Re: wat eten we vandaag... deel 36
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Inge en Bono
- 5-sterren

Bestaat het zaterdagmenu nog? Zo ja; eten we dat. Indien niet; wij eten patat 
-
Martine-Tom
Ik was pasta van plan, het werd courgettesoep met krokante sesamstengels en appelcrumble na...tja kan zo eens gebeuren 
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36
Klop je die schnitzel dan helemaal uit met een hamertje tot formaatje deurmat?BusKay schreef: Schnitzel (plakaatje) en Zuchini, spekblokjes, tomaat, champignons, ui, knoflook, oregano, lenteui, p.z. (in de wok gebakken in wat olijfolie) met een Turks Brood voor de saus...
-
judith1967
- 5-sterren

Boerenomeletje en een halve Zalm Quiche erbij
Burger plazaaaaaaa
Wij hadden het gebruikelijke. Onze gast had de grootste burger die er te bestellen was. En die was achterlijk groot! Omdat ze nog maar 1 vegaburger hadden en dus geen dubbele vegaburger voor meneer K konden bouwen, kreeg die er gratig frietjes en mayo bij. Ook leuk!
Wij hadden het gebruikelijke. Onze gast had de grootste burger die er te bestellen was. En die was achterlijk groot! Omdat ze nog maar 1 vegaburger hadden en dus geen dubbele vegaburger voor meneer K konden bouwen, kreeg die er gratig frietjes en mayo bij. Ook leuk!
Dat klinkt nu eens lekker se!Martine-Tom schreef: Ik was pasta van plan, het werd courgettesoep met krokante sesamstengels en appelcrumble na...tja kan zo eens gebeuren![]()
-
Martine-Tom
Ohhhh dat was het ook! En alles homemade. Courgette was nog bio ook, echt zo lekker. Die soep ga ik zeker nog een keer maken!cath schreef: Dat klinkt nu eens lekker se!
-
BusKay
Het zijn behoorlijke formaatschnitzels die een aardige dikte hebben en gepaneerd van een goede slager komen. Maar inderdaad klop ik die nog verder omdat wij van lekker groot en krokant houdenMini's 3-tal schreef: Klop je die schnitzel dan helemaal uit met een hamertje tot formaatje deurmat?
Re: Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36
Heb dat leren waarderen in het Hilton in WenenBusKay schreef: Het zijn behoorlijke formaatschnitzels die een aardige dikte hebben en gepaneerd van een goede slager komen. Maar inderdaad klop ik die nog verder omdat wij van lekker groot en krokant houden![]()
-
BusKay
Re: Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36
Tsja, als men het in Oostenrijk of Duitsland niet kan, waar dan wel....Mini's 3-tal schreef: Heb dat leren waarderen in het Hilton in Wenen, enige restaurant destijds waar je om 6u 's morgens lekkere schnitzels kunt eten.
En dit is natuurlijk een droom:

Hij mag dunner....
Was het een wiener Schnitzel of een Scnitzel wiener Art?BusKay schreef: Het zijn behoorlijke formaatschnitzels die een aardige dikte hebben en gepaneerd van een goede slager komen. Maar inderdaad klop ik die nog verder omdat wij van lekker groot en krokant houden![]()
Een schnitzel is inderdaad alleen lekker als deze super plat is, zodat het geen schoenzool kan worden...
-Saskia- schreef:"groenten"soepie
Wij hebben gisteren een echte Steenwijker gehaktbal gegeten.
-
BusKay
Geen Wiener Schnitzel want het garnituur voor een wiener is een plakje citroen, daarop plakje tomaat, daarop plakje ei en daarop een ansjovisfilet om een kappertje gedraaid.Mowgli schreef: Was het een wiener Schnitzel of een Scnitzel wiener Art?
Een schnitzel is inderdaad alleen lekker als deze super plat is, zodat het geen schoenzool kan worden...
Aangezien ik citroen een smaakverknaller vind (je proeft immers alleen zuur en geen vlees of vis meer) bleef het bij een gepaneerde schnitzel...
Iemand een idee wat een Holsteiner Schnitzel is?? (Hij is niet te moeilijk en niet Goeglen!!).
-
BusKay
Recepie???Nadia schreef: Wij hebben gisteren een echte Steenwijker gehaktbal gegeten.
B&W Steenwijkerland geniet van Alie’s gehaktbal
Volgens een test van de Telegraaf komt de lekkerste gehaktbal uit Willemsoord (Steenwijkerland) en wordt gemaakt door Alie Stroeve. Het college besloot de proef op de som te nemen. ‘Heel veel goede, maar ook lekkere producten komen uit Steenwijkerland. Dat blijkt zelfs met de gehaktbal. We zijn als college bijzonder trots op dit resultaat en feliciteren Alie Stroeve van harte’, aldus burgemeester Marja van der Tas.