Röntgen tijdens zwangerschap
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Röntgen tijdens zwangerschap
Embryo's kunnen overigens altijd nog geabsorbeerd worden dus niet gezegd dat er echt geen pups waren.
Nou, dat is lastig inschatten.... Maar hier in NL zijn er in een straal van zeg 100 km rondom mijn huis dus gewoon maar 2 dierenartsen die hier echt goed in zijn. En dat is naam op naam.Esther Q schreef: Dat ben ik me idd gaan realiseren. Wel moeilijk inschatten, vooral in het buitenland met taalbarrière, hoe goed een da is in een echo (of andere dingen).
Tot wanneer? Het was in week 6.Lizzy schreef: Embryo's kunnen overigens altijd nog geabsorbeerd worden dus niet gezegd dat er echt geen pups waren.
Poeh, dat moet ik nakijken. Zes weken is behoorlijk laat in de dracht. Ik dacht tot 4 weken maar ik weet dat niet zeker.Esther Q schreef: Tot wanneer? Het was in week 6.
Nestje waar Basje uit kwam waren 8 pups op echo gezien, 2 geboren. Dus nee een echo zegt niks. Maar toch laat ik het de volgende keer weer doen. Te leuk! Een rontgenfoto... nee daar heb ik geen goed gevoel bij. Moeten de teven dan ook een roesje of hoeft dat niet voor een dergelijke foto?
- Angelique
- 5-sterren

Echo voor de leuk...ja doen, je doet er niemand kwaad mee als je teef een relaxte is. Zolang je je maar niet gaat vastpinnen op de aantallen. Maar het is geen noodzakelijk iets.
Prog prikken heeft zeker zijn nut wel, zeker als je ver moet en je teef is niet duidelijk. Maar wederom geen moeten om een dracht tot stand te krijgen.
Prog interpreteren is ook een vak. Heb wel genoeg gehoord en gezien dat men naar de reu toegestuurd werd en dat het l*lletje niet wilde dekken. 2 dagen laten hatseflats. Zo ook andersom...het is nog te vroeg, het is al te laat. Gewone dekking en gewone nesten.
Dan is de progtest een leuke indicatie of het een deze dagen gaat gebeuren, maar echte zekerheid heb je pas als de dame en heer bij elkaar staan.
Prog prikken heeft zeker zijn nut wel, zeker als je ver moet en je teef is niet duidelijk. Maar wederom geen moeten om een dracht tot stand te krijgen.
Prog interpreteren is ook een vak. Heb wel genoeg gehoord en gezien dat men naar de reu toegestuurd werd en dat het l*lletje niet wilde dekken. 2 dagen laten hatseflats. Zo ook andersom...het is nog te vroeg, het is al te laat. Gewone dekking en gewone nesten.
Dan is de progtest een leuke indicatie of het een deze dagen gaat gebeuren, maar echte zekerheid heb je pas als de dame en heer bij elkaar staan.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Bij buitenlandse reuen laten we wel prikken, je wil echt geen uren in de wagen gaan zitten voor niks :s (+ opvang voor de kinderen enz)
Echo doen wij zowiso. Waarom? 1. omdat ik mezelf anders gek maak met het denken dat ik tekenen zie die er niet zijn... 2. omdat we pas vanaf dan voorschotten aanvaarden. Het heeft geen nut van geld van anderen op je rekening te parkeren als er geen pups komen. Naar aantal kijken we minder omdat we meestal bij het dubbele eindigen dan wat we zelf zien op echo...
RX heb ik 1x gedaan maar dat was TIJDENS de bevalling, was een asielteef van nog geen jaar (pitje) die gedekt was door een uit de kluiten gewassen Mechelreu. Wij deden demo in het asiel toen ik er op uit kwam dat ze daar hoogzwanger zat. Eigenaresse van het asiel zei dat ze niet zwanger was (haar buikje zei wel iets anders), GT van het asiel beweerde dat ze nog zeker 2 weken moest lopen... Niet dus. Temperatuur was al flink gezakt. Dus snachts op 1u hond in de auto op schoot, heel men woonkamer verbouwd en de dag nadien savonds kwam er schot in de zaak. 1ste pup kwam redelijk vlot, maar 2de pup liet op zich wachten... dus naar de DA RX(om zeker te zijn dat de pup er wel uit kon langs daar en weeënopwekkers... Na een uur dan eindelijk pup van 500gr!!!!!! (uit een teef van 17kg) en pupje 3 volgde ook al snel, maar die had even hulp nodig om op gang te komen.
Bij men eigen honden nog geen RX gedaan.
Echo doen wij zowiso. Waarom? 1. omdat ik mezelf anders gek maak met het denken dat ik tekenen zie die er niet zijn... 2. omdat we pas vanaf dan voorschotten aanvaarden. Het heeft geen nut van geld van anderen op je rekening te parkeren als er geen pups komen. Naar aantal kijken we minder omdat we meestal bij het dubbele eindigen dan wat we zelf zien op echo...
RX heb ik 1x gedaan maar dat was TIJDENS de bevalling, was een asielteef van nog geen jaar (pitje) die gedekt was door een uit de kluiten gewassen Mechelreu. Wij deden demo in het asiel toen ik er op uit kwam dat ze daar hoogzwanger zat. Eigenaresse van het asiel zei dat ze niet zwanger was (haar buikje zei wel iets anders), GT van het asiel beweerde dat ze nog zeker 2 weken moest lopen... Niet dus. Temperatuur was al flink gezakt. Dus snachts op 1u hond in de auto op schoot, heel men woonkamer verbouwd en de dag nadien savonds kwam er schot in de zaak. 1ste pup kwam redelijk vlot, maar 2de pup liet op zich wachten... dus naar de DA RX(om zeker te zijn dat de pup er wel uit kon langs daar en weeënopwekkers... Na een uur dan eindelijk pup van 500gr!!!!!! (uit een teef van 17kg) en pupje 3 volgde ook al snel, maar die had even hulp nodig om op gang te komen.
Bij men eigen honden nog geen RX gedaan.
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Nee, nog nooit gedaan en zal ook nooit gebeuren.
ik doe wel prog test omdat we meestal in het buitenland dekken en dan is dat wel handig.. Echo doe ik niet tenzij ik denk dat ze niet drachtig is dan doe ik het wel, een ROFO doe ik zeker niet zonder zeer grondige reden, nooit nodig gehad tot nu toe!