Huizen kopen/verkopen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Martine-Tom
Re: Huizen kopen/verkopen?
Gister weer eens lang het oude huis van mijn oma gelopen, raar hoor, bijna alle muren liggen eruit, tegels eruit, gaten in de tuin waar ze met waterleidingen enzo bezig zijn, nieuwe kozijnen, keuken eruit, bijkeuken open gemaakt, schuren plat, de gemetselde plantenbak is weg....heel raar.
- Angelique
- 5-sterren

Dat soort dingen kun je beter niet zien. Doet alleen maar onnodig zeer. 
-
Martine-Tom
Het ligt 3 straten verderop dus loop er regelmatig langs 
Ik weet niet, het is raar maar ook wel leuk, het was allemaal zo oud, ooit modern maar nu al jaren verouderd, het groeide mee met opa en oma zeg maar. Nu komt er een jong stel in, pas getrouwd, zij is net bevallen (aug) dus eigenlijk alleen maar leuk dat ze het nu zo opknappen en naar hun smaak maken, hopelijk wonen ze er net zo lang als mijn opa en oma en word het weer een echt familiehuis. Ik heb ze nog niet getroffen daar maar als ik ze zie ga ik er zeker even op af, gewoon even nieuwsgierig wat ze allemaal van plan zijn
Zal ze verder niet stalken hoor, maar vind het wel leuk om te horen wat ze gaan doen, het heeft best potentie
Ik weet niet, het is raar maar ook wel leuk, het was allemaal zo oud, ooit modern maar nu al jaren verouderd, het groeide mee met opa en oma zeg maar. Nu komt er een jong stel in, pas getrouwd, zij is net bevallen (aug) dus eigenlijk alleen maar leuk dat ze het nu zo opknappen en naar hun smaak maken, hopelijk wonen ze er net zo lang als mijn opa en oma en word het weer een echt familiehuis. Ik heb ze nog niet getroffen daar maar als ik ze zie ga ik er zeker even op af, gewoon even nieuwsgierig wat ze allemaal van plan zijn
Zal ze verder niet stalken hoor, maar vind het wel leuk om te horen wat ze gaan doen, het heeft best potentie
- Angelique
- 5-sterren

Ach so, ja nee, ik bedoel maar dat ik ooit een buurvrouw had die er heel erg verdrietig van werd om te zien wat die mensen allemaal met het huis van haar moeder deden.
Maar als je er niet verdrietig van wordt dan hoef je het niet te ontwijken natuurlijk.
Maar als je er niet verdrietig van wordt dan hoef je het niet te ontwijken natuurlijk.
-
Martine-Tom
Kan ik me ook wel voorstellen idd, ik vind het wel leuk eigenlijk. Maar raar, vooral omdat het nog zo vers is dat ze overleden is, ik zie haar zo nog rondtutteren in dr huisje. Maar het is leuk en goed dat er nu "jong bloed" in zit, ben heel benieuwd wat ze ervan gaan maken!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Hé, is het huisje van je oma verkocht dan? Wat leuk! Ik weet nog dat je er een hard hoofd in had, omdat de prijs naar jouw mening aan de hoge kant was. Zo zie je maar weer! Ik hoop dat me paps ze stulp ook vlot van de hand zal gaan!Martine-Tom schreef: Kan ik me ook wel voorstellen idd, ik vind het wel leuk eigenlijk. Maar raar, vooral omdat het nog zo vers is dat ze overleden is, ik zie haar zo nog rondtutteren in dr huisje. Maar het is leuk en goed dat er nu "jong bloed" in zit, ben heel benieuwd wat ze ervan gaan maken!
-
BusKay
Me pensioen gaat weer de goede kant op....

Bestaande koopwoningen waren in augustus 1,7 procent duurder dan een jaar eerder. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag bekend op basis van onderzoek dat samen met het Kadaster werd uitgevoerd. Volgens het CBS zijn de prijzen nu al 5 maanden op rij hoger dan een jaar eerder.
Stijging van 3,1 procent
De gemiddelde prijs van een bestaande koopwoning is momenteel ongeveer even hoog als in mei 2003. Wel is het prijspeil 19 procent lager dan in augustus 2008, toen de huizenprijzen piekten. Vergeleken met het dal in juni 2013 zijn de prijzen met 3,1 procent gestegen.
Bron: Kassa
Bestaande koopwoningen waren in augustus 1,7 procent duurder dan een jaar eerder. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag bekend op basis van onderzoek dat samen met het Kadaster werd uitgevoerd. Volgens het CBS zijn de prijzen nu al 5 maanden op rij hoger dan een jaar eerder.
Stijging van 3,1 procent
De gemiddelde prijs van een bestaande koopwoning is momenteel ongeveer even hoog als in mei 2003. Wel is het prijspeil 19 procent lager dan in augustus 2008, toen de huizenprijzen piekten. Vergeleken met het dal in juni 2013 zijn de prijzen met 3,1 procent gestegen.
Bron: Kassa
-
Martine-Tom
Ja vrij rap gegaan nog, oma heeft het nog meegemaakt, heeft ook de nieuwe bewoners gezien, ze wilde ook graag de overdracht tekenen maar toen was ze al te ziek, ze had er wel vrede mee dat het verkocht wasAnne in Duitsland schreef: Hé, is het huisje van je oma verkocht dan? Wat leuk! Ik weet nog dat je er een hard hoofd in had, omdat de prijs naar jouw mening aan de hoge kant was. Zo zie je maar weer! Ik hoop dat me paps ze stulp ook vlot van de hand zal gaan!
Ik vind het ook nog steeds teveel geld wat ze ervoor betaald hebben maar als zij blij zijn wie ben ik dan
De meubels staan nog steeds in het app van je paps (vd week ff gekeken, was nieuwsgierig of ze dat zouden laten staan
Meneer is naar zo'n hypotheekmannetje geweest en het ziet er positief uit. Volgende week gaat hij 2e bezichtiging doen en een bodje werpen.
En dit weekend gaan we aan de poets en opruimerij, want dan gaat dit in de verkoop.
En dit weekend gaan we aan de poets en opruimerij, want dan gaat dit in de verkoop.
- Charlie Angel
- Moderator
Spannend Koek, veel succes jullie!koekje schreef: Meneer is naar zo'n hypotheekmannetje geweest en het ziet er positief uit. Volgende week gaat hij 2e bezichtiging doen en een bodje werpen.
- Angelique
- 5-sterren

Spannend Koek, succes met poetsen alvast 
-
lianneke
- 5-sterren

Zo, het verkoopbord hangt.
- Angelique
- 5-sterren

Waren de tuinborden oplianneke schreef: Zo, het verkoopbord hangt.
- Angelique
- 5-sterren

Dit is dan bij Plan-A huis?koekje schreef: Meneer is naar zo'n hypotheekmannetje geweest en het ziet er positief uit. Volgende week gaat hij 2e bezichtiging doen en een bodje werpen.
-
lianneke
- 5-sterren

Ha, we hebben geen voortuin en het bord mocht van Geert niet op gemeentegrond.Angelique schreef: Waren de tuinborden op![]()
En in het kanaal is ook zowat