Marmello gebruik ik! Ik gebruik nummer 1, dan kan het helemaal zonder suiker maar dan moet je wel echt lekker zoete pruimen hebben vind ik. Als je nummer 2 gebruikt is het voor jam met minder suiker. Ik had pruimen/bramenjam en dan toch een beetje suiker erbij gedaan. De suiker meng je dan met de marmello. Je kan ook gelei-suiker van Koopmans gebruiken, dan gebruik je veel minder suiker.
Hier hebben we een klein koelkast probleem. Eergisteren kalkoenfilet gebakken, gisteren hamburgers. Daar is allebei nog wat van over. De hamburgers waren zeer zeker ons ding niet maar weggooien is ook zonde.
Ik denk dat we vandaag maar weer gaan voor kalkoen. Met snijboontjes ofzo.
Ike schreef:
Zou dat dan niet "meelderig" gaan smaken?
Ik bind mijn sauzen ook altijd met wat bloem. Ik doe dat in een kopje met een beetje water en roer het door de sauzen. Niets geen meelderigheid. Anders zou je ook gelantine kunnen gebruiken?
Ik zou eerder denken aan aardappelzetmeel of maizena ipv bloem om te binden? Maar moet erbij zeggen dat ik alleen het jam maken ken met geleisuiker hoor
Hier vanavond chicken tonight met blikje ananas en paprika erdoor. Lekker en simpel
Dus zij hadden vandaag macaroni van gisteren. Toen was het op
Als manlief thuiskomt liggen ze net in bed, dus dan zet ik lekker de frietpan aan
Friet en frikandellen dus vandaag
Nadia schreef:
Vanavond voor het eerst sinds heel lang weer samen met hubbie kunnen dineren. Steeds werkten we langs elkaar af.
Vooraf meloen met ham. Tussendoor courgettesoep met broodjes en eigen gemaakte kruidenboter. Daarna Vega pasta prei/courgette alla Lizzy.
En toe gegrilde verse ananas gepaneerd in kokos
Ik heb er laatst pesto doorheen gedaan, dat was ook lekker joh!
Wij eten spinazie met een gekookt eitje en een vegaburgertje (gekookt aardappeltje en vega-jus).