Re: wat eten we vandaag... deel 36
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36
Elandbiefstuk?Esther Q schreef: Ik laat mij vanavond door de buren verrassen![]()
Pizza van de Pizzabus 
- - Judith -
- 5-sterren

Ik twijfel nog tussen de ene pietsa en de andere pietsa
Gewoon, ordinaire, van de Duitse dokter.
Laatst gewijzigd door - Judith - op vr 03 okt 2014, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
tosti met vers brood, ham, kaas, bieslook en tomaat. 
Frieten met een geplette drol met zolenprofiel.
- Angelique
- 5-sterren

Butternut risoto
- Charlie Angel
- Moderator
Wat eet jij spannende dingen.Angelique schreef: Butternut risoto
Receptje?
Hier dezelfde pasta als gisteren.
Vanmiddag een heerlijk bord saté met friet op een terras in het zonnetje. Vanavond op het werk spaghetti met kaas. En nu, ga ik de kast plunderen.
Vandaag een Kimmetje: Ik had een rode kool van 2 kilo die ik helemaal in de pan gehakt heb. Vandaag verse rode kool met gekookte aardappels en vegetarische gehaktballen.
Maar de rest van de rode kool gaat de diepvries in, zodat we de volgende keer als we een latertje hebben een zakje uit de vriezer kunnen nemen i.p.v. hamburgers en patat afhalen.
Maar de rest van de rode kool gaat de diepvries in, zodat we de volgende keer als we een latertje hebben een zakje uit de vriezer kunnen nemen i.p.v. hamburgers en patat afhalen.
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36
Niet eensMini's 3-tal schreef: Elandbiefstuk?![]()
- Angelique
- 5-sterren

Ik ben nou eenmaal spannend aangelegdMaxi's 3-tal schreef: Wat eet jij spannende dingen.
Receptje?
Hier dezelfde pasta als gisteren.
Men neme een pompoen, in deze een flespompoen, niet zo'n grote. Die hak je in stukjes, (Je houdt een stukje achter) .kook met groentetablet gaar en dan pureren. Dit vul je aan met water tot een klein liter. Beetje zout/peper.
Ondertussen laat je in een andere koekepan oid stuk boter smelten, daarin kieper je een paar tenen knoflook, een versnipperde ui, de achtergehouden pompoen in kleine stukjes en de risotorijst. Even omroeren tot de rijst glazig is, dan afblussen met witte wijn. Als de wijn opgenomen is ga je de pompoenbouillon bijscheppen totdat het geheel gaar is. Aan het eind gooi je een flinke hand parmesan en kleingesneden rucola erbij, nog even doorwarmen en klaar zijn we weer.
Poffertjes! Van een Assepoester-bordje 
- Charlie Angel
- Moderator
Dank u.Angelique schreef: Ik ben nou eenmaal spannend aangelegd
Men neme een pompoen, in deze een flespompoen, niet zo'n grote. Die hak je in stukjes, (Je houdt een stukje achter) .kook met groentetablet gaar en dan pureren. Dit vul je aan met water tot een klein liter. Beetje zout/peper.
Ondertussen laat je in een andere koekepan oid stuk boter smelten, daarin kieper je een paar tenen knoflook, een versnipperde ui, de achtergehouden pompoen in kleine stukjes en de risotorijst. Even omroeren tot de rijst glazig is, dan afblussen met witte wijn. Als de wijn opgenomen is ga je de pompoenbouillon bijscheppen totdat het geheel gaar is. Aan het eind gooi je een flinke hand parmesan en kleingesneden rucola erbij, nog even doorwarmen en klaar zijn we weer.![]()
Ja Lique you are living on the edge.