De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Welkom Nore, 28-7

Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Is ie al wat beter?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nee nog niet :(

Vanmorgen meerdere keren goede temp. Stuk gaan wandelen. Daarna flink geslapen. Toen weer hoge temp.
Naar de dokter gegaan voor algehele check up. Alles was na omstandigheden perfect.
Hij is wel nog actief drinkt poept en plast goed.
Maar het is zoooo zielig hem te zien snotteren en hoesten.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Hoe lang gaat Dwayne nu inmiddels al naar de opvang Nadia?
Bij ons begon de ellende van verkoudheden een maand nadat ze naar de Kindergarten (crèche-gedeelte) ging. En nog is ze af en aan verkouden, er is altijd wel een kind ziek of onderweg, dus grote kans om iets op te lopen daar.

Mijn kleine meisje (20 maanden) gaat morgen voor het eerst naar de Kindergarten. Samen met haar grote zus. Ik heb er zo veel meer moeite mee dan bij de oudste! Vind er niks aan dat iemand anders nu de hele ochtend voor haar zorgt  :(
Ik denk (en hoop) wel dat ze het er fantastisch vindt. Spelen met allerlei speelgoed wat ze thuis niet heeft  :) En (leren) spelen met andere kindjes.
Mijn verstand zegt dat het heel goed voor haar is. Mijn gevoel zegt dat ze bij mama moet blijven  :-[
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Beterschap voor Dwayne! Mijn lieftallige neefje is goed gegroeid en weegt inmiddels alweer 4300 gram. Hij heeft helaas wel spruw. Is geen feestje.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Wat zielig voor je neefje Hanna!

Wat erg goed helpt bij spruw is gentiaanviolet. Heb ik toendertijd besteld bij eurolac.
Het ziet er niet uit (is een soort blauwpaarse kleurstof, alles is dus blauw  :-X) maar het werkt echt heel goed.
Ik heb verschillende zalfjes van de kinderarts gehad, en dat werkte allemaal niet en moest je na elke voeding geven. Gentiaanviolet hoeft maar 1x per dag, een week lang. Bij BV niet vergeten mama tegelijk te behandelen.

Op borstvoeding.com staat wat meer info  :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Is vooral ook rrg zielig voor mijn schoonzus. Het voeden doet erg veel pijn. Ik ga de tip doorgeven in elk geval. Waar is het te koop?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dwayne gaat uhh ff denken.. Vanaf begin juli naar het kdv. Toen ik vanmorgen belde om door te geven dat hij niet kwam werd al aangegeven dat hij niet de enige is.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

hannabelgje schreef: Is vooral ook rrg zielig voor mijn schoonzus. Het voeden doet erg veel pijn. Ik ga de tip doorgeven in elk geval. Waar is het te koop?
Hier: http://www.eurolacwinkel.nl/;jsessionid ... 9CE7DD984F

Niet bij de apotheek kopen, dat is op basis van alcohol en niet geschikt!

En meer info staat hier: http://www.borstvoeding.com/nieuws/gv1.html

Sterkte voor je schoonzus. Ik weet helaas hoe pijnlijk het is  :-X
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Nadia schreef: Dwayne gaat uhh ff denken.. Vanaf begin juli naar het kdv. Toen ik vanmorgen belde om door te geven dat hij niet kwam werd al aangegeven dat hij niet de enige is.
Er heerst ook wel van alles volgens mij.
Benieuwd wanneer de meiden hier weer ziek worden, 4 weken vakantie gehad, morgen mogen ze weer, dus weer tijd voor nieuwe virusjes  ::)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Het is toch wat hè. Afschaffen die virussen!

Temp was zojuist 36.5
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Hier ook snotter de snotter en doorkomende tandjes dus een jengelend mannetje. Hij heeft ook al de hand/voet/mond ziekte gehad van de creche zo'n 2 weken terug. Erg zielig! En nu hing er weer aangeplakt dat de waterpokken heersen. Zal je zien, volgende week een weekje vakantie en Fedde jarig, en dan zitten we met de waterpokjes. Ach het is hoe het is!
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Jantina schreef: Hier ook snotter de snotter en doorkomende tandjes dus een jengelend mannetje. Hij heeft ook al de hand/voet/mond ziekte gehad van de creche zo'n 2 weken terug. Erg zielig! En nu hing er weer aangeplakt dat de waterpokken heersen. Zal je zien, volgende week een weekje vakantie en Fedde jarig, en dan zitten we met de waterpokjes. Ach het is hoe het is!
Mond en klauwzeer? 

De jongens hier hebben de menselijke variant daarvan gehad.
De één was er erg ziek van,  de ander totaal niet.
Het is wel heel erg besmettelijk.
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Tess is het eerste halfjaar op de opvang ook nonstop verkouden geweest. Met als gevolg dat iedereen riep dat ze dan wel voor de katten allergisch zou zijn ::) Nu al een hele tijd nergens geen last meer van gehad. Ze is trouwens wel nooit echt ziek geweest, dat kwam vrijwel nooit voor zeiden ze op de opvang. De meeste kindjes worden de eerste maanden op de opvang een paar keer goed ziek.

Hier zijn nu de bovenste hoektandjes door, maar de voortandjes daarlangs nog niet. Onder komen de hoektandjes nu volgens mij ook door. Tess was heel vroeg met haar eerste tandjes, maar daarna kwam er weinig meer. Nu heeft ze dus 4 voortandjes onder, 2 voortandjes boven en de hoektandjes boven zie je nu net zitten.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Robyn is eigenlijk nog niet echt ziek geweest. Ik denk dat wij de volle lading gaan krijgen eens ze naar school gaat( gaat niet naar de opvang)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Riek schreef: Mond en klauwzeer? 

De jongens hier hebben de menselijke variant daarvan gehad.
De één was er erg ziek van,  de ander totaal niet.
Het is wel heel erg besmettelijk.
Het heet gewoon hand/voet/mondziekte, ik noemde het ook gekscherend mond en klauwzeer. Fedde had gelukkig weinig blaasjes in zijn mond (heeft 1 dag echt pijn met eten gehad) maar wel op handjes en voetjes en dat deed hem wel echt zeer. Lelijke blaasjes zijn het.

Gesloten