BPWR : Likken van de hond aan wondjes bij de mens

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR : Likken van de hond aan wondjes bij de mens

Turrie
1-ster
1-ster

Bericht door Turrie »

:D .. Als je erbij kan....
Zelf zou ik het schoonpoetsen overlaten aan de kraan...  ::)
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

-Saskia- schreef: :-X never ever of my life.
Ik begon te denken dat ik de enige was.  :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Jaren terug had pa een open been. De groene leem hielp, maar niet voldoende. Boris konden we met moeite weg houden. Toen zei een oude verpleegster laat die hond! Dat gedaan want was niets dat afdoende hielp. Been is helemaal dicht gegaan, niets geen amputatie. Zal niet alleen door de verzorging van hondlief zijn geweest, maar het was duidelijk wel een zet die de weegschaal positief liet omkiepen.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Nynke schreef: ik herinner mij ooit eens gelezen te hebben dat het genezend werkt, als de hond aan je wondjes likt :-\ :-\

Dat is een fabeltje hoor Nyn.  Ik heb pas nog gehoord/gezien op tv dat de hondenbek barst van de bacteriën . Dus hier wordt niet aan mijn wondjes gelikt  :)
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Hmmm... wat moet Mickey wel niet denken ?
Die heeft 1 grote passie, namelijk likken (bijnaam Mickey-Likkie...). Die hond is echt extreem... ze tilt rustig met haar neus je broekspijp op om er beter bij te kunnen, en als dat niet mag, dan wordt 1 van de andere honden het slachtoffer.... vooral Vivi haar kop is soms zeiknat van het gelik van Mickey....  Dus zonder dat er wondjes zijn he !
Gelukkig is ze de enige ;)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

*Lia* schreef:
Dat is een fabeltje hoor Nyn.  Ik heb pas nog gehoord/gezien op tv dat de hondenbek barst van de bacteriën . Dus hier wordt niet aan mijn wondjes gelikt  :)
De hele wereld barst van de bacteriën! Is maar goed ook.

Hier geen overdreven belangstelling en Oscar is sowieso al niet zo van het likken. En dat vind ik niet zo erg.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

BPWR : Likken van de hond aan wondjes bij de mens

Bericht door Ruisje »

*Lia* schreef:
Ja, maar naast ziekmakende bacteriën zijn er ook heeeeel veel goede, en die zitten ook in de bek van je hond. En meestal bestrijden die vele goede de kwade. ;)
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Ruisje schreef: Ja, maar naast ziekmakende bacteriën zijn er ook heeeeel veel goede, en die zitten ook in de bek van je hond. En meestal bestrijden die vele goede de kwade. ;)

Lekker laten likken dan
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Eerlijk is eerlijk, sinds vanmorgen (dus na het likfestijn van Daan gister) ziet het wondje er veel beter en rustiger uit ....
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Doen ze hier bij elkaar, poetsen poetsen poetsen poetsen. Ik laat ze lekker doen. Aan mijn wondjes likken ze soms ook wel, vind ik niet erg, maar ik ga er niet voor zitten ofzo. Het heelt ook zonder dat gelik prima.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... zond.dhtml

Het is een fabel, dat hondenbekken geen bacteriën bevatten of zelfs genezend werken.

Maar ach, hier laat Leo al 20 jaar al zijn wondjes verzorgen door de honden. En hij leeft nog steeds :biggrin2:. Hier presteert Linga het zelfs om korstjes af te bijten, dat doet zij zeer zorgvuldig en dan daarna poetsen, poetsen en nog eens poetsen. Ik denk dat het een natuurlijk instinct is, het verzorgen van wonden.
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Als Dribbel Lodi in de houdgreep neemt en fanatiek de oren gaat wassen, dan moet er weer puur oor in.
S
3-sterren
3-sterren

Bericht door S »

De Tervuerense waar ik met ben opgegroeid had ook een passie voor wondjes van 'het kindje' schoon te likken. Eerlijk is eerlijk; mij leek het soms wel te helpen haha. En ach, al deed het dat niet, feit dat ze zo voor me wilde zorgen is alleen maar prachtig.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

:-X ;D ;D ik zal wel hysterisch zijn, maar dit topic "gives me the creeps" - waarom lees ik?!

Ligt aan mij, zo weet ik ook alles over de mooncup, wat ik nooit had (hoeven) (ge)weten.
A mind is a curious thing.  ::)
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ruisje schreef: Ja, maar naast ziekmakende bacteriën zijn er ook heeeeel veel goede, en die zitten ook in de bek van je hond. En meestal bestrijden die vele goede de kwade. ;)
Tja, zonder bacteriën kunnen we niet eens ons eten verteren  ;D onze darmen zitten ook vol bacteriën en dat is niet voor niets.

Toch zou ik niet een hond aan wonden laten likken met het risico op foute bacteriën waardoor het gaat ontsteken ;-)

Plaats reactie