Martine-Tom schreef:
Ik heb met Tom het probleem dat ie op tot nu toe alle vlooienmiddelen heftig reageerd, en op de laatste die hij kreeg zelfs vergiftigingsverschijnselen kreeg

Ik heb oa Advantage, Advantix, Bolfo en nog 1 die ze bij de da hadden (naam kwijt) gehad, allemaal dus niet meer voor herhaling vatbaar...
Ik twijfel of ik hem zo'n pil zou durven geven, heb jij enig idee of het risico van een pil anders is als van een pipet?
Ik snap het (denk ik) heel goed, hoe kl*te het is om geen gif te kunnen gebruiken op een hond die allergisch is voor vlooien. Maar in geval van Tom..., denk ik dat je je serieus af moet vragen of Tom niet voldoende bewezen heeft er
echt niet tegen te kunnen.... Je moet er toch niet aan denken dat hij weer zo'n vreselijke heftige reactie krijgt als de vorige keer maar er dan in blijft

. Persoonlijk zou ik de gok niet durven nemen. Overigens, ik heb nu echt heel consequent 2 keer per dag gekamd, gestofzuigd en elke dag de honden ingesprayded met Dr. Mercola's flea and tick defense:
http://media.mercola.com/assets/images/ ... 3-pack.jpg en nu lijkt dat toch weer z'n vruchten af te werpen.... Ondanks dat Leo Zoetermeerdienst heeft, hebben we sinds een paar dagen geen vlo meer gezien. En nee, die natuurlijke spullen werken natuurlijk allemaal nooit zo goed als gif. Maar misschien dat dit middel, consequent toegepast, toch beter werkt dan niks doen! En vroeger..., vroeger bevatte Puur Huid een verdunning van vlooienspeeksel. Dat werkte hartstikke goed om honden/katten te desensibiliseren. Maar ja, helaas, dat hebben ze eruit getrokken (en is het hele middel minder dan niks meer waard). Misschien kan een Sita de Munnik, homeopaat, (die kun je bellen voor dit soort dingen) er nog aankomen.