Vuurwerkoverlast

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vuurwerkoverlast

*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Mocht Anique drachtig zijn, hoop ik dat de pups (dan 2 1/2 week oud) er niets van mee krijgen.
Ashena
3-sterren
3-sterren

Bericht door Ashena »

Ik ben een paar maand geleden van de binnenstad naar een buitenwijk verhuisd,  wat een verschil!  Ik heb nog geen knal gehoord :)  nou zijn mijn honden ook totaal niet onder de indruk,  slapen ook gewoon door oud en nieuw heen :)  van mij mag het hele vuurwerk afgeschaft worden,  niet alleen voor de Dieren maar ook voor bijv veteranen met Ptss,  voor hun is het een hel...  Daarnaast vind ik siervuurwerk nog wel mooi en nut hebben dan maar van knalvuurwerk snap ik helemaal niets..  (maar dat zal voorkeur zijn)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Kim_S schreef: Toch maar emigreren? Hier alleen vuurwerk op 31-12 tussen 23.30 en 00.30 uur...
word tijd dat het hier ook is zo gaat,ik haat vuurwerk,mag van mij helemaal weg of speciale plekken door profs
Ashena
3-sterren
3-sterren

Bericht door Ashena »

Een paar jaar terug was ik in Engeland.  Regio Norfolk.  Nou,  het is dat je de datum weet maar daar was geen knal te horen of te zien.  Schijnbaar doen de grote steden een vuurwerkdisplay en verder wordt er niets gedaan.  (ik heb wel appelflappen en oliebollen gebakken haha)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Ashena schreef: Een paar jaar terug was ik in Engeland.  Regio Norfolk.  Nou,  het is dat je de datum weet maar daar was geen knal te horen of te zien.  Schijnbaar doen de grote steden een vuurwerkdisplay en verder wordt er niets gedaan.  (ik heb wel appelflappen en oliebollen gebakken haha)
perfect toch gebeuren er ook niet zoveel brokken
Ashena
3-sterren
3-sterren

Bericht door Ashena »

Nee was echt fijn,  zouden ze hier moeten doen..
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Mini's 3-tal schreef: Ja hoor, het is hier alweer zo ver. Er wordt hier alweer bijna dagelijks (liefst 's avonds in het donkere park, want dan ziet niemand je) vuurwerk afgestoken, pfff. Had je niet een site waar je het kan melden, of doen overheden daar niets mee en is het alleen maar een lijstje?
Ik denk dat je het zaterdagochtend dan ook hebt gehoord,leek wel of er een vuurwerkopslag afgestoken werd!
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Wat mij betreft mogen ze vuurwerkoverlast.nl wel wat eerder openstellen, en ook langer, want ook ver na de eerste week van januari gaat het geknal helaas nog door.
Ik hoop nog steeds dat vuurwerk afsteken helemaal verboden wordt, ter bescherming van dieren en het milieu.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Eef+doggies schreef: Wat mij betreft mogen ze vuurwerkoverlast.nl wel wat eerder openstellen, en ook langer, want ook ver na de eerste week van januari gaat het geknal helaas nog door.
Ik hoop nog steeds dat vuurwerk afsteken helemaal verboden wordt, ter bescherming van dieren en het milieu.
Het vuurwerkseizoen loopt hier van oktober tot en met maart  :-X :( >:(
Het houdt pas echt op als het daglicht langer wordt.
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

pike schreef: Het vuurwerkseizoen loopt hier van oktober tot en met maart  :-X :( >:(
Het houdt pas echt op als het daglicht langer wordt.
Het gaat bij ons gewoon het hele jaar door  :-X :-X

De mensen in de wijk achter mij hebben altijd wel een reden om de illegale vuurwerk bommen af te steken, hoeft het geen oud en nieuw voor te zijn.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Sammy1980 schreef: Het gaat bij ons gewoon het hele jaar door  :-X :-X

De mensen in de wijk achter mij hebben altijd wel een reden om de illegale vuurwerk bommen af te steken, hoeft het geen oud en nieuw voor te zijn.
Ja die had ik vroeger ook, schuin tegenover ons. Het hele jaar door en eind december leek het wel oorlog. Daar heeft Armagnac een trauma van opgelopen. Die durft in het winterhalfjaar alleen nog maar in de ochtend mee de straat op. Jammer voor hun maar gelukkig voor ons en de honden zijn ze na jaren van klagen en klachten uit de buurt een paar jaar geleden hun huis uitgezet.
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

pike schreef: Ja die had ik vroeger ook, schuin tegenover ons. Het hele jaar door en eind december leek het wel oorlog. Daar heeft Armagnac een trauma van opgelopen. Die durft in het winterhalfjaar alleen nog maar in de ochtend mee de straat op. Jammer voor hun maar gelukkig voor ons en de honden zijn ze na jaren van klagen en klachten uit de buurt een paar jaar geleden hun huis uitgezet.
Ja klinkt herkenbaar, helaas is het hier niet maar 1 huis, maar hele straten.
Vrees dat ik daar niet veel mee kan doen  :-X :'(
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik denk dat ik dan toch maar ging verhuizen  :(
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Wij hebben er (nog) geen last van. Gek genoeg, want als ik een steen een heule flinke zwieperd zou geven, zou ik ws het balkon van 'Sammy1980' raken. Gelukkig, voor ons, staan er wat flats tussen en merken wij er dus nog niet zoveel van. Liz zal het haar derriere oxideren. Lu vindt vuurwerk wel eng, maar waar zij bij de vorige eigenaren nog het toilet inschoot en bibberend achter de wcpot ging liggen, bleef zij afgelopen oud en nieuw hier(voor het eerst hier; wij hadden haar toen 2 weken) gewoon op de bank liggen. Vanaf 15.00 wilde zij niet meer naar buiten(dat werd dweilen) maar in huis vertoonde zij geen angst. (ze kreeg wel ''herbal calm'' van ''de dierendokter''  en reageerde hier echt enorm goed op)

Ik heb niks tegen vuurwerk. Ik vind siervuurwerk prachtig mooi om te zien, de knallen hoeven van mij echt niet  :-X  Maar dan wel idd gewoon alleen op oudjaarsavond/-nacht en bij overtreding mag er van mij heul stevig bekeurd worden  >:(
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Hijs!
Klaag-klaag....
Zelf wonen we aan de rand van een 'criminele wijk'..  ::) Natuurlijk nergens last van, behalve dat er veel hondjes reageren / vechten en Jacy dan mee wil doen, dus aan de lijn moet. Vanwege de hondjes, niet eens vanwege vuurwerk  ;)

Ik heb voor de vakantie bij mijn ouders mijn oude kamer opgeruimd zodat ik een werkplekje heb en geen last van hond+VL, prachtige buitenwijk.. Maar er wordt me hier toch als een idioot geknald, niet normaal meer  ???

Zo, klaagmodus weer uit  :P

Plaats reactie