Meteen thuis mijn kleren uitgetrokken en in de was, mijn schoenen, tassen en jas gebotlekt, en morgen mijn auto. En maandag een botlek aanvragen bij mijn baas.
Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?
Meteen thuis mijn kleren uitgetrokken en in de was, mijn schoenen, tassen en jas gebotlekt, en morgen mijn auto. En maandag een botlek aanvragen bij mijn baas.
Het was zeker niet als een aanval bedoeld. Het is meer mijn onervarenheid en mijn zusje woont ook in appartement maar zij heeft lange gang/hal met de slaapkamer en badkamer terwijl bij mij die deuren in woonkamer zitten ;-)Lil schreef: Waarom kan je een kat niet in een gang van 1 x 2 meter voor 1 uur zetten? Nee, mijn gang was uiteraard niet groter. Als ze bij de dierenarts in een kooi liggen is dat 40 x 30 of zo iets en daar liggen ze dagen in indien nodig. Mijn hond ligt ook vaker als we workshop en zo hebben een halve dag in een bench van 90 x 60 cm (dat is de correcte maat). Dat is in verhouding heel veel kleiner en heel veel langer.
Potverdorrie, heb ik beide honden en beide katten 2x anti vlooienmiddelen van verschillende merken gegeven, het huis 3x behandeld met verschillende merken... Ze gecontroleerd en verwijdert wat ik zag. Zie ik Mack toch weer enorm jeuken. Ik heb hem weer alles gegeven en hij bleef jeukvrij. Op fruit na. Gisteren kreeg hij weer jeuk, maar ook een peer uit de boom gejat. Vandaag zie ik WEER vlooien. Ik baal zo erg en ben zoooo radeloos. Bij Bob 1, bij Mack 6.
Bob heeft nu 2x een epilepsie aanval gehad terwijl er normaal een jaar tussen zit
. Kan toeval zijn, maar ik ben even het spoor bijster.
Bob heeft nu 2x een epilepsie aanval gehad terwijl er normaal een jaar tussen zit
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier geen jeuk meer gezien na de bravecto. Zalig!!!
Martine-Tom schreef: Ik heb met Tom het probleem dat ie op tot nu toe alle vlooienmiddelen heftig reageerd, en op de laatste die hij kreeg zelfs vergiftigingsverschijnselen kreegIk heb oa Advantage, Advantix, Bolfo en nog 1 die ze bij de da hadden (naam kwijt) gehad, allemaal dus niet meer voor herhaling vatbaar...
Ik twijfel of ik hem zo'n pil zou durven geven, heb jij enig idee of het risico van een pil anders is als van een pipet?
Ik zou het niet geven! Nierfalen en gif werkt gewoon niet samen...........Martine-Tom schreef: Nee ik eigenlijk ook niet, maar het is zo frustrerend om niks te kunnen doen als ie zoveel jeuk heeft...Ik kam nu ook minimaal2 keer per dag en dat blijf ik ook maar gewoon doen voorlopig.
Ik heb diatom geprobeerd maar dat droogde de huid zo uit dat ie daar ook weer jeuk van kreeg, vooral op stukken waar eigenlijk nagenoeg geen haar zit.
Ik heb het er overlaatst nog met de da over gehad, hij wilde me toen niet ongeruster maken dan noodzakelijk (omdat er toch niks aan te doen was dan monitoren en hopen op het beste) hij zat tegen nierfalen aan, net toen alles erop begon te wijzen dat zijn nieren echt niet happy meer waren krabbelde hij op, dus nee dat risico wil ik echt niet meer lopen!
Bovenstaande zou ik je adviseren. Sita is ook een goede aanrader.Lizzy schreef: Ik snap het (denk ik) heel goed, hoe kl*te het is om geen gif te kunnen gebruiken op een hond die allergisch is voor vlooien. Maar in geval van Tom..., denk ik dat je je serieus af moet vragen of Tom niet voldoende bewezen heeft er echt niet tegen te kunnen.... Je moet er toch niet aan denken dat hij weer zo'n vreselijke heftige reactie krijgt als de vorige keer maar er dan in blijft. Persoonlijk zou ik de gok niet durven nemen. Overigens, ik heb nu echt heel consequent 2 keer per dag gekamd, gestofzuigd en elke dag de honden ingesprayded met Dr. Mercola's flea and tick defense: http://media.mercola.com/assets/images/ ... 3-pack.jpg en nu lijkt dat toch weer z'n vruchten af te werpen.... Ondanks dat Leo Zoetermeerdienst heeft, hebben we sinds een paar dagen geen vlo meer gezien. En nee, die natuurlijke spullen werken natuurlijk allemaal nooit zo goed als gif. Maar misschien dat dit middel, consequent toegepast, toch beter werkt dan niks doen! En vroeger..., vroeger bevatte Puur Huid een verdunning van vlooienspeeksel. Dat werkte hartstikke goed om honden/katten te desensibiliseren. Maar ja, helaas, dat hebben ze eruit getrokken (en is het hele middel minder dan niks meer waard). Misschien kan een Sita de Munnik, homeopaat, (die kun je bellen voor dit soort dingen) er nog aankomen.
Patent erop en dat is tijdelijk. In die tijd moeten alle kosten eruit en winst gemaakt worden. Klein of groot tablet maakt in prijs niet zo gek veel uit want een "basis"tarief om de kosten eruit te halen zit erin.eelke schreef: Hmmmm werkt ook tegen teken dus... dat zou wel handig zijn. Heb het idee dat de seresto niet optimaal werkte dit jaar en Gijs zijn vacht blijft zo goor en nat er klitterig eronder... zeker in de zomer bij veel hijgen.
Maar wel bizar duur dan ook weer. Zou ik voor hem een combi van tabletten moeten doen om aan zijn 76 kilo te komen. Voor 56 kg 37,- + 20 kg 30,- = 67,-. Per 3 maanden.
Waarom is een tablet van 1400 gram 37,- en een van 500 gram (bijna een derde) dan nog 30,-? Das niet eens de helft goedkoper...
Het is dus absoluut niet zo dat da hier veel aan verdienen, de inkoop is namelijk ook heel hoog. Ik heb eens berekend dat ik op een plank zo voor 1000 euro inkoop heb staan
-
Martine-Tom
Dankje!Fido schreef: Ik zou het niet geven! Nierfalen en gif werkt gewoon niet samen...........
Bovenstaande zou ik je adviseren. Sita is ook een goede aanrader.
Ik was er al bang voor....
@Lizzy, waar bestel je dat?
Ja. Het is een omgevingsspray en nooit gebruiken rechtstreeks op je dier!!!!dinky89 schreef: Bedoel je deze indoor X? http://www.kathond.nl/kat-hond/vlooien- ... EaD1xZghHI
Vind het opvallend dat die voor honden en katten is terwijl ik bij de ingrediënten het volgende lees: Bevat per ml 0,25% permethrin
permethrin is toch juist giftig voor katten?
Tijdens sprayen en daarna dieren tijdelijk uit de ruimte. Voordeel van deze omgevingsspray is dat ie werkt en voor 6 weken lang.
-
Roef & Hidde
- 5-sterren

na anderhalve week geen vlooien op de honden viste mijn man er vandaag weer 1 van Hidde af! 
pfff al vanaf augustus zijn we bezig om die krengen er onder te krijgen.
ik heb gelijk de heren weer gekamt maar geen vlooien en poepjes verder gevonden,die ene vlo liep ook over de vacht ipv in de vacht...toeval?
huis is 3 weken geleden gebotlekt,honden 4 weken geleden ook,iedere dag gekamt en 1 x in de week diatom in de vachten en vloerkleed en dekens.ook stofzuig ik dagelijks,auto is gebotlekt...........wie het weet mag het zeggen
zou ik ze weer een pipet geven? (tweede dit jaar)
net als Toscak word ik er moedeloos van
pfff al vanaf augustus zijn we bezig om die krengen er onder te krijgen.
ik heb gelijk de heren weer gekamt maar geen vlooien en poepjes verder gevonden,die ene vlo liep ook over de vacht ipv in de vacht...toeval?
huis is 3 weken geleden gebotlekt,honden 4 weken geleden ook,iedere dag gekamt en 1 x in de week diatom in de vachten en vloerkleed en dekens.ook stofzuig ik dagelijks,auto is gebotlekt...........wie het weet mag het zeggen
zou ik ze weer een pipet geven? (tweede dit jaar)
net als Toscak word ik er moedeloos van
Ja wij zijn ook heel tevreden en ook over de reacties van Bravecto van klanten.hannabelgje schreef: Hier geen jeuk meer gezien na de bravecto. Zalig!!!
Op dit moment adviseer ik de comfortis tabletten. Deze werkt tegen vlooien en ook heel snel. Bravecto werkt tegen vlooien en teken maar voor dieren die momenteel geen last hebben van teken zou ik dus de comfortis geven. Daarbij werkt de comfortis 4 weken en de Bravecto 12 weken. Eind oktober niet echt nodig lijkt mij
Als men geen tablet wil geven maar pipetten dan zou ik Vectra 3D nemen. Nieuwste generatie middel en niet een combinatie van oude werkzame stoffen met een nieuwe naam (wat momenteel ook als nieuw op de markt is gezet).
-
hannabelgje
- 5-sterren

Officieel mag je de bravecto niet bij katten gebruiken. Is dat alleen vanwege de registratie net als bij frontline vroeger?
Hier ook aan de comfortis omdat Jamey naast zijn standaard allergien ook mega allergisch reageert op vlooien. Nu dus maar de botlek om te voorkomen dat hij nog erger jeuk krijgt. .....het is echt hopeloos met hem. Hij zit nu op een mega hoge dosering prednison als laatste redmiddel en nog heeft hij erge jeuk. Op de een of andere manier reageert hij niet op medicatie. ....heb zowel regulier als alternatief alles geprobeerd 
Wij adviseren absoluut geen Bravecto bij katten. Het is een middel geregistreerd voor honden.hannabelgje schreef: Officieel mag je de bravecto niet bij katten gebruiken. Is dat alleen vanwege de registratie net als bij frontline vroeger?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Wat adviseren jullie wel voor katten?
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Ik ben al weer een tijdje vlo vrij, op kussens en de bank heb ik knock down gegooid, de honden iedere dag een week lang een teentje knoflook gegeven, en bij iedere wandeling buiten op straat goed ingesmeerd met Neemolie...misschien gewoon geluk gehad, maar vlooien zijn er niet meer..