Onze nieuwe keuken is ook bijna klaar (pagina 20)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Onze nieuwe keuken, foto's pagina 7

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Borke schreef: Wij hebben in een huis gewoond met bouwjaar 1953 en daar zat nog een granieten aanrecht in.
Het zou echter best kunnen dat een 'moderne' keuken in die tijd wel al een rvs blad had.
Toen mijn ouders in 1964 een nieuw huis kochten zat daar een houten Bruynzeel keuken in met rvs aanrecht en dat was toen gewoon de standaard. Veel mensen hadden toen nog wel een gordijntje hangen bij de gootsteen, mijn vader had er een deurtje voor geregeld.

Als ik naar de keuken van Lizzy kijk, dan denk ik dat dit in die tijd een design keuken was en geen standaard keuken, dus wie weet zat daar ook een rvs blad bij?
Vanaf 1940 werden er (volgens overlevering) al RVS bladen door Piet Zwart/Bruynzeel gemaakt/geleverd. Ik heb trouwens de originele folder uit 1950 van Piet Zwart/Bruynzeel gevonden. Zooo cute. Maar dit is 'm dus. En nee, geen design, maar de keuken was te duur voor arbeiders (heb ik ook al gelezen op Internet - later ontwierp Piet Zwart een ander model dat goedkoper was en wel geplaatst werd bij de arbeiders :biggrin2:).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ontwerp van de keuken is van rond 1930 trouwens.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Wat een gave keuken :D 8)
Ronald
5-sterren
5-sterren

Re: Koken jullie op gas, keramisch of inductie en waarom?

Bericht door Ronald »

Lizzy schreef: Ohwww, wat LIEF van je :-*! Het is alleen niet meer nodig want Marije heeft het al voor me geregeld, dat ie 28 oktober deze kant op komt :-*
Valt wel mee hoor... Ik woon niet ver van Zuidlaren en ik moet naar Z'meer. Iets met twee vliegen en één klap  :biggrin2:

Als je het goed vindt, kom ik wel gewoon naar Zoetermeer  :P
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lizzy schreef: Vanaf 1940 werden er (volgens overlevering) al RVS bladen door Piet Zwart/Bruynzeel gemaakt/geleverd. Ik heb trouwens de originele folder uit 1950 van Piet Zwart/Bruynzeel gevonden. Zooo cute. Maar dit is 'm dus. En nee, geen design, maar de keuken was te duur voor arbeiders (heb ik ook al gelezen op Internet - later ontwierp Piet Zwart een ander model dat goedkoper was en wel geplaatst werd bij de arbeiders :biggrin2:).
Hoe kom je weer nou aan die folder, wat leuk!
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Wat een onwijs gave keuken! Ben heel benieuwd naar de foto's als hij klaar en geplaatst is  :D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

:o :oWat ontzettend gaaf!!!
Ik ben helemaal weg van veel retrospulletjes... jullie keuken en fornhuis vind ik echt heel leuk.
Foto's plaatsen als de keuken af is hoor!!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lizzy schreef: Ohwww, wat LIEF van je :-*! Het is alleen niet meer nodig want Marije heeft het al voor me geregeld, dat ie 28 oktober deze kant op komt :-*
Dat scheelt wel een eind rijden!  O0

Wij hadden trouwens in ons vorige huis een Bruynzeel keuken uit de jaren '60, met vlak onder het aanrecht een uittrek plank om brood op te snijden. Zó leuk! Niet dat ik nog brood sneed, maar goed. De kinderen gebruikten het als speeltafeltje als ik aan het koken was.  ;D

Edit: typfout
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op zo 12 okt 2014, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Mooie keuken Lizzy en Leo! Veel succes met het renoveren er van. We krijgen toch wel foto- en video updates van de vorderingen te zien???

Mijn zus en haar man hebben toevallig afgelopen zomer een nieuwe Piet Swart keuken laten installeren in oud blauw, met terrazzo aanrechtblad (dezelfde als waarvan ze hun vloer hebben laten gieten) en Aga gasfornuis. Ik mocht afgelopen maand hun keuken bewonderen. Echt enorm mooi. Zij hebben ook die glazen lades  voor rijst, pasta e.d. erbij.
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Wat een gave keuken zeg!  :D
Volgens mij gaat dat heel bijzonder worden  8)
En inderdaad....graag een foto verslag  :biggrin2:
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

had er nog nooit van gehoord. Ben reuze benieuwd hoe het lijkt als het klaar is. Veel klusplezier!
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

[quote="-Annemarie-"]
Dat scheelt wel een eind rijden!  O0

Wij hadden trouwens in ons vorige huis een Bruynzeel keuken uit de jaren '60, met vlak onder het aanrecht een uittrek plank om brood op te snijden. Zó leuk! Niet dat ik nog brood sneed, maar goed. De kinderen gebruikten het als speeltafeltje als ik aan het koken was.  ;D

Edit: typfout
[/quote]

Hij was ook bedoeld als steun voor een strijkplank: http://www.markskraam.nl/pagina9.html#kastje
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Ow, super gaaf! Leuke winterklus, dat gaat heel mooi worden!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jaaa, dit is een heel project en ik ga tijdens de renovatie wel foto's maken. We zijn zelf ook zeer benieuwd wat het wordt :biggrin2:

We hadden bij Bruynzeel een offerte laten maken voor een nieuwe Piet Zwart. Voor dat kleine mini keukentje van ons kwam ie op 17.000 euro :-X. En de verkooptechniek van Bruynzeel is tegenwoordig gelijk aan die van de eerste beste keuken-goedkoop-boer :-X. Het ging echt van "als u nu tekent, morgen komt de filiaal manager en dan kunnen we een prachtige korting voor u regelen". Nou, ehhhh, ik dacht het niet zeg! Maar goed, de dag erop werden we gebeld, voor 13.000 euro konden we 'm krijgen, moesten we wel diezelfde dag nog komen tekenen. Oh bleh :puke:

Maar goed, ook 13.000 euro was zo ver boven budget dus dat ging 'm niet worden. Nu hopen we de hele keuken voor 1300 euro te doen :biggrin2:
*loes*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *loes* »

wat ontzettend leuk!! heel veel succes en plezier met renoveren  :)

Plaats reactie