Even weer een update. Zondag werd de jeuk weer beduidend minder, en nadat mijn man d'r gewassen had met Aloë Vera shampoo en Tea Tree was de jeuk helemaal weg voor 3 dagen. Sinds gisteren heeft ze weer wat jeuk. Dat kreeg ze (vermoed ik) nadat ik in de tuin wat onkruid had weggehaald en zij was wat in de buurt aan het rondsnuffelen. Dus nu zit ik aan een grassen/pollenallergie te denken... Maar is dat net zoals bij mensen de ene dag erger dan de andere dag?
Jeuk
Moderator: Lizzy
Re: Jeuk
Kan iemand mij helpen bij de bovenstaande vragen?
(Edit: op de 1e pagina
)
Even weer een update. Zondag werd de jeuk weer beduidend minder, en nadat mijn man d'r gewassen had met Aloë Vera shampoo en Tea Tree was de jeuk helemaal weg voor 3 dagen. Sinds gisteren heeft ze weer wat jeuk. Dat kreeg ze (vermoed ik) nadat ik in de tuin wat onkruid had weggehaald en zij was wat in de buurt aan het rondsnuffelen. Dus nu zit ik aan een grassen/pollenallergie te denken... Maar is dat net zoals bij mensen de ene dag erger dan de andere dag?
Laatst gewijzigd door Gizmo op do 07 aug 2014, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Welke mijten doodt stronghold en voor welke mijten is ze allergisch?Gizmo schreef: Ik zag dat Stronghold ook mijten dood (maar weer geen teken). Is het ook een idee om dat eens te gebruiken? Dat ik dan uit kan sluiten of het ook een allergie voor mijten kan zijn of niet? Of kan ik dat beter niet doen?
Nee, ik denk niet dat je die conclusie vooralsnog kunt trekken.Ik houd nu elke dag bij hoeveel jeuk ze heeft etc. De ene dag is het aanzienlijk meer dan de andere dag. De ene dag zit ze de hele dag te likken en te bijten en soms heeft ze een dag gewoon bijna geen jeuk. Kan ik dan ook al uitsluiten dat het met voedsel te maken kan hebben? Ik geef namelijk de laatste tijd vooral darf , maar als het daaraan zou liggen dan zou ze toch elke dag jeuk moeten hebben?
Mijn persoonlijke ervaring is dat het gewoon niks meer doet.Ik zou graag een keer Puur jeuk willen proberen als de jeuk aan blijft houden, maar ik las dat het niet meer goed zou werken? Werkt het helemaal niet meer?
Ja, dat kan. Een hooikoorts patient heeft ook wisselende dagen. Het hangt er maar net af welke pollen er in de lucht zitten, hoe de wind staat, etc. Dus ja, dat kan. En wassen geeft zeker vaak verlichting bij allergieen voor grassen/pollen.Gizmo schreef: Kan iemand mij helpen bij de bovenstaande vragen?(Edit: op de 1e pagina
)
Heb je aan de anaalklieren gedacht? Ze hoeven niet verstopt te zitten, maar kunnen ook ontstoken zijn. Bekijk of de anaalklieren goed geleegd worden. Als ze ontstoken zijn is de vocht eerder pussig. Hier kan een hond ontzettend jeuk van krijgen.
Verder kunnen het parasieten zijn. 2 of 3 knoflookteentjes per week (afhankelijk van de grootte van je hond) werkt parasietwerend, ook tegen teken en vlooien.
Verder werkt ballistol olie erg goed tegen huidproblemen. http://petssupermart.com/nl/honden-verzorging/ogen-oren-amp-tanden/oren/ballistol-animal-100ml/art_c1391_a3068
Verder kunnen het parasieten zijn. 2 of 3 knoflookteentjes per week (afhankelijk van de grootte van je hond) werkt parasietwerend, ook tegen teken en vlooien.
Verder werkt ballistol olie erg goed tegen huidproblemen. http://petssupermart.com/nl/honden-verzorging/ogen-oren-amp-tanden/oren/ballistol-animal-100ml/art_c1391_a3068
Lizzie, nog heel erg bedankt voor je reacties!
Rosanne, ik ben vandaag nog even naar de dierenarts geweest, maar het ligt niet aan de anaalklieren. Het is echt een allergische reactie.
De dierenarts was trouwens echt super in haar advies vandaag. Ze zei: ik kan je prednison en tabletjes voor gaan schrijven, maar omdat ik weet dat je dat liever niet hebt zal ik dat niet doen! We hebben dus besloten om eerst een eliminatiedieet te doen. Ik wilde hier in de eerste instantie nog even mee wachten, maar de jeuk is momenteel zo erg dat wij het zo niet langer aan kunnen zien dus vandaar dat we het toch maar gaan doen. Ik heb gekozen voor het diersoort paard, gaat nog een hele zoektocht worden hoe ik aan die kvv moet komen, dus denk dat ik morgen eerst maar eens bij een slager langs ga.
Rosanne, ik ben vandaag nog even naar de dierenarts geweest, maar het ligt niet aan de anaalklieren. Het is echt een allergische reactie.
De dierenarts was trouwens echt super in haar advies vandaag. Ze zei: ik kan je prednison en tabletjes voor gaan schrijven, maar omdat ik weet dat je dat liever niet hebt zal ik dat niet doen! We hebben dus besloten om eerst een eliminatiedieet te doen. Ik wilde hier in de eerste instantie nog even mee wachten, maar de jeuk is momenteel zo erg dat wij het zo niet langer aan kunnen zien dus vandaar dat we het toch maar gaan doen. Ik heb gekozen voor het diersoort paard, gaat nog een hele zoektocht worden hoe ik aan die kvv moet komen, dus denk dat ik morgen eerst maar eens bij een slager langs ga.
Voorlopig ff een laatste update. Maar moet het jullie toch ff laten weten!
...
Afgelopen maandag dus naar de dierenarts geweest en dinsdag ben ik met een eliminatiedieet begonnen. Beviel niet echt, Gizmo ging meteen in hongerstaking. Ik de loop van de dag ging ik haar weer kammen en ja hoor, daar zag ik een vlo lopen. Ik heb hem gelukkig kunnen pakken. Ook zag ik waar haar litteken van de sterilisatie zat (is niet mooi geworden, het is echt een kuiltje) zwarte stukjes. Ik heb het in het water gelegd en het was inderdaad vlooienpoep. Ik heb hiervoor echt elke dag gecontroleerd en nooit wat gevonden, frustrerend!
Ze heeft dus gewoon een vlooienallergie ga ik vanuit! Ik koop sowieso nooit meer Frontline, heb nu Advantage gekocht. Ik zal nog eens kijken of ik nog meer maatregelen kan treffen om een vlooienbeet te voorkomen, want het is echt ontzettend sneu als ze de hele dag door aan het krabben is.
Hoop zo dat dit de oorzaak is van alle jeuk en dat er niet nog een allergie achter zit. We zullen het zien!
Afgelopen maandag dus naar de dierenarts geweest en dinsdag ben ik met een eliminatiedieet begonnen. Beviel niet echt, Gizmo ging meteen in hongerstaking. Ik de loop van de dag ging ik haar weer kammen en ja hoor, daar zag ik een vlo lopen. Ik heb hem gelukkig kunnen pakken. Ook zag ik waar haar litteken van de sterilisatie zat (is niet mooi geworden, het is echt een kuiltje) zwarte stukjes. Ik heb het in het water gelegd en het was inderdaad vlooienpoep. Ik heb hiervoor echt elke dag gecontroleerd en nooit wat gevonden, frustrerend!
Ze heeft dus gewoon een vlooienallergie ga ik vanuit! Ik koop sowieso nooit meer Frontline, heb nu Advantage gekocht. Ik zal nog eens kijken of ik nog meer maatregelen kan treffen om een vlooienbeet te voorkomen, want het is echt ontzettend sneu als ze de hele dag door aan het krabben is.
Hoop zo dat dit de oorzaak is van alle jeuk en dat er niet nog een allergie achter zit. We zullen het zien!
Ik hoop voor je dat het inderdaad de oorzaak is! Jeuk is heel erg vervelend, maar als je dan ook nog eens niet de oorzaak kunt vinden wordt het helemaal lastig. Ook heel erg fijn dat het dus waarschijnlijk niet aan de voeding ligt.
succes
succes
Ik herken heel erg wat je schrijft, precies Tadej. Die controleer ik ook tot in den treure, vind bijna nooit wat maar jeuk! En dan heel af en toe haal ik toch een vlo van haar af
Als ze echt een vlooienallergie heeft is 1 beet ook al genoeg om er weer heel lang last van te hebben helaas. Die bultjes die ze heeft zouden heel goed van vlooienbeten kunnen komen. Ik behandelde haar altijd in de zomer (in de winter heeft ze nergens last van) met advantage maar de laatste keer werd ze daar heel raar van en gaf het ook niks meer. Ik heb nu een hele andere rigoreuze methode die wel werkt zonder dat ik haar hoef te behandelen met gif. Ten eerste knip ik haar vacht op het achterste deel van haar rug gewoon zo kort mogelijk. Ziet er wat gek uit maar dat vind ik van ondergeschikt belang. En ik spuit haar dagelijks helemaal in met azijn. Ik heb al van alles geprobeerd maar dit is het enigste tot nu toe wat bij haar echt effect heeft en de jeuk enorm verminderd. Heel enkel bijt ze nog wel eens, maar het is niet te vergelijken met voorheen en dan ook maar heel kort.
Ik hoop voor je dat je het met de getroffen maatregelen in de hand kunt houden. Sterkte met je hond, jeuk is altijd zo naar
Ik hoop voor je dat je het met de getroffen maatregelen in de hand kunt houden. Sterkte met je hond, jeuk is altijd zo naar
-
rubytuesday
- 1-ster

Jeuk
Mijn hond had last van jeuk en in dit topic werd verwezen naar de site van petssupermart
Afgelopen maandag heb ik daar een bestelling geplaatst en betaald, maar tot op vandaag nog niets ontvangen. Ook een e-mail bleef onbeantwoord. Enigszins verontrust heb ik Google op die naam laten zoeken en tot mijn niet geringe verbazing, maar ook irritatie, trof ik een waslijst aan klachten over deze website aan. Ik vrees, dat ik het betaalde bedrag (EUR 29) niet weer terugkrijg.
Andere lezers zijn bij deze gewaarschuwd.
Afgelopen maandag heb ik daar een bestelling geplaatst en betaald, maar tot op vandaag nog niets ontvangen. Ook een e-mail bleef onbeantwoord. Enigszins verontrust heb ik Google op die naam laten zoeken en tot mijn niet geringe verbazing, maar ook irritatie, trof ik een waslijst aan klachten over deze website aan. Ik vrees, dat ik het betaalde bedrag (EUR 29) niet weer terugkrijg.
Andere lezers zijn bij deze gewaarschuwd.
Bedankt Doranto, ik ben ook super blij dat het waarschijnlijk niet aan de voeding ligt. Een voedselallergie lijkt me echt vervelend!
Irta, vervelend dat je hetzelfde probleem hebt. Ik vind het echt apart dat gewoon 1 vlo zoveel jeuk en narigheid kan veroorzaken! Fijn dat azijn bij jouw hond helpt en de jeuk verminderd, ik heb dit ook wel eens geprobeerd, maar bij Gizmo hielp het niet! Sinds vandaag word de jeuk gelukkig al wat minder bij haar en de rode bultjes gaan ook weg. :
rubytuesday, wat erg dat je opgelicht bent bij petssupermart.
Ik denk dat degene die de tip gaf het niet heeft geweten. Heel erg bedankt voor de waarschuwing!
Irta, vervelend dat je hetzelfde probleem hebt. Ik vind het echt apart dat gewoon 1 vlo zoveel jeuk en narigheid kan veroorzaken! Fijn dat azijn bij jouw hond helpt en de jeuk verminderd, ik heb dit ook wel eens geprobeerd, maar bij Gizmo hielp het niet! Sinds vandaag word de jeuk gelukkig al wat minder bij haar en de rode bultjes gaan ook weg. :
rubytuesday, wat erg dat je opgelicht bent bij petssupermart.