Het grote aftellen is begonnen.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote aftellen is begonnen.

Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Vinger op zijn keeltje, dan kun je voelen, of er iets binnen komt.
Ik ben echt slecht daarin.
Je zou om me lachen. Oud mens bukt moeizaam, pakt pupje op, doet het bekje zachtjes open, pup schreeuwt, moeder hond gelijk helemaal in de stress, andere pupjes  laten de tiet los. Alom ellende en onrust.
Ik zit daar dan met het zweet op mijn rug, en voel me echt hopeloos. Zo gaat het dan, tot manlief zegt, dat ik niet zo moet zeiken, maar optreden en hup een flesje maken. Wat drinkt zo'n hummel, een theelepeltje of zoiets?
Je krijgt waarschijnlijk ook nog wel het advies om de zuinige drinkerd aan een tiet te leggen, die al een beetje aangezogen is door een andere flinkerd.
Dat adviseert mijn arts altijd. Wat een ellende, lach me maar uit. Haal je de flinkerd van de tiet, is het huis te klein, Jammeren en blèren, moederhond echt verontrust, blijft niet liggen, andere pupjes ook helemaal niet gelukkig.
Hier is het dus echt, flesje er in, pupje sterkt aan en gaat dan ook wel genoeg drinken en anders krijgt hij nog een slokje bij.
Hier drinken de pupjes probleemloos uit een flesje, niet als ze wat ouder zijn, maar wel zo helemaal in het begin.
Succes er mee hoor, je hebt toch wel wat in huis, hè, je kunt er om verlegen zitten.

Hanny
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Hoe gaat het nu Riek?
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Hij is heeft uit een flesje met een superklein speentje wat gedronken.
Heb een vriendin (ze fokt havanezers) van me gebeld, en zij heeft met goed op gang geholpen.
Ze is gekomen met haar spullen en heeft het voor gedaan en daarna kon ik het zelf doen.
Het mooie was dat voor ze hier kwam hij ook nog zelf bij Charlotte lag te drinken.
En ook weer nadat hij geflest was.
Ik hoop dat hij het nu zelf trekt en anders gaan we een beetje bijvoeden, net naar gelang hij het nodig heeft.
Maar ik was wel even van de leg hoor.
Afbeelding
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

verstandig aan gedaan Riek!!

Lief plaatje zo  :smitten: :smitten:
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Dat is mooi, Riek. Zo'n drinkend mannetje.
Zelf ook relaxed er mee omgaan. Twee maal per dag wegen en een keer of zes even wat drinken aanbieden.
Zo weinig, dat hij ook nog bij mams wil drinken. Zoiets als de helft voor moederloze pupjes.
Zo'n gezond teken, als ze wel willen drinken, dan komt de rest ook wel goed.
Let op, als hij sterker wordt, dat hij niet al te hard gaat zuigen en zich verslikt. Ik heb een broertje dood aan die kleine speentjes.
Je merkt wel, hoe het zal gaan. Als het een beetje redelijk gaat, dan kun je de nachtvoeding wel overslaan, kun je zelf lekker slapen.
's Avonds laat en s'morgens heel vroeg wat geven en dan hopen, dat hij ook wat bij moeder drinkt en dat zal vast wel gaan gebeuren.
Fijn dat die zorgen wat verminderen, nu goed slapen en morgen fris weer verder.

Hanny
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Gaat het goed, Riek?
Al een paar keer gekeken, of je iets postte, maar tot nu toe niet.
Ik hoop op "geen bericht, goed bericht".

Hanny
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Nou Hanny, dat flessen is ook niet echt mijn ding.
Het gaat me niet makkelijk af.
Hij is hartstikke levendig. Was vanmorgen vroeg130 gram en vanmiddag om 15 uur nog steeds.
Heb hem toen weer geflesd, maar het zweet staat op mijn rug.
Als hij op mijn wijsvinger zuigt, doet hij dat heel krachtig, dus goede zuigreflex. Trekt ook vacuum.
Maar hij kreeg wel even wat melk uit zijn neusje met drinken.
Daar schrok ik wel van.

En ik doe mijn best met relaxed zijn maar met dat gefles lukt me dat niet echt.
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Ja, daar schrik je van. Even diep adem halen en dan is het weer goed. Er is toch een gewichtstoename, mooi.
Ergens moet je ook een idee hebben over het gewicht. Voor mij, bij mijn Borders,  is een toename van 8 gram, als de andere pupjes tussen de 20 en 30 gram groeien niet voldoende, 15 vind ik dan wel genoeg. Is maar een indicatie, je moet toch je eigen gevoel daarin volgen.
Manlief stond al bijna op het punt om "even" naar je toe te gaan, flesje brengen, babyfoon (voor de goede nachtrust) en je even wat hulp te bieden.
Hij is een heel goede rustige flesgever. Afstand is toch wel wat groot vanaf Oldenzaal. Hij is gek genoeg om het wel te brengen.
We hebben de fles foto nog even goed bekeken. Je hebt kinderen, dus zul je ook wel een fles hebben gegeven. In mijn tijd en dat zal nu nog wel zo zijn, moest je de fles zo houden dat de speen vol melk zat. Dat doe ik nu ook bij de pupjes. Meer dan een beetje in een speen wordt niet gegeven, maar toch zo houden, dat er niet bubbels lucht  in de melk komen.
Manlief mopperde al, en toch geen dr. Browns flesje kopen met een newborn speen. Gaat zo goed. Wij hebben ook genoeg geklooid, met half dode pupjes en onhandige flesjes en jouw pup is mooi levendig, hup zet hem op.
Komt er morgen iemand, die jij kent naar de show in Zwolle? Ik ga daar kijken en kan dan dat flesje meenemen. Ik neem aan, dat je de goede hoeveelheid geeft. De kleine man zou per dag 15ml melk per 100 gram nodig hebben. Hij weegt 130 gram, dus aan 15 ml. heeft hij genoeg, omdat hij naar we hopen ook bij Charlotte drinkt. Dat is dus echt weinig. Dit staat in het farmfood boekje.
Dat krijg je er echt wel in, is maar een mummeltje, een ml of drie per keer.
Nog even doorzetten en hij zal zichzelf wel redden. Je kunt ook met een pipetje klooien, maar daar krijg je echt de zenuwen van, tenminste ik wel.
Neem zelf maar wat rescue adviseert Tom, rustig doordoen een flink aantal keertjes. Wees blij, dat hij het zo aardig doet, niet opgeven.
Ik lees wel, of er nog een flesje mee naar Zwolle moet en die flesjes van RC zijn helemaal niet bruikbaar.

Hanny
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Wat zijn jullie lief!
Ik heb hier een vriendin in Ede, die gisteravond heeft geholpen, gevraagd of ze vandaag nog een keer wil komen.
Zij is er ook erg handig in.
Heb er om 15 uur wel weer wat ingekregen.
Maar ik ben ook hartstikke onzeker, dat is misschien wel het grootste probleem.
Zij komt straks en zal me nog een keer op weg helpen.

Wat ik me ook afvraag is of ik steeds die melk opnieuw moet klaar maken.
Of dat ik het kan bewaren tot de volgende voeding.
Nu heb ik steeds 20 ml gemaakt, en hij drinkt er een klein beetje van dan.
Het lijkt me handiger als ik een paar ml zo kan opzuigen met een spuitje dan wanneer ik het steeds opnieuw moet maken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Riek schreef: Wat zijn jullie lief!
Ik heb hier een vriendin in Ede, die gisteravond heeft geholpen, gevraagd of ze vandaag nog een keer wil komen.
Zij is er ook erg handig in.
Heb er om 15 uur wel weer wat ingekregen.
Maar ik ben ook hartstikke onzeker, dat is misschien wel het grootste probleem.
Zij komt straks en zal me nog een keer op weg helpen.

Wat ik me ook afvraag is of ik steeds die melk opnieuw moet klaar maken.
Of dat ik het kan bewaren tot de volgende voeding.
Nu heb ik steeds 20 ml gemaakt, en hij drinkt er een klein beetje van dan.
Het lijkt me handiger als ik een paar ml zo kan opzuigen met een spuitje dan wanneer ik het steeds opnieuw moet maken.
Ik weet niet welke melk je hebt Riek... Die ik had (farmfood) vond ik heel snel niet lekker worden. Dus ik maakte elke keer vers. Misschien dat je voor 2 voedingen kunt maken en tussendoor de koelkast kunt bewaren. Sterkte meis!

Ken je deze?

Pup drinkt uit een sponsje.
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Ja, die ken ik. Ik heb ook die sponsjes in huis, maar dat lukt me ook al niet :-\
Ik geloof dat ik alleen goed ben in koken.
Ik krijg dat sponsje niet goed in zijn bek, hij heeft nog niet in de gaten dat hij moet zuigen.
Dus hij krabbelt zich weg.

Gelukkig is mijn min onderweg  8)
En komt me zo weer even helpen.
Laatst gewijzigd door Riek op za 04 okt 2014, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Ik maak voor een dagje en bewaar dat in de koelkast. Maak een beetje meer dan nodig is en moeder hond kan ook genieten van een lekker slokje.
Beetje er uit halen, het is maar zo weinig en dan even op temp. laten komen in een bakje met warm water.
Je kunt goed koken, dus dat weet je wel.
Flesje even voorverwarmen. Liever iets te koel, dan te warm, maar dat lijkt me logisch.
Pupje op de arm, speentje er in en voor je het weet is dat miezerig kleine beetje op.
Dat kleine ding lekker tegen je aanhouden, kopje omhoog, gaat goed hoor.
Hup Riek, je kunt het.
Tom wil alsnog wel rijden. Ik houd het wel in de gaten, maar als pup het nu al redelijk doet en jij jezelf even bij elkaar raapt is dat vast niet nodig.
Kan Jan niet even flessen, misschien is hij daar iets minder bang voor?

Hanny
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Hanny schreef: Ik maak voor een dagje en bewaar dat in de koelkast. Maak een beetje meer dan nodig is en moeder hond kan ook genieten van een lekker slokje.
Beetje er uit halen, het is maar zo weinig en dan even op temp. laten komen in een bakje met warm water.
Je kunt goed koken, dus dat weet je wel.
Flesje even voorverwarmen. Liever iets te koel, dan te warm, maar dat lijkt me logisch.
Pupje op de arm, speentje er in en voor je het weet is dat miezerig kleine beetje op.
Dat kleine ding lekker tegen je aanhouden, kopje omhoog, gaat goed hoor.
Hup Riek, je kunt het.
Tom wil alsnog wel rijden. Ik houd het wel in de gaten, maar als pup het nu al redelijk doet en jij jezelf even bij elkaar raapt is dat vast niet nodig.
Kan Jan niet even flessen, misschien is hij daar iets minder bang voor?

Hanny
Pupje raakt mijn arm niet eens, zo klein is hij in de hand ;D
En ik moet even m'n hersens weer aanzetten.
Heb vanmiddag heerlijk boven bijgeslapen.

Jan is niet zo handig, en dat is een understatement.
Maar hij gaat even met Charlotte naar buiten, als ik er mee bezig ben, want ze gaat over de pis als ik hem pak.
Dus hij levert ook zeker zijn bijdrage.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ik vind het zo hartverwarmend om te lezen dat hanny en haar man zoveel voor jou en de pups over hebben,om te helpen! Dat is echt Barfplaats mentaliteit!!!

Edit: vergeet ik te zeggen gefeliciteerd met jullie waanzinnige mooi puppies! Mijn hart smelt! <3
Laatst gewijzigd door Radja op zo 05 okt 2014, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Wat een mooie pupjes ! Maar ik snap je zorgen wel, ik hoop dat het flessen snel makkelijker gaat voor je !

Plaats reactie