uitkomst als je niet wilt portioneren en ook weinig vriesruimte hebt om toch te kunnen barfen. Ze bieden ook een combi pakket barf + KVV aan. Ze verzenden ook producten diepgevroren en al voor een laag bedrag. Lijntjes hier op het forum zijn soms ook een goede optie om aan dingen te komen.

Hele prooidieren verteren ook langzamer, net als spiervlees, want ongemalen verteert gewoon een stuk langzamer. Ik zou dan inderdaad vleesbot en spiervlees afwisselen, eventueel een keer een stukje orgaan erbij voor de balans, zeker omdat sommige KVVs belangrijke organen missen (heb al KVV zonder nier gezien, of zonder lever bijv.).

Ik lees dat ze voor veel dingen allergisch is, dus een hele kwartel ofzo zal niet kunnen, ik weet niet of ze tegen duif kan maar dan is dat misschien een goede optie. Ik mis verder nog wel meer soorten zoals fazant, parelhoen en patrijs in je lijstje waar de hond wel/niet tegen kan, maar omdat er een etc bij stond heb je die misschien al wel geprobeerd. Ratten kun je in veel verschillende gewichten kopen, is mogelijk ook een optie om erbij te geven?
Vind hele dieren voeren vooral aangezien ik vroeger zelfs hamsters en konijnen had te eng. Stom he. Gemalen ok  ;)

Ga eens kijken bij oervoer.

Geef trouwens ook iedere dag groentemixje bij van geblenderde bio peen, broccoli en courgette. Dat gaat goed. Geef ik appel erdoor of wat anders niet. Neem aan dat ik die verhoudingen niet hoef te wijzigen?

Verder kon ze overigens ook niet tegen vis zoals witvis en makreel (kotsen). Zalm heb ik wel eens gewoon gegeven ging ook niet goed. Gaf ik het van Haaksbarf wel???

Plaats reactie