Bakken is ontspanning
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Bakken is ontspanning
+1Kim_S schreef:![]()
![]()
![]()
- Inge en Bono
- 5-sterren

+nog1=3
Heerlijk!! Je maakt ook zo'n mooie foto's! Mijn taarten zien niet uit op de foto
- Pauline
- 5-sterren

Jij vist naar complimentjes!Nadia schreef: Heerlijk!! Je maakt ook zo'n mooie foto's! Mijn taarten zien niet uit op de foto
Jouw taarten zien er ook geweldig uit!
Hahaha. Nee hoor. Ik vind dat serieus. De kleuren bijvoorbeeld.
Dan bak ik een taart en denk ik Goh, goed gelukt. Zet ik hem op foto en denk ik goh dat ziet er niet smakelijk uit :p
Dan bak ik een taart en denk ik Goh, goed gelukt. Zet ik hem op foto en denk ik goh dat ziet er niet smakelijk uit :p
-
fransbulletje
Dank jullie wel maar ach een mooi taartje komt gewoon mooi op de foto.
Het belangrijkste is toch dat hij heeeeeeeeeeeeeeeeel lekker is en niet moeilijk om te maken.
Het belangrijkste is toch dat hij heeeeeeeeeeeeeeeeel lekker is en niet moeilijk om te maken.
Ik vind alleen dat amandelmeel niet meer grappig zo duur 
Dank je welPauline schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Met dank aan Elvira:
Het is een recept van Rineke Dijkinga en echt heel erg lekker. http://www.rinekedijkinga.nl
Ik gebruik een kleine springvorm van 20-22cm
Wel 15 abrikozen in 225 ml heet water en pureer deze na een uurtje met de helft van het vocht.
Smelt au bain marie 150 gram pure chocolade minstens 72 %cacao.
Mix 3 eieren met de abrikozenpuree, theelepel kaneel en 1 eetlepel kokosbloesemsuiker.
Lekker luchtig mixen en dan de amandelmeel erdoorheen spatelen.
Als het goed geroerd is dan de gesmolten chocolade erdoor spatelen.
Voor een wat luchtigere cake doe ik er een kleine theelepel baking soda door met scheutje honing.
Ongeveer 50 minuten in de oven op 150 graden.
Taart goed laten afkoelen en dan in de koelkast plaatsen.
Als hij goed koud is overdwars doormidden snijden en besmeren met een ricotta/fruit - slagroom/fruit-zureroom/fruit mengsel. Bovenkant er weer op plaatsen en voor het lekker overgiet ik hem met gesmolten 85% chocolade.
Je kunt hem ook zonder de laag ricotta/slagroom/zure room eten maar dit maakt er echt een taart van.
Geniet ervan!
Hoewel ik heb alles in huis
-
fransbulletje
Ik gebruik ook wel hele amandelen met bruin vliesje die ik zelf maal tot amandelmeel.Jantina schreef: Ik vind alleen dat amandelmeel niet meer grappig zo duur![]()
- Pauline
- 5-sterren

Als er mensen zijn die blank amandelmeel willen, dan kan ik dat voor je halen in Duitsland en naar je opsturen. Ik betaal (volgens mij) € 1,69 voor 200 gram.
Ik kom niet verder dan de titel, ik blijf daar gewoon steken, bakken is ontspanning??? Bakken is mega INspanning

In welke winkel haal je dat Plien?Pauline schreef: Als er mensen zijn die blank amandelmeel willen, dan kan ik dat voor je halen in Duitsland en naar je opsturen. Ik betaal (volgens mij) € 1,69 voor 200 gram.
- Pauline
- 5-sterren

Lidl lieverd!Kim_S schreef: In welke winkel haal je dat Plien?
Okidoki! Die zit hier redelijk in de buurt dus das mooiPauline schreef: Lidl lieverd!