Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?
is die stoomreiniger die het Kruidvat in de aanbieding heeft niks?
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ik spray ook etherische olie op de honden (opgelost in water) en dat werkt hartstikke goed tegen vlooien en teken.Lizzy schreef: Spul uit de USA is binnen. Zo, ruikt heerlijk! Ik heb de honden net ingesprayd. Ben benieuwd. Er zit in:
Lemongrass oil
Cinnamon oil
Sesame oil
Castor oil
Purified water
Vitamine E
Het ruikt in ieder geval behoorlijk Goddelijk![]()
In jullie geval is het misschien handig om Leo er ook mee in te spuiten als hij gaat werken? Zodat je voorkomt dat hij ze mee naar huis neemt.
Ik spray mezelf er ook altijd mee in, in de zomer (ik gebruik tea tree, citronella, neem en geranium).
Hier is het een hele kunst om ze buiten te houden, die stomme kriebel-beestjes.
Het is echt raak, je hoort overal mensen klagen. Bij de dierenwinkel hangt een flyer met daarop aangegeven waarom er zoveel vlooien zijn. Iets met het weer inderdaad.
Hier hebben de konijnen last.
Het is een ware kunst om te zorgen dat we geen vlooien op Nelson krijgen, of in huis.
De wilde konijnen hier hebben vlooien en lopen over het gras en langs onze tamme konijnen. De vlooien springen op onze konijnen, waar Nelson dan weer vaak bij te vinden is. De konijnen krijgen daarom elke drie weken een pipet en de hokken worden gedaan met omgevingsspray voor knaagdieren. Op deze manier heb ik ze godzijdank nog buiten de deur weten te houden.
Nelson kam ik geregeld, nog (klopt heel hard af!) geen vlo gespot.
Het is echt raak, je hoort overal mensen klagen. Bij de dierenwinkel hangt een flyer met daarop aangegeven waarom er zoveel vlooien zijn. Iets met het weer inderdaad.
Hier hebben de konijnen last.
Het is een ware kunst om te zorgen dat we geen vlooien op Nelson krijgen, of in huis.
De wilde konijnen hier hebben vlooien en lopen over het gras en langs onze tamme konijnen. De vlooien springen op onze konijnen, waar Nelson dan weer vaak bij te vinden is. De konijnen krijgen daarom elke drie weken een pipet en de hokken worden gedaan met omgevingsspray voor knaagdieren. Op deze manier heb ik ze godzijdank nog buiten de deur weten te houden.
Nelson kam ik geregeld, nog (klopt heel hard af!) geen vlo gespot.
Resultaat van vandaag met kammen : 1 vlo.
Leo heeft vandaag breed "afplakband" gekocht voor op de stofzuiger. Klein stukje nodig, plakt goed en je ziet op dat wit gelijk "onrechtmatigheden".
Elke millimeter van het huis gestofzuigd. Honden meerdere keren gekamd en ben nu bezig Leo te overtuigen dat hij zich met knockout moet insprayen
Leo heeft vandaag breed "afplakband" gekocht voor op de stofzuiger. Klein stukje nodig, plakt goed en je ziet op dat wit gelijk "onrechtmatigheden".
Elke millimeter van het huis gestofzuigd. Honden meerdere keren gekamd en ben nu bezig Leo te overtuigen dat hij zich met knockout moet insprayen
-
Lil
Strak plan een man overtuigen knock out te sprayen hahaha
Ik voorzie een nieuw luchtje: Axe Knockout 
Succes met overtuigen
Succes met overtuigen
lizzy vergeet de auto niet ...
-
BusKay
Knap als jij hem zover krijgt dat hij zichzelf KO spraydLizzy schreef: Elke millimeter van het huis gestofzuigd. Honden meerdere keren gekamd en ben nu bezig Leo te overtuigen dat hij zich met knockout moet insprayen![]()
Tot zover the fun...
Voor zover als ik het begrepen heb rijd Leo op de dierenamb.. De vraag die ik dan stel is... Wordt er vanuit de organisatie niet nagedacht en of aangegeven hoe met dit soort problemen om te gaan of is er totaal geen contact en/of overkoepelend iets? Of... Hoe gaan collega's van Leo er mee om...
Als namelijk van daaruit (waar het naar mijn mening ook hoort) een oplossing komt loop jij er niet steeds achteraan.
Het lijkt wel een vl..... plaag hier op BP... Hier (afkloppen) nog niets....
Laatst gewijzigd door BusKay op do 02 okt 2014, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook hier iedere dag 2 tot 4 vlooien op Bency. Zie geen poepjes prachtige witte buik zonder ook maar zwarte stipjes op die 2 tot 4 vlooien na dan 
Nu zeggen jullie kleden wassen op 60 graden. Maar als ik een bakje koud water neem en daar een druppel afwas en dan de gevangen vlo gaat hij echt dood.
Of is die 60 gr voor de eitjes?
Ben weer gauw begonnen om groente met knoflook te geven, dat was er bij ingeschoten omdat hij de restjes van ons kreeg.
Nu zeggen jullie kleden wassen op 60 graden. Maar als ik een bakje koud water neem en daar een druppel afwas en dan de gevangen vlo gaat hij echt dood.
Ben weer gauw begonnen om groente met knoflook te geven, dat was er bij ingeschoten omdat hij de restjes van ons kreeg.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Oooooowww ik heb jeuk!!!
-
BusKay
Dan moet je je vriendje even bellen....MarijeEnBoomer schreef: Oooooowww ik heb jeuk!!!
-
BusKay
Inderdaad herinner ik me dat wij veel knoflook eten en onze honden krijgen dat dus ook.Thea schreef: Ook hier iedere dag 2 tot 4 vlooien op Bency. Zie geen poepjes prachtige witte buik zonder ook maar zwarte stipjes op die 2 tot 4 vlooien na dan
Toen Azor nog leefde kreeg hij fijngestampte teentjes want het schijnt namelijk niet alleen goed te zijn tegen vlooien.
Kam-resultaten van vandaag : nul vlooien.
En ze vandaag weer ingesprayd met Dr. Mercola Flea and Tick Defense. En we gaan weer lekker alle kiertjes voor de 2de keer stofzuigen vandaag
(daar krijg ik wel vlekken van, 2 keer per dag alles stofzuigen en alle kieren tussen de planken met het kleine borsteltje).
En ze vandaag weer ingesprayd met Dr. Mercola Flea and Tick Defense. En we gaan weer lekker alle kiertjes voor de 2de keer stofzuigen vandaag
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Eerste keer nul vlooien toch?Lizzy schreef: Kam-resultaten van vandaag : nul vlooien.
En ze vandaag weer ingesprayd met Dr. Mercola Flea and Tick Defense. En we gaan weer lekker alle kiertjes voor de 2de keer stofzuigen vandaag(daar krijg ik wel vlekken van, 2 keer per dag alles stofzuigen en alle kieren tussen de planken met het kleine borsteltje).
Hoera!!
Leuk he stofzuigen!! Ik hou wel nog steeds van m'n Miele!
- Inge en Bono
- 5-sterren

Ja jeetje..... iets met baas lijkt op hond enzoLizzy schreef: daar krijg ik wel vlekken van, 2 keer per dag alles stofzuigen en alle kieren tussen de planken met het kleine borsteltje
(ah nee, echt heel vervelend, zo'n vlooienplaag. Maar ja, zo'n opmerking over vlekken....