Re: wat eten we vandaag... deel 36

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Joooooooooot twee keer nog wel, wrijf t er maar in!

Ik twijfel nog tussen lekker, en vet en ongezond want eind vd vakantie eten, of toch vast lekker en gezond en vitamines want er moeten kilo's af. Hmmm...

Heb eigenlijk best zin in pannekoeken met appel, geitenkaas, spek en stroop...
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36

Bericht door Mowgli »

Hier zijn het verse sperziebonen geworden met gekookte aardappels en een quorn schnitzel.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

K&D schreef: hebbieeenreceppie?
Nou, tis een eigen knutsel.... Vega. Het is trouwens Jonny Boer, zonder de H. Thai Green Curry.

Ik kook iets van 700 gram aardappelen en ik heb dan gewone zuurkool uit een pak dat nog gekookt moet worden. Ik kook aardappelen en zuurkool apart van elkaar gaar.

Ik snijd 2 uien door de helft en daar snijd ik halve ringen van. Niet te dun/niet te dik. En 1 rode paprika in stukjes. In een hapjespan verwarm ik een stuk roomboter en wat olijfolie en daar bak ik de uien in gaar. Dan doe ik er de paprika stukjes bij. En daarna 1 flinke dessert lepel kruiden van Jonny-vriendje. Dat bak ik allemaal nog even lekker mee.

De pruimen koop ik van Del Monte. Pas op, daar zit de pit nog in. Ik haal die eruit. Ik giet het meeste sap eraf en dan knikker ik de pruimen bij het uien/paprika mengsel. Ik zet het vuur dan even uit. Iets sap mag er wel bij, anders wordt het droog. Je kunt trouwens ook een lekkere zure appel meebakken, in plaats van de pruimen. Is ook lekker.

Als de aardappelen gaar zijn, stamp ik die met wat melk en boter maar ik snijd ze ook wel eens in stukken. Nu kun je twee kanten op: je legt het uienmengsel in een ovenschaal, doet daar de puree of stukken aardappel leg ik op het uienmengsel. Gekookte zuurkool uit laten lekken en dat boven op de aardappelen. Flink wat geraspte extra belegen kaas erover (ik heb een bolletje mozzarella over dus dat kiep ik er ook op. In de oven nog even verwarmen op 180 graden totdat de kaas mooi gesmolten is. Ik heb geen oven dus ik laat het in een hapjespan liggen, doe aardappel, zuurkool, kaas erop, deksel op de pan en dan verwarm ik de boel door totdat de kaas gesmolten is.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Lizzy schreef: Nou, tis een eigen knutsel.... Vega. Het is trouwens Jonny Boer, zonder de H. Thai Green Curry.

Ik kook iets van 700 gram aardappelen en ik heb dan gewone zuurkool uit een pak dat nog gekookt moet worden. Ik kook aardappelen en zuurkool apart van elkaar gaar.

Ik snijd 2 uien door de helft en daar snijd ik halve ringen van. Niet te dun/niet te dik. En 1 rode paprika in stukjes. In een hapjespan verwarm ik een stuk roomboter en wat olijfolie en daar bak ik de uien in gaar. Dan doe ik er de paprika stukjes bij. En daarna 1 flinke dessert lepel kruiden van Jonny-vriendje. Dat bak ik allemaal nog even lekker mee.

De pruimen koop ik van Del Monte. Pas op, daar zit de pit nog in. Ik haal die eruit. Ik giet het meeste sap eraf en dan knikker ik de pruimen bij het uien/paprika mengsel. Ik zet het vuur dan even uit. Iets sap mag er wel bij, anders wordt het droog. Je kunt trouwens ook een lekkere zure appel meebakken, in plaats van de pruimen. Is ook lekker.

Als de aardappelen gaar zijn, stamp ik die met wat melk en boter maar ik snijd ze ook wel eens in stukken. Nu kun je twee kanten op: je legt het uienmengsel in een ovenschaal, doet daar de puree of stukken aardappel leg ik op het uienmengsel. Gekookte zuurkool uit laten lekken en dat boven op de aardappelen. Flink wat geraspte extra belegen kaas erover (ik heb een bolletje mozzarella over dus dat kiep ik er ook op. In de oven nog even verwarmen op 180 graden totdat de kaas mooi gesmolten is. Ik heb geen oven dus ik laat het in een hapjespan liggen, doe aardappel, zuurkool, kaas erop, deksel op de pan en dan verwarm ik de boel door totdat de kaas gesmolten is.
Klinkt lekker wel en er kan altijd een rookworst bij toch voor carni's? :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mini's 3-tal schreef: Klinkt lekker wel en er kan altijd een rookworst bij toch voor carni's? :biggrin2:
Geen idee of dat lekker is, plastic worst bij deze zuurkool :biggrin2:
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Ik haal de verpakking er altijd af. Dat scheelt een hoop kauwen. :biggrin2:

Recept klinkt goed! Ik heb verse pruimen maar dat zal de pret niet drukken.
Verder spreekt het royaal voldoende aan om vandaag zuurkool op tafel te zetten op de bank op te eten. ::)

Ik had nooit bedacht dat het ook met pruimen kon, maar sinds ik gisteren muffins met rode bietjes en pure chocola heb gehad kijk ik nergens meer van op. Ze waren trouwens ontzettend lekker. :dribble:

recept (hopelijk leesbaar)
http://img.photobucket.com/albums/v636/ ... 80e3fa.jpg
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Ik had al zuurkool gepland vanavond. Kijken of ik het creatief na kan maken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

K&D schreef: Ik haal de verpakking er altijd af. Dat scheelt een hoop kauwen. :biggrin2:

Recept klinkt goed! Ik heb verse pruimen maar dat zal de pret niet drukken.
Verder spreekt het royaal voldoende aan om vandaag zuurkool op tafel te zetten op de bank op te eten. ::)

Ik had nooit bedacht dat het ook met pruimen kon, maar sinds ik gisteren muffins met rode bietjes en pure chocola heb gehad kijk ik nergens meer van op. Ze waren trouwens ontzettend lekker. :dribble:

recept (hopelijk leesbaar)
http://img.photobucket.com/albums/v636/ ... 80e3fa.jpg
Zonder verpakking is zo'n worst toch nog steeds van plastic?

Bietjes/chocolade muffins.... Ik kan het recept lezen trouwens. En maar moeilijk geloven dat het lekker is, hahahaha (grapje!)
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

restje bami uit de vriezer
morgen de 1e keer spruiten van dit zeisoen, jam, verheug me er al op
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Iets met bloemkool. (zal wel iets van bloemkool verzopen in kaassaus worden) Vandeweek lagen bij de Jumbo dan ook van die champignonschijven en die neen ik eribj. Meneer ene kipfiletje.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Zonder verpakking is zo'n worst toch nog steeds van plastic?

GMTA  8)
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Spruitjestaart  :D :D :D
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Angelique schreef: GMTA  8)
Nee joh, alleen 6x gemalen mdm van een of ander beest dat naast een koe heeft gelegen in de slachterij. Smaakversterkers, kruiden, veel zout en veel conserveringsmiddel erin, dan nog ff koken en de buitenkant schilderen in rook kleur en klaar is je rookworst. Desalniettemin is het best lekker en kan stamppot eigenlijk niet zonder.

Dit voor de fabrieksworst, bij de slager heb je wel lekkere worst, die in de buurt komt van verantwoord.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Angelique schreef: GMTA  8)
wat nou gmta. Rookworst is gewoon kinnebak, afvalspek en overige dierlijke bijproducten  :P met een vloeibaar rooksmaakje. Verpakt in een plastic velletje anders valt het van ellende uit elkaar.
En die van de Hema is niet blind getest nog steeds de vetste, goorste en lekkerste.  :D
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

K&D schreef: wat nou gmta. Rookworst is gewoon kinnebak, afvalspek en overige dierlijke bijproducten  :P met een vloeibaar rooksmaakje. Verpakt in een plastic velletje anders valt het van ellende uit elkaar.
En die van de Hema is niet blind getest nog steeds de vetste, goorste en lekkerste.  :D
Rookaroma was ik idd vergeten. Ik las trouwens in een niet nader te noemen vakblaadje dat de machine's om dierlijke rookverf en grillstreepjesverf op je vlees te spuiten niet aan te slepen zijn ::)

Gesloten