Titeren in Limburg: 1 augustus om 19.00u in Sittard. Neem je hondenpaspoort mee!

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Titeren in Limburg: 1 augustus om 19.00u in Sittard. Neem je hondenpaspoort mee!

Mojo2008
2-sterren
2-sterren

Re: Titeren in Limburg: 1 augustus om 19.00u in Sittard. Neem je hondenpaspoort mee!

Bericht door Mojo2008 »

Ik neem aan dat iedereen zich realiseert dat als er geënt moet worden er bijkomende kosten komen. Het titeren kost €36. Blijkt daar dan uit dat er geënt moet worden, dan krijg je korting op het titeren maar zul je de enting natuurlijk wel moeten betalen.
Ik ben eerlijk gezegd helemaal vergeten te vragen hoeveel dat dan kost. Ik heb Tannetje net wel gemaild, maar weet niet of ze dat vandaag nog ziet.
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Ja, wist ik wel ;)o
Mojo2008
2-sterren
2-sterren

Bericht door Mojo2008 »

Reactie gehad!

Leptospirose (=ziekte van Weill) kost 23 euro, parvo of DHP 26 euro en rabies of kennelhoest 30 euro.
janninneee
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door janninneee »

Op het moment gaat lola niet geent wordeb ze is loops xD hiep hiep hoera wat een timing...
En weil ent ik sowieso niet xD
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

janninneee schreef: Op het moment gaat lola niet geent wordeb ze is loops xD hiep hiep hoera wat een timing...
En weil ent ik sowieso niet xD
die wilde gewoon niet geprikt worden :biggrin2:

Dat de entingen geld kosten wist ik
janninneee
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Hajaha getiterd word ze wel:p
Maar van de entingen is ze vorige keer ook echt ziek geweest. En ze is nu al uit der doen.
Ze heeft het zich goed bekeken hahab die dacht ff snel loops worde. Hahaha
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

KUNNEN HET NIET VINDEN!
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Jump schreef: KUNNEN HET NIET VINDEN!
waar ben je nu?
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Waren er nog net op tijd,geen makkelijk klusje voor TomTom pff  :P
Mojo2008
2-sterren
2-sterren

Bericht door Mojo2008 »

Na lang organiseren zit het erop! En ik ben ontzettend blij dat ik dit gedaan heb!
Zowel Mojo als Hope hoeven over 6 jaar pas weer terug voor een titerbepaling.
Bij Mojo had ik wel verwacht dat hij veel entstoffen zou hebben, omdat hij 6 jaar lang keurig op tijd geënt is.
Hope is echter pas 6 maanden en heeft alleen haar puppy-entingen nog gehad. Ik dacht dat zij dan nog niet zoveel entstoffen in haar bloed kon hebben en ik heb me ook afgevraagd of het wel de moeite waard was om haar te laten titeren. Tannetje heeft me overtuigd dat dit wel de moeite waard is en ze heeft gelijk gehad. Blijkbaar zijn de puppy-entingen voldoende, mits deze goed aangeslagen zijn.
Ook de Border Collie van mijn kennis hoeft pas over 6 jaar terug voor een titerbepaling.

Ik heb er overigens wel voor gekozen om Weil te laten enten.
Mijn honden liggen in elke (vies) watertje dat we tegen komen, dus ik vind het dan wel prettig als ze Weil geënt zijn.
Wat ik opvallend vond was dat Tannetje liever niet de nieuwe Weil-enting wilde zetten.
Ze had beide Weil-entingen bij zich en vroeg wat ik wilde. Waarop ik haar vroeg wat zij adviseerde.
Toen zei ze dat ze de nieuwe enting eigenlijk niet durfde te zetten bij honden die deze nog nooit gehad hebben....
Dus heb ik de oude maar laten zetten.
Hoe staan jullie tegenover het enten van Weil?

Ik hoop dat jullie ook allemaal tevreden zijn over de resultaten van jullie hondjes en dat de resultaten van de tweede groep ook snel binnen zijn!
En ik wil Janine nog eens hartelijk bedanken voor het beschikbaar stellen van een ruimte!
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Ik moet nog even wachten op de uitslag. Dus nog geen idee of er geënt moet worden of over hoe lang ik weer opnieuw moet titeren. Pixie heeft zich keurig gedragen, beetje links en rechts gesnuffeld, alleen het bloed afnemen vond ze in begin even beetje eng maar ze heeft het moedig doorstaan. Janine bedankt voor beschikbaar stellen ruimte.
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Nog bedankt voor het organiseren!
Vreemd genoeg had net Fee, mijn oudste, te lage titers? Bij haar had ik het niet verwacht want ze heeft
in haar leventje al heel wat grote cocktails gehad.Waarom het niet aanslaat weet ik niet  :(
Ze heeft dus wel gisteren nog een Parvo-enting gehad.Bij Bliss was wel alles in orde.

Weil laat ik trouwens niet zetten want er kunnen nogal wat vervelende bijwerken zijn, het werkt maar een half jaar
en het is geen garantie dat je hond niet net een andere variant krijgt.
Laatst gewijzigd door Jump op za 02 aug 2014, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Mojo2008 schreef: ....
Ik heb er overigens wel voor gekozen om Weil te laten enten.
Mijn honden liggen in elke (vies) watertje dat we tegen komen, dus ik vind het dan wel prettig als ze Weil geënt zijn.
Wat ik opvallend vond was dat Tannetje liever niet de nieuwe Weil-enting wilde zetten.
Ze had beide Weil-entingen bij zich en vroeg wat ik wilde. Waarop ik haar vroeg wat zij adviseerde.
Toen zei ze dat ze de nieuwe enting eigenlijk niet durfde te zetten bij honden die deze nog nooit gehad hebben....
Dus heb ik de oude maar laten zetten.
Hoe staan jullie tegenover het enten van Weil?
Allereerst Marieke, bedankt voor het organiseren. Het was een lange adem, maar uiteindelijk toch gelukt! Hopelijk krijgt ook de 2e groep de uitslag snel, ga ik eigenlijk wel vanuit. ;) Lily en Sergi zijn voor 6 jaar goedgekeurd.
Janine, jij bedankt voor het beschikbaar stellen van de ruimte! Met zoveel honden was jouw ruimte toch wel gemakkelijker dan bij iemand in de huiskamer. ;)

Wij enten ook geen ziekte van Weil omdat we het risico ziek te worden van Weil veel kleiner vinden dan bijwerkingen van de enting.
Er is een recent en uitgebreid topic over Weil hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=123614
janninneee
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Graag gedaan:) de ruimte is idd heeel handig :)
Lola mag over 2 jaar en dips over 4 jaar:)
Lola heeft zich de hele avond zielig gevonden met der poot. Gek beest haha. 
Hier ook geen weil geent ondanks dat lola veel zwemt. Om de zelfde reden als marlene :) lola word sowieso snel ziek van entingen.  Na de puppy entingen is ze een week ziek geweest em na de rabies enting ook.
Mojo2008
2-sterren
2-sterren

Bericht door Mojo2008 »

Ok! Bedankt voor de link naar dat andere topic. Dat had ik nog niet gezien.
Dan ga ik maar eens goed nadenken of ik volgend jaar weer Weil laat enten of niet.

Plaats reactie