Vlierbes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vlierbes

Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

We horen inmiddels van meer mensen dat hun hond(en) ziek zijn geworden na het eten van deze besjes. Allemaal fikse diarree en sommigen ook spugen. Wel vreemd dat honden ze dan toch eten, je zou zeggen dat ze zelf wel weten wat ze wel en niet kunnen snacken. :-\ Maar goed, we blijven er nu uit de buurt.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Els&Flow schreef: We horen inmiddels van meer mensen dat hun hond(en) ziek zijn geworden na het eten van deze besjes. Allemaal fikse diarree en sommigen ook spugen. Wel vreemd dat honden ze dan toch eten, je zou zeggen dat ze zelf wel weten wat ze wel en niet kunnen snacken. :-\ Maar goed, we blijven er nu uit de buurt.
Was dat maar waar, dan zouden ze geen tennisballen, handschoenen, ballonnen, sokken, vergiftigde dode muizen, gebakken sponzen etc. etc. eten.
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

Er zit idd giftig blauwzuur in, vooral de niet rijpe bessen zijn gevaarlijk. Ik gebruik de bessen voor de jam en kook het voldoende, nergens geen last van.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Maar blauwzuur wordt je toch niet misselijk van of krijg je geen diarree van?
Blauwzuur ga je op den duur aan dood zonder dat je het merkt, maar je krijgt toch geen darmklachten?

Ik geloof niet dat een hond weet dat dat slecht voor hem is. Ik wist het als kind dus ook niet....  ::)  Als kind men je nog uitleggen dat dat dus geen strak plan was, ben er niet van overtuigd dat dat bij een hond ook werkt...
Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

Zou er dan nog iets anders inzitten wat giftig is? Want ik was enorm misselijk en alles kwam er heel snel weer uit. Geen darmklachten. Ook niet dood gegaan zonder dat ik het merkte, tenzij ik het gewoon niet gemerkt heb natuurlijk :p
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Meike en Daisy schreef: Zou er dan nog iets anders inzitten wat giftig is? Want ik was enorm misselijk en alles kwam er heel snel weer uit. Geen darmklachten. Ook niet dood gegaan zonder dat ik het merkte, tenzij ik het gewoon niet gemerkt heb natuurlijk :p
:biggrin2:
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Dat denk ik dus wel.
Iets dat op de maag werkt.
Ik was ook erg misselijk.

Plaats reactie