Eerste passen zijn gezet! Filmpje van een lopende Joep pag. 17

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Eerste passen zijn gezet! Joep en zijn revalidatie

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

:-*
Ben heel blij voor jullie!!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Vandaag had Joep weer zo'n dag waarop hij niet zo heel veel smoel had om proberen op te staan en te lopen. Volgens mij dacht hij: Doe het zelf maar! Trouwens... toen we bij het ven stonden kwamen we er wel ineens achter dat je ook een amper lopende teckel zomaar kwijt kunt raken!  :o :o :o Gelukkig kwam hij wel weer uit het riet gekropen.  :notworthy:

Hij heeft inmiddels een bos haar om U tegen te zeggen. Bel ik de trimster om te vragen of ze Joep wel trimmen kan nu hij niet echt kan staan, zegt ze: "Ja hoor, niets anders dan anders, hij wil nooit staan, ligt altijd!"

Afbeelding

Daarnet zijn we met pap wezen wandelen om het heideveld op de Hulsbeek. Pap was zelfs zonder rollator wel 4x zo snel als Joep met zijn wieltjes.... Zegt hij: "Je kunt Joep wel uitlenen aan een oud mens, kunnen ze mooi samen wandelen!" Ik zeg: "Héé je bent zelf een oud mens met je 82 jaar!" En toen hebben we samen behoorlijk gelachen.  :biggrin2:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Haha, zo heeft mijn vriend wel eens vertelt dat familielid van hem geen rollator wilde want dat was voor oude mensen, hij gebruikte dus looprekje. Die beste man was toen al 96  ::)
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Jaaa, mijn moeders opa ging op z'n 90e mee met een jongerenreis naar Parijs; hij wilde niet met van die ouwe mensen op pad  ;D
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

Pauline schreef: Hij heeft inmiddels een bos haar om U tegen te zeggen. Bel ik de trimster om te vragen of ze Joep wel trimmen kan nu hij niet echt kan staan, zegt ze: "Ja hoor, niets anders dan anders, hij wil nooit staan, ligt altijd!"

;D

Afbeelding
wat een mooie foto van Joep
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Inmiddels alweer een paar dagen verder en het is wel duidelijk dat Joep echt wel wil, maar vast niet meer doet dan hij kan (logisch). En dat dat wat ik wil, meer is dan dat hij kan (snappen jullie het nog?). Hij heeft behoorlijk ingeboet op spierkracht en is natuurlijk een zwaargebouwde hond, die echt zijn kracht nodig heeft om te kunnen blijven staan. Heel af en toe gaat het goed en probeert hij ook echt wel een paar passen te doen, maar het zal nog steeds veel tijd nodig hebben.

Dinsdag 9 september begint de hydrotherapie, hopen dat dat in ieder geval mee zal werken aan het opbouwen van zijn spierkracht. Verder is Joep gewoon Joep... Lekker eigenwijs en lief.
cj

Bericht door cj »

Zo heeeeee, wat fijn!!!!!!
Saskia
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Pauline schreef: . Verder is Joep gewoon Joep... Lekker eigenwijs en lief.
Zo kennen we hem!
Lil

Bericht door Lil »

Als hij flink aan spierkracht heeft ingeboet, dan is het niet vreemd dat lopen erg moeilijk is.
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Ik ben aan het revalideren met 2 nieuwe knieën en ik begrijp Joep helemaal. Die spierkracht is echt niks meer. En ik kan nog bedenken, dat ik moet oefenen al doet het zeer. Ik volg Joep nu al een tijdje en ik geniet van zijn verhalen. En af en toe denk ik dan ook, pootjes omhoog, ik stop er even mee. Geef hem maar een knuffel van mij, het is een dapper beestje.
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Klinkt logisch! Als je zelf een hele tijd niet meer loopt, dan moet je dat ook weer rustig opbouwen en echt revalideren. Spierkracht en spiermassa bouwen razendsnel af helaas.... Maar, al met al wel positief dat met hydrotherapie hij weer op de been kan komen. Heel veel succes en dikke knuf!  :-*
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Pauline schreef: Afbeelding
Rastaman... ;D
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Lekker al een keertje heulemaal zelf gelopen. Youp Joep!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Daarnet heeft ie met me gespeeld!!!  :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Hees zichzelf op de poten, heel grappig.... pootje links klapt nog niet vanzelf om maar dan draait hij een beetje en dan staat het goed, maakt een spelbuiging voor me en deed een paar speelse wankele passen. Mijn grote hondenliefde....., wilde me vast een beetje geruststellen! :-*
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

:smitten: :smitten: :smitten:  Joep !!!

Dit weekend een aantal keer het filmpje van "toen Pezzo op schoot zat bij Rik naar Joris uitviel" bekeken  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Plaats reactie