De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
cj
Re: De BP-moeders! *Welkom Nore, 28-7
Ik heb 1 dag in de week tot vorig jaar opgepast op mijn kleinkinderen (nu verhuist) . Ben serieus een heel jaar naar geweest van alle vieze creche gemuteerde gore virussen geweest.
Altijd griep, verkouden, snot en keelpijn........
Saskia
Altijd griep, verkouden, snot en keelpijn........
Saskia
Nah, ik denk dat ze nog aan het bijkomen is van het weekend. Zondag was echt een hele drukke dag en toen heeft ze alleen even tussen 5 en 6 geslapen. Dat was teveel, ondanks dat ze het heel leuk heeft gehad. Gisteren was ze ook al redelijk over de zeik. Vandaag niet zo bozig, maar slapen lukte nog niet. Net even een krijsavond gehad (ik krijg er veel voor terug) en nu slaapt ze eindelijk.Kim_S schreef: Regeldagje? Menstruatie? Dat waren bij mij / ons toen redenen voor constant willen drinken, het gevoel dat het nooit genoeg is.
Fenna sliep pas voor het eerst door (7 uur aan een stuk) toen ze 8 maanden was. Sindsdien slaapt ze als een roosje, onweer of herrie slaapt ze zo doorheen. Terwijl ze daarvoor van elk geluidje wakker werd.
Het kan dus nog helemaal omslaan![]()
Ze heeft ook niet veel willen drinken, iedere keer maar 2 slokjes ofzo.
Regeldagen heb ik heel lang niet meer gehad hier.
Ik weet niet precies waar dat aan ligt.
Laatst gewijzigd door koekje op di 19 aug 2014, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik trouwens de enige die nog de doek gebruikt?
Wenche en Sieglinde gebruiken een ssc, maar er waren hier toch nog meer met doek?
Wenche en Sieglinde gebruiken een ssc, maar er waren hier toch nog meer met doek?
Regeldagen staan vast ergens online wanneer die zijn.
Ik heb inmiddels een takelauto nodig ipv een draagdoek, Fennaatje is nogal flink
Blij dat ze kan lopen!
Geen draagdoek hier by the way, wij waren niet zo van het dragen.
Ik heb inmiddels een takelauto nodig ipv een draagdoek, Fennaatje is nogal flink
Blij dat ze kan lopen!
Geen draagdoek hier by the way, wij waren niet zo van het dragen.
Ik had elders te horen gekregen dat ik niets van regeldagen zou merken, omdat ik op verzoek voed.
Maar ik dacht dat niemand meer op schema/de klok voedde en men rept genoeg over regeldagen. Dus geen idee of dat nu daaraan ligt.
Ik heb niet zoveel keus over de doek. Vera houd niet van kinderwagen en ik wil ook wel eens de deur uit. Op de arm dragen doe ik alleen een beetje binnenshuis en dan van de box naar de bank ofzo. Vera is ook een soort baksteen aan het worden.
Maar ik dacht dat niemand meer op schema/de klok voedde en men rept genoeg over regeldagen. Dus geen idee of dat nu daaraan ligt.
Ik heb niet zoveel keus over de doek. Vera houd niet van kinderwagen en ik wil ook wel eens de deur uit. Op de arm dragen doe ik alleen een beetje binnenshuis en dan van de box naar de bank ofzo. Vera is ook een soort baksteen aan het worden.
Beetje raar stukje dat volgens mij de zaken niet helemaal juist weergeeft. Voor zover ik heb begrepen gaat inderdaad de bijstandsuitkering voor alleenstaande ouders omlaag, maar het kindgebonden budget gaat dan weer omhoog. Per saldo zullen deze mensen er helaas wel weer op achteruit gaan, maar wel minder dramatisch dan dat het hier wordt gesteld. En dan dat verhaal over ieder gezin een voogd die zelfs zonder toestemming van een rechter je kind uit huis kan plaatsen? Nou lijkt Nederland in mijn ogen wel meer en meer een bananenrepubliek te worden, maar dat lijkt me toch wel erg stug.**Jolanda** schreef: Misschien interessant om te lezen. Ik schrok er best wel van. Niet alleen van het krantenartikel, maar ook van hetgeen wat daar onder staat. Ik weet niet hoe betrouwbaar deze tekst is, dat ga ik nog uitzoeken, maar het idee dat ieder gezin een voogd krijgt en meebepaald over jouw kind(eren) vind ik beangstigend.
http://www.stopdebankiers.nl/de-overhei ... rregeling/
Hier ook altijd op verzoek gevoed, en zeker wel regeldagen gehad hoor! Ellende was dat.koekje schreef: Ik had elders te horen gekregen dat ik niets van regeldagen zou merken, omdat ik op verzoek voed.
Heeft ermee te maken dat ze meer melk nodig heeft, of dat de samenstelling van de melk anders wordt.
Voilá: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... .html
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Ik wil best geloven dat er gekken zijn die onzinverhalen op het net gooien, maar er word in het verhaal door gelinkt naar ander verhalen en ik kan me niet voorstellen dat er passende onzinverhalen zijn bij dit onzinverhaal.Sonja schreef: Beetje raar stukje dat volgens mij de zaken niet helemaal juist weergeeft. Voor zover ik heb begrepen gaat inderdaad de bijstandsuitkering voor alleenstaande ouders omlaag, maar het kindgebonden budget gaat dan weer omhoog. Per saldo zullen deze mensen er helaas wel weer op achteruit gaan, maar wel minder dramatisch dan dat het hier wordt gesteld. En dan dat verhaal over ieder gezin een voogd die zelfs zonder toestemming van een rechter je kind uit huis kan plaatsen? Nou lijkt Nederland in mijn ogen wel meer en meer een bananenrepubliek te worden, maar dat lijkt me toch wel erg stug.
Dat zijn echt dingen die niet geruststellend zijn
http://www.martinvrijland.nl/2013/09/18 ... jeugdzorg/
http://www.voordejeugd.nl/actueel/nieuw ... r-gestuurd
Daarbij staat in het krantenartikel dat de betreffende mevrouw schuld bij de overheid heeft en daardoor geen toeslagen krijgt, omdat die ingehouden worden. Zij kán niet eens gaan werken, want dan moet ze opvang volledig zelf betalen, en dat kan ze niet. En als ze al recht heeft op meer toeslag, krijgt ze die niet, dus de situatie veranderd/verbeterd voor haar echt niet, of het nu linksom gaat (in de bijstand blijven) of rechtsom (gaan werken)
Het enige waar ik op kan 'hopen' is dat zo'n voogd alleen voor gezinnen is die te maken hebben met jeugdzorg en niet voor iedere willekeurig gezin. Natuurlijk is dit voor de mensen die met jeugdzorg te maken hebben een ramp en ik hoop dat het er allemaal mild aan toe zal gaan, maar ik vrees voor de blunders die gemaakt gaan worden en waar de kinderen uiteindelijk de dupe van zijn/worden.
Hier ook nog altijd gebruik van de doek.
Ik weet nog niet of ik de baby in een doek ga dragen. Ligt denk aan t kind.
Ik zit nu in het ziekenhuis voor de glucose tolerantie test, echt vies dat drankje en wachten.
Ik zit nu in het ziekenhuis voor de glucose tolerantie test, echt vies dat drankje en wachten.
Even heel simpel gesteld: dit artikel geeft de indruk dat de overheid er vanaf nu op uit is om alle kindertjes uit huis weg te rukken, om de meest lullige redenen.**Jolanda** schreef: Ik wil best geloven dat er gekken zijn die onzinverhalen op het net gooien, maar er word in het verhaal door gelinkt naar ander verhalen en ik kan me niet voorstellen dat er passende onzinverhalen zijn bij dit onzinverhaal.
Dat zijn echt dingen die niet geruststellend zijn
http://www.martinvrijland.nl/2013/09/18 ... jeugdzorg/
http://www.voordejeugd.nl/actueel/nieuw ... r-gestuurd
Daarbij staat in het krantenartikel dat de betreffende mevrouw schuld bij de overheid heeft en daardoor geen toeslagen krijgt, omdat die ingehouden worden. Zij kán niet eens gaan werken, want dan moet ze opvang volledig zelf betalen, en dat kan ze niet. En als ze al recht heeft op meer toeslag, krijgt ze die niet, dus de situatie veranderd/verbeterd voor haar echt niet, of het nu linksom gaat (in de bijstand blijven) of rechtsom (gaan werken)
Het enige waar ik op kan 'hopen' is dat zo'n voogd alleen voor gezinnen is die te maken hebben met jeugdzorg en niet voor iedere willekeurig gezin. Natuurlijk is dit voor de mensen die met jeugdzorg te maken hebben een ramp en ik hoop dat het er allemaal mild aan toe zal gaan, maar ik vrees voor de blunders die gemaakt gaan worden en waar de kinderen uiteindelijk de dupe van zijn/worden.
En wat gaat er dan met al die kinderen gebeuren? Wie gaat er dan voor ze zorgen? Hoeveel geld gaat dat de overheid kosten?
Sorry, maar ik geloof minder dan niets van dit artikel. Tenzij er bewijzen zijn van de bouw van enorme kindertehuizen of zoiets.
Ik heb voor Fedde ook een doek gebruikt Koek, maar ik moet er nu niet meer aan denken! Big boy. 
Nee hoor, ik draag nog graag en vaak met de doek. Goed geknoopt vind ik het lekkerder zitten en lichter dragen dan met een ssc.
Tijs vindt het heerlijk. Wakker kletst hij de oren van m'n hoofd naar hij slaapt er ook nog graag in.
Tijs vindt het heerlijk. Wakker kletst hij de oren van m'n hoofd naar hij slaapt er ook nog graag in.
koekje schreef: Ben ik trouwens de enige die nog de doek gebruikt?
Hier een manduca, alleen de eerste 3 mnd met een rekbare doek geknoopt.
Suze zit ook wel in haar wagen, ze vindt het prachtig nu ze kan zitten want dan kan ze alles mega goed bekijken.
@ Urs waarom moet je een glucose tolerantie test doen - en watisda???
Suze heeft hier ook wel eens een mindere dag, geen idee of dit dan onder de noemer 'regeldag' valt.
Ze kan trouwens steeds harder krijsen
Als ze de fles wil en ik maak hem klaar dan moet ze ongeveer een seconde of 30 wachten en schreeuwen dat mevr dan doet..... Echt wat een bak geluid......
Suze zit ook wel in haar wagen, ze vindt het prachtig nu ze kan zitten want dan kan ze alles mega goed bekijken.
@ Urs waarom moet je een glucose tolerantie test doen - en watisda???
Suze heeft hier ook wel eens een mindere dag, geen idee of dit dan onder de noemer 'regeldag' valt.
Ze kan trouwens steeds harder krijsen
Dwayne heeft tot 09.40 geslapen 
Vannacht wel het hele bed kunnen verschonen. Hij had de complete voeding uitgespuugd. hij werd rond 2uur wakker van zijn gehoest. Wat gedronken bij mij. Weer hoesten. En bluurp daar kwam alles.
Dwayne heeft nu 2 nachten bij mij in bed geslapen. Zodat ik hem beter in de gate kan houden.
Vannacht wel het hele bed kunnen verschonen. Hij had de complete voeding uitgespuugd. hij werd rond 2uur wakker van zijn gehoest. Wat gedronken bij mij. Weer hoesten. En bluurp daar kwam alles.
Dwayne heeft nu 2 nachten bij mij in bed geslapen. Zodat ik hem beter in de gate kan houden.