Spike is weer helemaal hersteld, maar het was kantje boord.
In de herstelfase moet je echt voorzichtig zijn voor infecties. Inderdaad merk je als er lekkages zijn, maar dan is je hond dus echt heel erg ziek want krijgt/heeft buikvliesontsteking.
Ik ben ook niet enthousiast over blikvoer, maar na zo'n operatie neem ik niet het risico met rauw en/of extra probiotica.
En Spike heeft het zo kunnen overleven.
Na de operatie
Moderator: Lizzy
-
Martine-Tom
Re: Na de operatie
Ik heb een kat gehad die deze operatie gehad heeft, 70cm afgestorven darm is verwijderd destijds, is nu een jaar of 10 geleden, hij heeft de eerste week overleefd op iets als recovery aangelengd met kittenmelk. De 2e week alleen recovery, en daarna heeeeeeeeeeel langzaam et normale voer weer opgebouwd (hij at nog brok en blik) als hij ook maar iets at wat fout viel had ie echt schreeuwende buikpijn en enorme rommelbuiken. Dat wil je echt niet hoor.
Mocht het mij nog een keer overkomen zou ik toch voor de blikvoeding gaan, daar zit iig alles in wat ze nodig hebben, nee ik ben niet voor commercieel maar dit is iets waar je geen risico mee kan en wil nemen.
Mocht het mij nog een keer overkomen zou ik toch voor de blikvoeding gaan, daar zit iig alles in wat ze nodig hebben, nee ik ben niet voor commercieel maar dit is iets waar je geen risico mee kan en wil nemen.
-
Quando en MaQ
- 1-ster

- Contacteer:
Tis toch moeilijk waar je goed aan doet. Voorlopig heeft hij in elk geval een liter yoghurt per dag, dit op aanraden van de DA, en dat blijf ik nog even volhouden. Na het weekend mag hij weer normaal eten maar zonder bot. Honger heeft hij in elk geval weer en ook zin om te eten. Dus ik ga er van uit dat hij aan de beterende hand is. Ook is hij weer levenslustiger en wil weer spelen wat hij natuurlijk nog niet mag doen. Zijn buik rommelt niet meer.
Bedankt voor jullie advies.
Bedankt voor jullie advies.
-
Martine-Tom
Honden zijn hard voor zichzelf he. Ik zou er echt nog eens heel goed over denken of je rauw gaat geven, ik vind het risico echt te groot.
Ten aanzien van wel of geen honger hebben: zodra Spike weer aan de beterende hand was vrat hij zowat je hand met etensbak en al op, maar hij kreeg meerdere keren per dag een eetlepel blikvoer. Volgens mij kun je in dat soort gevallen niet afgaan op het gedrag van je hond. Daar moet je als baasje echt de wijste zijn. 
En als voorbeeld: twee weken na zijn operatie probeerde Spike al weer een dennenappel te pakken. Naar dat bos zijn we dus niet meer teruggegaan
En als voorbeeld: twee weken na zijn operatie probeerde Spike al weer een dennenappel te pakken. Naar dat bos zijn we dus niet meer teruggegaan
-
Quando en MaQ
- 1-ster

- Contacteer:
Hij had een nette ontlasting vanmiddag, geen diarree, wel wat lichtbruin maar zag er verder goed uit. Dat valt in ieder geval mee. Ik dacht dat hij wel aan de dunne zou zijn van al die yoghurt.
Wat vast eten betreft krijgt hij alleen 1 kipfilet verdeeld over 2 maaltijden, en in de andere maaltijden een paar blokjes lamshart, gekookt dat wel. Zal maandag wat pompoen voor hem koken, dan mag hij weer alles hebben. yoghurt houden we nog even vol. Totaal een maaltijd of 5 a 6.
Hij slaapt veel maar is wel levendiger en vooral hongerig. Helaas voor hem durf ik nog niet veel te geven, en zeker geen echte maaltijden. Maandag gaan we ook wat paardenvlees geven, lijkt mij voor nu nog te zware kost. Maar hij moet toch wat eten, hij heeft heel weinig reserve, BC van een jaar dus volop in de groei.
Hij heeft geen pijn meer. De eerste dagen zag je toch dat hij pijn had ondanks de pijnstillers. Dat lijkt nu over. Heb nog voor 2 dagen pijnstillers dan moet hij zonder doen.
Bedankt voor de adviezen en de tips, ik hoop dat ik het goed doe en dat hij weer helemaal 100% wordt.
Wat vast eten betreft krijgt hij alleen 1 kipfilet verdeeld over 2 maaltijden, en in de andere maaltijden een paar blokjes lamshart, gekookt dat wel. Zal maandag wat pompoen voor hem koken, dan mag hij weer alles hebben. yoghurt houden we nog even vol. Totaal een maaltijd of 5 a 6.
Hij slaapt veel maar is wel levendiger en vooral hongerig. Helaas voor hem durf ik nog niet veel te geven, en zeker geen echte maaltijden. Maandag gaan we ook wat paardenvlees geven, lijkt mij voor nu nog te zware kost. Maar hij moet toch wat eten, hij heeft heel weinig reserve, BC van een jaar dus volop in de groei.
Hij heeft geen pijn meer. De eerste dagen zag je toch dat hij pijn had ondanks de pijnstillers. Dat lijkt nu over. Heb nog voor 2 dagen pijnstillers dan moet hij zonder doen.
Bedankt voor de adviezen en de tips, ik hoop dat ik het goed doe en dat hij weer helemaal 100% wordt.