Ik moet even men hart luchten... :'( Dank u
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Ik moet even men hart luchten...
Op basis van deze regel:
* Het is niet toegestaan om honden of puppy's, katten of kittens te koop aan te bieden.
is dit topic aangepast.
* Het is niet toegestaan om honden of puppy's, katten of kittens te koop aan te bieden.
is dit topic aangepast.
* Al gevonden
Laatst gewijzigd door Kallista op zo 28 sep 2014, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik hoop dat ik nooit voor deze keuze zal komen te staan want dit lijkt me echt zo moeilijk 
Mensen hebben nu eenmaal de neiging overal een mening over te hebben en als ik eerlijk ben doe ik dat ook wel eens hoor.
Maar ik denk dat je de beste keuze maakt en als jullie er zelf achter staan dan is dat het belangrijkste.
Sterkte want makkelijk is allesbehalve.
Gr Rian,Ijuba,Fynn,Asani en Sies
Mensen hebben nu eenmaal de neiging overal een mening over te hebben en als ik eerlijk ben doe ik dat ook wel eens hoor.
Maar ik denk dat je de beste keuze maakt en als jullie er zelf achter staan dan is dat het belangrijkste.
Sterkte want makkelijk is allesbehalve.
Gr Rian,Ijuba,Fynn,Asani en Sies
De enige die dergelijke beslissingen kan maken ben jij zelf, jij kent je hond het beste. Wat een ander daar dan van vind is niet relevant maar kan me heel goed voorstellen dat je niet op zulk commentaar zit te wachten!
Je hebt gedaan wat jij dacht dat het beste is voor deze honden, ik vind dat heel knap en dapper want wat zal het moeilijk zijn zeg, zoiets!
Bovendien vind ik dat die andere mensen maar raar denken. Zij kiezen overduidelijk voor zichzelf, want makkelijkste oplossing en hou je lekker het makkelijkste hondje over en die andere hond.. Ach ja dat is niet interessant of zo?
Maar ach, das dan weer mijn mening
Je hebt gedaan wat jij dacht dat het beste is voor deze honden, ik vind dat heel knap en dapper want wat zal het moeilijk zijn zeg, zoiets!
Bovendien vind ik dat die andere mensen maar raar denken. Zij kiezen overduidelijk voor zichzelf, want makkelijkste oplossing en hou je lekker het makkelijkste hondje over en die andere hond.. Ach ja dat is niet interessant of zo?
Maar ach, das dan weer mijn mening
- Aurora Borealis
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik wens je heel veel sterkte
, ik kan wel zeggen dat ik uit ervaring spreek ben ook helemaal de shit in getrapt toen ik een herplaatser nood gedwongen weer moest herplaatsen. Met pijn in het hart neem je deze beslissingen. Laat anderen maar oordelen, dat doen ze toch. mens eigen 
Ik heb alleen maar respect voor je beslissing hoe moeilijk het ook is en zal blijven. Er komt vast een gouden mandje voorbij, en dan komt er voor jouw en de rest van het gezin en honden weer een periode van rust, ook zo belangrijk.
gr conny
Ik heb alleen maar respect voor je beslissing hoe moeilijk het ook is en zal blijven. Er komt vast een gouden mandje voorbij, en dan komt er voor jouw en de rest van het gezin en honden weer een periode van rust, ook zo belangrijk.
gr conny
Bedankt voor het typen Miik, precies mijn mening.miik schreef: Ik vind dat je een heel verstandige keus hebt gemaakt ! Zo is er des te meer kans op succes....
Ik snap hoe onwijs moeilijk dat is !!! Maar heb er echt respect voor dat het belang van je honden voorop staat !
Sterkte met alles !
Sterkte met deze ruk situatie!
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
had bericht gehad van iemand, een heel gesprek mee gehad alles uitgelegd, ze ging zaterdag bellen... Niets gehoord...
We blijven dus zoeken voor deze knul.
Voor Nisa hebben we mss iemand, maar die moet zijn vrouw nog even overtuigen
(heeft al een reutje anders had hij Lykaios graag genomen)
Pfff tblijft zo moeilijk he. Vannacht 2x moeten opstaan omdat ze van de ene kant van de ruimte naar de andere aan het blaffen waren (vermoedelijk door de vrachtwagen die ze heel luidruchtig aan het lossen waren)
Als je die 2 reuen apart hebt is er dus nks aan de hand, maar eens samen heb ik een ridgeback lopen en een hond die met zichzelf geen weg weet...
Ze continu opsluiten zoals ik nu doe is geen leven, voor geen van beiden...
Ik hoop dus snel iemand te vinden voor men knulletje.
Het geld is minder belangrijk, maar blijkbaar zijn mijn eisen voor een nieuwe thuis ook te hoog :s (ik wil liefst dat hij op vers blijft, maar dat idee zal ik maar los laten denk ik)
Voor Nisa hebben we mss iemand, maar die moet zijn vrouw nog even overtuigen
Pfff tblijft zo moeilijk he. Vannacht 2x moeten opstaan omdat ze van de ene kant van de ruimte naar de andere aan het blaffen waren (vermoedelijk door de vrachtwagen die ze heel luidruchtig aan het lossen waren)
Als je die 2 reuen apart hebt is er dus nks aan de hand, maar eens samen heb ik een ridgeback lopen en een hond die met zichzelf geen weg weet...
Het geld is minder belangrijk, maar blijkbaar zijn mijn eisen voor een nieuwe thuis ook te hoog :s (ik wil liefst dat hij op vers blijft, maar dat idee zal ik maar los laten denk ik)
-
Lil
Ja, soms moet je eisen helaas bijstellen voor een heel goed tehuis.orinake schreef: had bericht gehad van iemand, een heel gesprek mee gehad alles uitgelegd, ze ging zaterdag bellen... Niets gehoord...
Voor Nisa hebben we mss iemand, maar die moet zijn vrouw nog even overtuigen(heeft al een reutje anders had hij Lykaios graag genomen)
Ik zal nooit vergeten dat ik vertelde dat hondlief een geweldig leven zou krijgen met vers voer. Alsof men het in Keulen hoorde donderen (inmiddels krijgt de nieuwe hond vers
Geld vragen is wel altijd handig doordat je daarmee een schifting maakt tussen serieuze en minder serieuze eigenaren. Kun je nog altijd ad hoc zeggen: bij jou krijgt hij het goed en dat je niet bedrag x betaald vind ik prima.
Heel veel succes!
Ik heb niets meer gehoord van die persoon. Denk dat ze er zelf nog niet uit zijn c.q. dat het te vroeg komt om een tweede hond te nemen (zou daar combi krijgen tussen vers, tafelresten en brok).
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Mja hier hebben we 3 "prijzen" voor oostblokfokkers staat de prijs heel hoog, omdat ik weiger aan hen te verkopen (ben altijd bang dat ze slecht terecht komen) - een prijs voor mensen waar ik twijfels bij heb en "een prijs" voor mensen waar ik een goed gevoel bij heb...Lil schreef: Ja, soms moet je eisen helaas bijstellen voor een heel goed tehuis.
Ik zal nooit vergeten dat ik vertelde dat hondlief een geweldig leven zou krijgen met vers voer. Alsof men het in Keulen hoorde donderen (inmiddels krijgt de nieuwe hond vers![]()
).
Geld vragen is wel altijd handig doordat je daarmee een schifting maakt tussen serieuze en minder serieuze eigenaren. Kun je nog altijd ad hoc zeggen: bij jou krijgt hij het goed en dat je niet bedrag x betaald vind ik prima.
Heel veel succes!
Ik heb niets meer gehoord van die persoon. Denk dat ze er zelf nog niet uit zijn c.q. dat het te vroeg komt om een tweede hond te nemen (zou daar combi krijgen tussen vers, tafelresten en brok).
Combi vers brok tafelresten, goh ja weet je, hij krijgt hier op vakantie ook brok en als ik men boterhammen niet op krijg dan zeg ik ook altijd: die zijn voor mijn vuilbakje en dan zie je de kinderen met mijn boterhammen naar Lykaios vertrekken, dus daar maak ik minder van....
Maar van de week werd ik aangesproken door iemand, 1. meneer sprak mij aan met: hoe oud issem? (niet hallo ik ben X) dus ik had al zoiets van ow shit :s 2de zin: dien roDweiler , ja toen kreeg ik de kriebels al een beetje en als ik dan las dat hij hem op pedigreepalbrok zou zetten want vers krijgen ze wormen van... Dan was de beslissing snel gevallen om hem vriendelijk te bedanken :s
Ik weet dat ik geen te hoge eisen mag stellen, want een nieuwe htuis zou hem zoveel goed doen, maar pffff echt soms vraag ik me af waarom mensen interesse hebben in hem als ze zelf niets willen investeren (hij heeft bvb nooit zonder toezicht bij poezen geweest dus ik weet niet hoe hij daar op reageert, ik ben dan van mening: hhet is een jong hond hij kan het leren, maar dan krijg je de opmerking dat het te veel moeite zal kosten :s
Dat maakt me zo droeg he.
Al wat ik wil is een goede baas voor zowel Lykaios als nisa, ze verdienen dit allebei en je hebt er super hondjes aan, ze zullen alleen even tijd nodig hebben om te wennen aan de nieuwe situatie
Ook ik vind dat je de enige juiste beslissing neemt. Dit is voor niemand fijn, voor jullie als gezin niet en voor beide honden niet. En als je merkt hoe lastig het al is om voor de jonge hond een fijne plek te vinden, dan zal je merken dat het voor een hond met gebruiksaanwijzing gewoon bijna niet te doen is.
Een fijne plek is belangrijk. Liefde, rust, aandacht.
Natuurlijk wil je hem het liefst op vers voer zien maar hij kan nog zo goed te eten krijgen, als zijn baas niet van hem houdt heeft hij het slechter dan wanneer hij op brokken staat.
Natuurlijk wil je hem het liefst op vers voer zien maar hij kan nog zo goed te eten krijgen, als zijn baas niet van hem houdt heeft hij het slechter dan wanneer hij op brokken staat.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Daarom dat ik van brokken minder een probleem maak, maar dan liefst een brok zonder kleurstoffen :sHope schreef: Ook ik vind dat je de enige juiste beslissing neemt. Dit is voor niemand fijn, voor jullie als gezin niet en voor beide honden niet. En als je merkt hoe lastig het al is om voor de jonge hond een fijne plek te vinden, dan zal je merken dat het voor een hond met gebruiksaanwijzing gewoon bijna niet te doen is.
Ooit pedigreebrokken als snoep gebruikt en ik haalde ze zo uit hun drollen :s
-
Lil
Ahhhh ja duidelijk! Snap wat je bedoeldorinake schreef: Mja hier hebben we 3 "prijzen" voor oostblokfokkers staat de prijs heel hoog, omdat ik weiger aan hen te verkopen (ben altijd bang dat ze slecht terecht komen) - een prijs voor mensen waar ik twijfels bij heb en "een prijs" voor mensen waar ik een goed gevoel bij heb...
Combi vers brok tafelresten, goh ja weet je, hij krijgt hier op vakantie ook brok en als ik men boterhammen niet op krijg dan zeg ik ook altijd: die zijn voor mijn vuilbakje en dan zie je de kinderen met mijn boterhammen naar Lykaios vertrekken, dus daar maak ik minder van....
Maar van de week werd ik aangesproken door iemand, 1. meneer sprak mij aan met: hoe oud issem? (niet hallo ik ben X) dus ik had al zoiets van ow shit :s 2de zin: dien roDweiler , ja toen kreeg ik de kriebels al een beetje en als ik dan las dat hij hem op pedigreepalbrok zou zetten want vers krijgen ze wormen van... Dan was de beslissing snel gevallen om hem vriendelijk te bedanken :s
Ik weet dat ik geen te hoge eisen mag stellen, want een nieuwe htuis zou hem zoveel goed doen, maar pffff echt soms vraag ik me af waarom mensen interesse hebben in hem als ze zelf niets willen investeren (hij heeft bvb nooit zonder toezicht bij poezen geweest dus ik weet niet hoe hij daar op reageert, ik ben dan van mening: hhet is een jong hond hij kan het leren, maar dan krijg je de opmerking dat het te veel moeite zal kosten :s
Dat maakt me zo droeg he.
Al wat ik wil is een goede baas voor zowel Lykaios als nisa, ze verdienen dit allebei en je hebt er super hondjes aan, ze zullen alleen even tijd nodig hebben om te wennen aan de nieuwe situatie
Is Nisa een teefje c.q. mag hier waarschijnlijk niet staan: heb je een site?
Wat moet dit vreselijk zwaar voor jou zijn.
Ik heb altijd al een zwak voor rottjes gehad en zal die ook altijd wel blijven houden maar wederlief deelt die zwakte niet. Zou je het prettig vinden als ik hier eens op de rotweillerclub (pakwerk en speuren) voor je navraag doe? Ik realiseer mij dat het een behoorlijke afstand is (friesland- belgie) maar mocht iemand geïntresseerd zijn dan is die gene ook echt geïnteresseerd denk ik dan 
Mocht je dit willen kun je mij dan een foto en meer info over Lykaios per PB sturen?
Mocht je dit willen kun je mij dan een foto en meer info over Lykaios per PB sturen?
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
zhiva schreef: Wat moet dit vreselijk zwaar voor jou zijn.Ik heb altijd al een zwak voor rottjes gehad en zal die ook altijd wel blijven houden maar wederlief deelt die zwakte niet. Zou je het prettig vinden als ik hier eens op de rotweillerclub (pakwerk en speuren) voor je navraag doe? Ik realiseer mij dat het een behoorlijke afstand is (friesland- belgie) maar mocht iemand geïntresseerd zijn dan is die gene ook echt geïnteresseerd denk ik dan
Afstand deert me niet. Als ik weet dat Lykaios (of Nisa) goed terecht komt ben ik bereid om hem naar verwegistan te brengen ook.
Ik stuur je straks een uitgebreide PB. Nu eerst de dochter eten geven
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Het is eventjes geleden dat ik hier nog wat schreef maar....
Voor Lykaios hebben we misschien een baasje gevonden niet ver van hier.
De dame is allesinds al helemaal gek van hem, haar man zal nog wat bedenktijd nodig hebben.
Maar ik zou alle duimpjes kunnen gebruiken nu om hem aan een zalige thuis te kunnen helpen.
Hij zou daar op en boerderij leven, als de baasjes weg zijn in een ruime kennel samen met een vriendinnetje, als ze thuis zijn mogen de honden vrij in en uit lopen. Slapen doen ze binnen.
Ook voor Nisa komt alles in een stroomversnelling...
Maandagmiddag komt er een koppel kennismaken met ons meisje.
Op foto zijn ze beiden al helemaal gek op haar. Dus maandag komen ze kijken of het in het echt ook zo klikt.
Als alles goed gaat dan krijgt Nisa een nieuwe thuis in NL waar ze samen met een rottweilervriendje heerlijk mag rennen in een "tuintje" van 500m²!
Ze hebben ervaring met rotties wat wel een voordeel is.
Dus ook hier duimpjes nodig dat alles goed mag gaan!!!!
Voor Lykaios hebben we misschien een baasje gevonden niet ver van hier.
De dame is allesinds al helemaal gek van hem, haar man zal nog wat bedenktijd nodig hebben.
Maar ik zou alle duimpjes kunnen gebruiken nu om hem aan een zalige thuis te kunnen helpen.
Hij zou daar op en boerderij leven, als de baasjes weg zijn in een ruime kennel samen met een vriendinnetje, als ze thuis zijn mogen de honden vrij in en uit lopen. Slapen doen ze binnen.
Ook voor Nisa komt alles in een stroomversnelling...
Maandagmiddag komt er een koppel kennismaken met ons meisje.
Op foto zijn ze beiden al helemaal gek op haar. Dus maandag komen ze kijken of het in het echt ook zo klikt.
Als alles goed gaat dan krijgt Nisa een nieuwe thuis in NL waar ze samen met een rottweilervriendje heerlijk mag rennen in een "tuintje" van 500m²!
Ze hebben ervaring met rotties wat wel een voordeel is.
Dus ook hier duimpjes nodig dat alles goed mag gaan!!!!