Waarom? Wat voegt dat toe dat water?Doranto schreef: Zo zie je maar dat het per hond verschilt hoe ze op pijnstillers reageren. Hier een hondje wat bijvoorbeeld niet tegen Previcox kan, maar het weer wel heel goed doet op de Novacam (hetzelfde spul als Metacam).
Verder laat ik de honden die medicatie hebben wel altijd 2x dgs een extra mok water drinken. Ik doe daar dan een klein scheutje geitenmelk in, vinden ze héérlijk!
Heel fijn te horen dat het weer beter gaat!
Rafael flink ziek, reactie op metacam?
Moderator: Lizzy
-
Lil
Re: Rafael flink ziek, reactie op metacam?
Door ze extra te laten drinken wordt alles meer doorgespoeld / verdunt zeg maar. Toen ik dat nog niet deed, was de urine ook altijd véél donkerder. Bij Tommy was het soms zelfs wat bruinig. Sinds ze meer drinken is de urine heel mooi licht van kleur en ook heb ik het idee dat de honden zich er beter bij voelen.Lil schreef: Waarom? Wat voegt dat toe dat water?
-
Lil
helder. Hier is het al die jaren dat ik vers voer hetzelfde blijven drinken als toen ik jaaaaaren geleden nog brok gaf. Altijd witte urine, alleen 's ochtends is het wat gelig.Doranto schreef: Door ze extra te laten drinken wordt alles meer doorgespoeld / verdunt zeg maar. Toen ik dat nog niet deed, was de urine ook altijd véél donkerder. Bij Tommy was het soms zelfs wat bruinig. Sinds ze meer drinken is de urine heel mooi licht van kleur en ook heb ik het idee dat de honden zich er beter bij voelen.
Vanmiddag is zijn urine onderzocht. PH waarde is nog veel te hoog en er zijn rode bloedcellen. Hier zijn we al blij mee, want vorige keer zat er blijkbaar veel meer "zooi" in zijn urine. Maar we zijn er nog niet. Volgende week weer urine onderzoek en dan ook weer bloedonderzoek. Alle meds. blijven geven.
De prognose is goed!
De prognose is goed!
Fijn te lezen dat het voorzichtig de betere kant op gaat.
- Angelique
- 5-sterren

Dat zijn de betere berichten! Hopelijk zet de voorgang door en is je manneke vlot weer helemaal in orde 
dank je wel!