Pups groeien niet zoals zou moeten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Pups groeien niet zoals zou moeten

Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Maar, mijn engelse bulldog woog, toen zij perfect op gewicht was, ook zo'n 20kg. Toen ik haar kreeg overigens 28kg  :-X

Iemand kan jaren bezig zijn met een ras, maar dan nog een vertekend beeld hebben, mi. Een bulldog is een hond, en een hond hoort geen vetlaag op de ribben te hebben. Ik zie het ook bij de BT; heel veel, veel te dikke honden. Want ze horen massa te hebben. Massa ja, geen vet, want ook een BT is een hond....
Op de website van Kelly zie ik 1 EB(Hope) en die lijkt mij te zwaar. En dit bedoel ik dus niet vervelend, maar is een reactie op[quote="kelly en bullen"]
Ten tweede ik weet perfect hoe een bulldog eruit hoeft te zien en hoeveel hij moet wegen. Ben er nog maar 16 jaar mee bezig.
Een volwassen teefje van met moeite 20 kg is te klein en te fijn.
[/quote]
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op wo 13 aug 2014, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
kelly en bullen
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door kelly en bullen »

Dit ging dus inderdaad over een engels bulldogteefje.
Hope stond op de foto van de website inderdaad iets te zwaar. Het gaat om dochters van haar.
en 20 kg is echt te weinig en ze groeien gewoon ook niet. Ze staan ook gewoon niet meer mooi.
Mijn oudste frans reutje staat perfect op 12 kilo, dat is een compact hondje en die staat echt ideaal.
Mijn jongere reutje igor, krijg ik niet voller, is niet te fijn hoor, maar mag iets voller.
Het grootste probleem ligt bij mij bij de engelse. Broers/zusjes die andere voeding hebben gekregen
zijn dan wel goed van grote.
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

De hoogte is genetisch bepaald, dus blijft een hond niet kleiner als hij geen tekorten heeft. Ik voer ook kvv en wissel niet veel af wat merken betreft. Wel verschillende diersoorten.
Mijn ervaring is tot nu toe dat ze veel later zijn qua ontwikkeling. Het blijven langer slungels.
Uit het nest van bijna 2 jaar geleden heb ik een reu en een teef aangehouden. Reu zit echt aan de bovenkant qua hoogte, teefje aan de onderkant.
Reu begint nu pas uit te zwaren en goed in verhouding te komen. Ze hebben hetzelfde eten gehad.
Dus ik denk niet dat de hoogte aan de voeding ligt. Met geduld groeien ze uit tot glanzende atletische honden. Het duurt alleen veel langer voor de "showklaar"zijn. Ook minder ik nu pas met de hoeveelheid voer.

Plaats reactie