Blaasontsteking + struviet - update, struviet is weg maar waardes nog niet goed

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Blaasontsteking en struviet

Lil

Bericht door Lil »

Drinken ze de zouteloze bouillon niet? Hier een hond gehad die niets moest weten van yoghurt melk etc. Voor haar heb ik zoooooo vaak bouillon gemaakt van alle soorten karkassen die ik had. Liet ik lang trekken (meer dan 4 uur) en vlees haalde ik van karkas en liet ik in de eigen getrokken dieren bouillon. Hier was iedereen helemaal gek als ik dat maakte. Heb er nooit aan gedacht om zout erbij te doen. Alle honden en katten deden er een moord voor (soms iets te letterlijk....). Een snufje voor de hond is misschien minder erg dan voor de kat, maar vraag me af of je een snufje in een grote pan soep wel proeft en denk echt dat het eruit kan blijven als je een krachtige bouillon zelf trekt. Krachtig genoeg om een ijsblokje te kunnen toevoegen aan het water.

Heel veel water door de kvv is ook een goede. Het was dat ik toen geen kvv gaf ;)
sella

Bericht door sella »

Radja schreef: Ik heb het niet over veel zout bij de zelfgetrokken bouillon,maar een klein beetje,een snufje om het drinken te bevorderen! Zelfs Lizzy zegt dat je dat kan doen,wanneer zij reageert op een topic met blaasontsteking en struviet!

Tuurlijk is zout niet goed voor dieren en zeker niet voor de nieren,maar soms moet je wel,wanneer zen bijvb dat scheutje karnemelk in water niet lekker vinden!
Hoe het met zout in bouillon voor katten zit dat weet ik niet,heb dat gelukkig nooit meegemaakt met onze katten toen we ze nog leefden.
En toch hoef je het niet perse eens te zijn met dat advies.
Ik heb al vele dieren meer laten drinken door hele sterke bouillon te trekken, karnemelk of youghurt of wat dan ook erdoor. Maar never nooit zout.
Is me altijd afgeraden bij honden en katten. In zeer extreme gevallen heb ik het ooit weleens gegeven in bouillon, maar dat was dan ook een hond die niets meer vast kon houden en dit weer moest van de internist.
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Re: Blaasontsteking + struviet - update, struviet is weg maar waardes nog niet goed

Bericht door Aprilsnow »

Vandaag is het gelukt wat urine op te vangen  :wavetowel2:
De struviet is weg en dat zonder de RC brokken  :thumbup:

Zijn onstekingswaarde was alleen nog niet goed en zijn ph nog te hoog  :(

Ontstekingswaarde was ++ op een schaal die van - tot +++ gaat. Iets om goed in de gaten te houden volgens de DA. Mijn vraag is of we hier wat aan kunnen doen met eten dan wel supplementen?

Zijn ph waarde is 7,5. We geven nu 2x daags een capsule Puur cranberry. Wat kunnen we nog meer doen om zijn waardes goed te krijgen. Heb gelezen over vit C. Maar welke en met welke dosering voor een herder pup van 4,5 maand en een kilo of 16?
Radja
5-sterren
5-sterren

Re: Blaasontsteking + struviet - update, struviet is weg maar waardes nog niet goed

Bericht door Radja »

Kan je dan niet beter biologische appelazijn door zijn eten doen? 1 theelepeltje en evt opvoeren naar 2?
Mocht je vitamine C gaan gebruiken,dan wel met ascorbinezuur! Hoeveelheid weet ik niet! Radja was 13 en ik gebruikte 1000 tot 2000 mg! Misschien met 500 mg beginnen?
sella

Bericht door sella »

Ik zou niet zelf puzzelen, ik zou een holisitsch da mee laten puzzelen.
Het is nog zo een jong dier, je wilt dit nu van de basis aanpakken.

Plaats reactie