Heel veel duimen nodig voor Sanne
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Heel veel duimen nodig voor Sanne
Ook hier nog steeds alle duimen op volle toeren. Kom op lieve Sanne-beer! 
Hoe gaat het vandaag?
Lichamelijk zijn we heel tevreden. Ze kan staan, lopen, zitten, allemaal zonder hulp, ze is dus mobiel. Ze kan ook zelf de kennel in, en we lopen een rondje in de straat, langzaam, wat wiebelig en af en toe moet je even zorgen dat we de goede kant opgaan. Geestelijk zien we een heel langzame vooruitgang, ze moet echt nog veel verder komen. Ze is lief, ze ligt apart, maar ze heeft wel al onze andere honden (onder begeleiding en om de beurt met tijd er tussen) gezien en besnuffeld. Ook de katers heeft ze beroken. Ze is wel "bij de pinken" genoeg om door te hebben of iets wel of niet eetbaar is, ze neemt inmiddels heel zacht een bolletje vlees aan (dus ze begrijpt wel nog iets van vingers en ze kan dus "timen"), maar het is zeker nog niet zo ver dat wij zeggen het is goed genoeg. Wij hebben wel het idee dat Sanne pijn vrij is, en ook wel gelukkig (ze lag net in haar eigen kennel heerlijk buiten op haar vaste stekje in haar vaste houding en met haar vaste zuchtjes en kreuntjes), en dat zorgt er ook voor dat we het nog meer tijd geven. Haar oogleden hangen nog af, en ze reageert traag, ik neem aan dat dat toch een teken is dat ze nog onder invloed is van middelen. Ze is gelukkig al vanaf zondagmorgen gewoon lief en naar onze honden toe deed ze ook sociaal (dus bij de billen wat ruiken, haar blik afwenden etc.). Vanmorgen een vreemde hond gezien op een meter of 10, daar gaf ze ook een normale reactie op en toen ik met de eigenaar (is onze nieuwe overbuurman maar die hadden we nog niet gezien) op afstand even een praatje maakte ging ze als vanouds op haar billen zitten. We zijn er hier nog niet zeker van dat het goed komt, fysiek is het wat mij betreft goed genoeg en gaat de verbetering zo snel dat ik geen problemen voorzie (Sanne is al op leeftijd en de 10 km kon ze al geruime tijd niet meer, van de zomer zijn er momenten geweest waarop een straat lopen het maximale was), geestelijk moet het verder komen. De dierenarts heeft al aangegeven dat we het nog minimaal een week moeten gunnen, behoudens natuurlijk verslechtering. Wij blijven moet houden, ik weet eigenlijk zeker dat ik net, toen ik haar afdroogde terwijl ze lag, haar eigen Sanne blik even kreeg toegeworpen. Hoop die dezer dagen vaker te zien.
Klinkt allemaal zeer hoopvol! Hopen dat het geestelijk ook meerdere stapjes vooruit gaat maken 
Dat bedoel ik !!!!Kaio schreef: Klinkt allemaal zeer hoopvol! Hopen dat het geestelijk ook meerdere stapjes vooruit gaat maken![]()
Wij hadden vorige week geen medicatie meer voor Dribbel. Daardoor heeft hij een heel weekend geen phenobarbital gehad. Die maandag hadden we een andere oude sok in huis. Vrolijker en veel alerter. We hebben nu de hoeveelheid verminderd naar 1 per dag en nu merk je hoeveel effect de medicatie heeft op de geest en het gedrag. Dribbel is nu zo oud, dat we hem de laatste periode van zijn leven alleen nog pijnstilling willen geven. Dus geef Sanne nog wat tijd, het duurt soms even voor alles weer op zijn plaats valt.
Toch veel positieve dingen te melden.
Duimen draaien door dat Sanne nog verder verbeter
Duimen draaien door dat Sanne nog verder verbeter
Klinkt toch wel positief als je n ogenschouw neemt waar ze vandaan komt.
We duimen verder voor nog meer herstel!
We duimen verder voor nog meer herstel!
Lijkt toch een verbetering te zijn, ik blijf doorduimen! 
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

Het is een krappe week geleden en ze is een dame op leeftijd. Wat jij schrijft klinkt positief en hoewel ze er nog niet is, ben ik hoopvol. We draaien nog even
en sturen goede energie!
Neem ik zeker even mee in overleg met de dierenarts. Ze krijgt nu 4 tabletten per dag, geen idee of dat ook daadwerkelijk in de toekomst nodig blijft. Wellicht kunnen we op enig moment wat afbouwen, maar ik neem aan dat daar een soort van protocol voor is.monster schreef: Wij hadden vorige week geen medicatie meer voor Dribbel. Daardoor heeft hij een heel weekend geen phenobarbital gehad. Die maandag hadden we een andere oude sok in huis. Vrolijker en veel alerter. We hebben nu de hoeveelheid verminderd naar 1 per dag en nu merk je hoeveel effect de medicatie heeft op de geest en het gedrag. Dribbel is nu zo oud, dat we hem de laatste periode van zijn leven alleen nog pijnstilling willen geven. Dus geef Sanne nog wat tijd, het duurt soms even voor alles weer op zijn plaats valt.
Vandaag is Sanne wat meer helder. Ze heeft nu ook met alle honden contact gehad en even tussen alle honden ingezeten. Ze zoekt vooral veel contact met Tante P.
Klinkt goed!