Mhmmm lekker... We hebben gesmuld....
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Mhmmm lekker... We hebben gesmuld....
Zij heeft ooit eens een kookboekje geschreven.
Kip cashew vanavond gegeten. Had toch maar gember siroop gehaald. Dit is een blijvertje
maar iets zuuniger met de sambal en Gember. Holy moly.. Fire in de Waffel!
Sambal manis (van de knoningsvogel) gebruiken die is wat zoet en niet zo pittig.Nadia schreef: Kip cashew vanavond gegeten. Had toch maar gember siroop gehaald. Dit is een blijvertjemaar iets zuuniger met de sambal en Gember. Holy moly.. Fire in de Waffel!
Ik gebruik inderdaad die van koningsvogel. Is toch echt de lekkerste. Ik had de Surinaamse genomen Geloof ik 
Ah je wist het al... niet iedereen kent het merk, maar inderdaad veel beter dan bijv. conimexNadia schreef: Ik gebruik inderdaad die van koningsvogel. Is toch echt de lekkerste. Ik had de Surinaamse genomen Geloof ik![]()
Sambal oelek is naturel standaard kooksambal. Die doe je in de pan en niet op je bord. Daarvan neem ik meestal inproba ofzo; die is het meest naturel. Andere sambal meestal ook koningsvogel.
Surinaamse sambal is ongeveer de meest pittige.
Surinaamse sambal is ongeveer de meest pittige.
Ja wij houden wel van pittig. Maar dit was iets te veel. Constant je neus ophalen enzo
Ik wist niet dat je sambal oelek niet op je bord erbij doet.
Die van inproba vind ook ook niet geweldig lekker.
Vriendin van mij is Indonesisch. Ik maakte wel eens dingen volgens recept. Maar kreeg het nooit zo. Toen eens gekookt met de 'juiste' merken. Dat scheelt een bak!
Ook met ketjap manis. Vroeger nam ik idd conimex. Nu nooit meer.
Vriendin van mij is Indonesisch. Ik maakte wel eens dingen volgens recept. Maar kreeg het nooit zo. Toen eens gekookt met de 'juiste' merken. Dat scheelt een bak!
Brrrrrrr ketjap manis van conimex..... veel te zout ik haal ketjap bij de toko van Kaki Tiga, ketjap medja no. 1Nadia schreef: Ja wij houden wel van pittig. Maar dit was iets te veel. Constant je neus ophalen enzo![]()
Ik gebruik ABC.
Ik heb geen idee welk merk ik gebruik 
Kan iemand mij het recept geven voor de kip cashew ala toko eddo. De link werkt niet en ik heb al zo vaak gelezen dat dit een heel lekker recept is. 
lekker, indonesiche recepten.
heb gister zelf mijn 1e recept gemaakt, soto ajam
is meteen een flinke hoeveelheid geworden, yam.
alleen de toto bezoeken voor de nodige specerijen ed. is al een feestje.
heb gister zelf mijn 1e recept gemaakt, soto ajam
is meteen een flinke hoeveelheid geworden, yam.
alleen de toto bezoeken voor de nodige specerijen ed. is al een feestje.
Hmm, was ook benieuwd naar het kip recept maar de link van muntenzo werkt niet...
https://web.archive.org/web/20130927094 ... -toko-eddoDanny schreef: Hmm, was ook benieuwd naar het kip recept maar de link van muntenzo werkt niet...
Dank je wel! Ik had nog even verder zitten zoeken, kwam nog wel een iets ander recept tegen waarbij je de kip eerst door een papje moest halen.
De kip cashew van Toke Edo heeft ook een jasje aan....ik zal eens gaan testen.
De kip cashew van Toke Edo heeft ook een jasje aan....ik zal eens gaan testen.