Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MarijeEnBoomer schreef: Ik zou Leo herplaatsen.
Is niet nodig Marije, hij gaat gewoon in de schuur :biggrin2:. Teevee'tje erbij :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

toscak schreef: Ook wij hebben nu vlooien, echt mega veel.
Een tijdje terug had ik een topic geopend over jeuk van Mack, soms wel jeuk soms helemaal niet en ik heb alles geprobeerd. Eerst dacht ik granen, maar bij een stukje brood ging hij soms meteen jeuken of soms pas na een dag of 2. Toen dacht ik fruit, zelfde verhaal. En water/sloot, en gedroogde dierenwinkel botjes... Hele tijd hetzelfde. Totdat afgelopen week Bob ging krabben, nou die heeft echt nooit jeuk. Ik legde hem op zijn rug en over zijn buik zag ik in 1 oogopslag echt 5 vlooien lopen. Arme stakkers...

In 5 jaar tijd geen vlo gezien, beide honden en beide katten werden niet behandeld maar nu is het toch raak en goed ook.

Ik heb wel het hele huis vergiftigd, en de honden en de katten. Liever 1 keer goed dan over een paar weken weer een beetje. Alles mega goed schoongemaakt, sprayen en wegwezen. Kussens van de bank weggegooid en alle dekens etc meerdere keren gewassen. En over 2 a 3 weken doe ik het nog een keer. 

En... Mack is echt helemaal jeukvrij nu. Zal het dan toch dat geweest zijn? Ik heb toen echt niets kunnen vinden.

Ik had ook gelezen dat je juist geen kamers voor de dieren moet afsluiten omdat ze wachten en na een tijdje als er toch leven komt er alsnog opspringen en je weer een probleem hebt... ook dat heb ik afgelopen zondag gemerkt in de slaapkamer.

Voor nu gaat het in ieder geval super en zie ik geen vlo meer.
Ik denk dat je gelijk hebt en Mack af en toe een vlo heeft gehad....

Vieze rot vlooien >:(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb ook een niet giftig goedje besteld in Amerika, van Dr. Mercola. Komt vandaag binnen (en ik moet 36 euro invoerrechten betalen :-X). Ik mag hopen dat het werkt!
S
3-sterren
3-sterren

Bericht door S »

Ja kan ook helemaal los gaan met lavendel...  :biggrin2:

Hopelijk werkt het Amerikaanse (gouden) goedje!
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Lizzy schreef: Welke stoomreiniger moet ik hebben? Ik heb geen bijzonder ding nodig, alleen voor de kieren in de vloer.
Ben hier ook wel benieuwd naar... iemand tips ?
Mijn oude is stuk, maar die was niet zo goed, dan bleef de vloer erg nat...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik las net een interessante tip!

Gif in je stofzuigerzak is geen goed idee, omdat je steeds giftige lucht door je huis verspreid. De stofzuigermond afplakken met breed plakband. Dan kunnen de vlooien er niet uit en je ziet bovendien direct wanneer larven zich in de zak ontwikkeld hebben tot vlooien, omdat die in het plakband terecht komen en daar niet meer van los kunnen. Tijd om de stofzuigerzak te vernieuwen.

Ze schreven trouwens ook dat de beste manier is om je honden diverse keren per dag buiten te vlo-kammen. Of op een laken. Omdat je de vlo eitjes en ook poepjes niet in huis wilt hebben omdat de vlo larven zich voeden met vlooienpoepjes. En huidschilfers. Vandaar ook dat stofzuigen zo belangrijk is. Hoe minder die larven te eten hebben.....

Dus nou, ik stofzuig nu 2 keer per dag (en de vloer-kieren met het kleine borsteltje - die had ik op de telescoopbuis van de stofzuiger gezet zodat ik niet op de knieen hoef, gelijk kapot, ruk) en klop 2 keer per dag de kleden uit (die gaan een keer per week dan maar in de was) en de honden doe ik 3 keer per dag kammen. Ik heb vandaag 1 vlo gevangen bij Frou, bij de rest niks.

Qua stoomreiniger ben ik er nog niet uit. Ik vind die Karcher zo duur :-\
Lil

Bericht door Lil »

toscak schreef: Ook wij hebben nu vlooien, echt mega veel.
Een tijdje terug had ik een topic geopend over jeuk van Mack, soms wel jeuk soms helemaal niet en ik heb alles geprobeerd. Eerst dacht ik granen, maar bij een stukje brood ging hij soms meteen jeuken of soms pas na een dag of 2. Toen dacht ik fruit, zelfde verhaal. En water/sloot, en gedroogde dierenwinkel botjes... Hele tijd hetzelfde. Totdat afgelopen week Bob ging krabben, nou die heeft echt nooit jeuk. Ik legde hem op zijn rug en over zijn buik zag ik in 1 oogopslag echt 5 vlooien lopen. Arme stakkers...

In 5 jaar tijd geen vlo gezien, beide honden en beide katten werden niet behandeld maar nu is het toch raak en goed ook.

Ik heb wel het hele huis vergiftigd, en de honden en de katten. Liever 1 keer goed dan over een paar weken weer een beetje. Alles mega goed schoongemaakt, sprayen en wegwezen. Kussens van de bank weggegooid en alle dekens etc meerdere keren gewassen. En over 2 a 3 weken doe ik het nog een keer. 

En... Mack is echt helemaal jeukvrij nu. Zal het dan toch dat geweest zijn? Ik heb toen echt niets kunnen vinden.

Ik had ook gelezen dat je juist geen kamers voor de dieren moet afsluiten omdat ze wachten en na een tijdje als er toch leven komt er alsnog opspringen en je weer een probleem hebt... ook dat heb ik afgelopen zondag gemerkt in de slaapkamer.

Voor nu gaat het in ieder geval super en zie ik geen vlo meer.
afplakken van de stofzuiger vind ik wel een goede tip!

Denk niet dat je onder de 100 euro een stoomreinger krijgt (zag de mijne nog staan voor ongeveer 100 euro. Is zo'n stofzuiger model).
Lizzy schreef: Ik las net een interessante tip!

Gif in je stofzuigerzak is geen goed idee, omdat je steeds giftige lucht door je huis verspreid. De stofzuigermond afplakken met breed plakband. Dan kunnen de vlooien er niet uit en je ziet bovendien direct wanneer larven zich in de zak ontwikkeld hebben tot vlooien, omdat die in het plakband terecht komen en daar niet meer van los kunnen. Tijd om de stofzuigerzak te vernieuwen.

Ze schreven trouwens ook dat de beste manier is om je honden diverse keren per dag buiten te vlo-kammen. Of op een laken. Omdat je de vlo eitjes en ook poepjes niet in huis wilt hebben omdat de vlo larven zich voeden met vlooienpoepjes. En huidschilfers. Vandaar ook dat stofzuigen zo belangrijk is. Hoe minder die larven te eten hebben.....

Dus nou, ik stofzuig nu 2 keer per dag (en de vloer-kieren met het kleine borsteltje - die had ik op de telescoopbuis van de stofzuiger gezet zodat ik niet op de knieen hoef, gelijk kapot, ruk) en klop 2 keer per dag de kleden uit (die gaan een keer per week dan maar in de was) en de honden doe ik 3 keer per dag kammen. Ik heb vandaag 1 vlo gevangen bij Frou, bij de rest niks.

Qua stoomreiniger ben ik er nog niet uit. Ik vind die Karcher zo duur :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Spul uit de USA is binnen. Zo, ruikt heerlijk! Ik heb de honden net ingesprayd. Ben benieuwd. Er zit in:

Lemongrass oil
Cinnamon oil
Sesame oil
Castor oil
Purified water
Vitamine E

Het ruikt in ieder geval behoorlijk Goddelijk :biggrin2:
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Lizzy schreef: Spul uit de USA is binnen. Zo, ruikt heerlijk! Ik heb de honden net ingesprayd. Ben benieuwd. Er zit in:

Lemongrass oil
Cinnamon oil
Sesame oil
Castor oil
Purified water
Vitamine E

Het ruikt in ieder geval behoorlijk Goddelijk :biggrin2:
Geloof ik graag! :)
Maar nu je weet wat erin zit en als het werkt, maak je het de volgende keer gewoon zelf.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

miik schreef: Ben hier ook wel benieuwd naar... iemand tips ?
Mijn oude is stuk, maar die was niet zo goed, dan bleef de vloer erg nat...
Wij hebben een compacte Karcher sc1010. Ik gebruik er demi-water in zodat je nooit hoeft te ontkalken en het gewoon kunt laten zitten. Hier is de vloer zo droog, behalve als het zomers snikheet met een hoge luchtvochtigheid is, dan duurt het wat langer.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lizzy schreef: Is niet nodig Marije, hij gaat gewoon in de schuur :biggrin2:. Teevee'tje erbij :biggrin2:
;D ;D ;D

Dan maak je er toch wel een echte man cave van hè. Deze ziet er wel gezellig uit; leuk klusprojectje. 8)
http://www.viralnova.com/super-cheap-lo ... -basement/

Succes met de strijd tegen de vlooien.  :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

-Annemarie- schreef: ;D ;D ;D

Dan maak je er toch wel een echte man cave van hè. Deze ziet er wel gezellig uit; leuk klusprojectje. 8)
http://www.viralnova.com/super-cheap-lo ... -basement/

Succes met de strijd tegen de vlooien.  :)
;D ;D ;D

Ik denk dat Leo heel blij wordt, als hij deze link ziet ;D
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Lizzy schreef: Ik heb ook een niet giftig goedje besteld in Amerika, van Dr. Mercola. Komt vandaag binnen (en ik moet 36 euro invoerrechten betalen :-X). Ik mag hopen dat het werkt!
Oh, interessant, ik ben ook heel benieuwd of het gaat werken!
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Hier ook vlooien...ik dacht dat Ale ze via de dierenambulance mee naar huis had genomen, maar ik hoor en lees iedereen klagen, dus misschien ligt het aan het rare weer?

Ik voor voorlopig gebruik alsnog: Tea Tree Oil in Neem-olie, en gif (Knock-down Beaphar) op de kussentjes en de bank en stoel...

Kent iemand Neguvon?
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Ik ben er hier ook een beetje bang voor.. maar Ivan verdraagt geen enkele zooi... dusss wil ik de omgeving gaan behandelen en de honden knoflook voeren. Hoeveel knoflook mag een hond per dag/week van 25kg en 30kg?

Plaats reactie