TU Delft Master student zoekt hondenliefhebber
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: TU Delft Master student zoekt hondenliefhebber
Ik heb het ook gedaan, maar ik heb 7 honden, en ook bij andere vragen had ik niet de mogelijkheid om een juist antwoord te geven.
Ow leuk #notAngelique schreef: De logische vragen...hoeveel honden heb je, en hoeveel eten ze.
Maar gefeliciteerd, jij valt (net als ik) ook niet binnen de doelgroep: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=292287
Ik wel als ik ga verhuizen!Angelique schreef: De logische vragen...hoeveel honden heb je, en hoeveel eten ze.
Maar gefeliciteerd, jij valt (net als ik) ook niet binnen de doelgroep: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=292287
Ik dan ook!!!eelke schreef: Ik wel als ik ga verhuizen!![]()
Maardadoekniehoor
'Kim_S schreef: Ik dan ook!!!
Maardadoekniehoor![]()
Jaaaa maar jij moet dan ook nog je kinderen achterlaten!
Neee ik ben nog geen 35!eelke schreef: '
Jaaaa maar jij moet dan ook nog je kinderen achterlaten!
Ofikkannielezen
Zie je wel, ik las of. Niet en / of.

oooohhh ja! Mijn begrijpend lezen knopje stond weer uit!Kim_S schreef: Neee ik ben nog geen 35!
Ofikkannielezen![]()
Volgens mij werkte die prima hooreelke schreef: oooohhh ja! Mijn begrijpend lezen knopje stond weer uit!
Misschien kan TS ons duidelijkheid verschaffen
Ja, of Anne!
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

bracht je me toch echt aan het twijfelen....hihi, het mag allebei, accoord/akkoord zie Dikke van DaleAnne in Duitsland schreef: Alleen 'akkoord' is correct.![]()
Akkoord is toch de voorkeurspelling en de Dikke van Dale is niet het Groene Boekje.Annemarie Rijnveld schreef: bracht je me toch echt aan het twijfelen....hihi, het mag allebei, accoord/akkoord zie Dikke van Dale![]()
Wij hebben euhhh... Magere Anne!Annemarie Rijnveld schreef: bracht je me toch echt aan het twijfelen....hihi, het mag allebei, accoord/akkoord zie Dikke van Dale![]()
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Kim_S schreef: Wij hebben euhhh... Magere Anne!![]()
Groene Boekje ken ik niet
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Dan heb je een heule ouwe Dikke van Dale van vóór de spellingwijziging van 1996 te pakken (die dus niet langer geldig is), want 'accoord' staat er toch écht niet in, in de nieuwste versie! Ook de officiële Woordenlijst Nederlandse Taal (beter bekend als het Groene Boekje) staat 'accoord' niet toe. Zelfs het Witte Boekje (dat voortkwam uit protest tegen de nieuwe spellingregels) heeft alleen 'akkoord'.Annemarie Rijnveld schreef: bracht je me toch echt aan het twijfelen....hihi, het mag allebei, accoord/akkoord zie Dikke van Dale![]()
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Help:Veelv ... spelfouten
En: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschieden ... e_spelling
"De spellingwijziging van 1996 (Nederland en Vlaanderen)[bewerken]
Na jarenlange discussies en verschillende spellingcommissies, nam het Comité van Ministers van de in 1980 opgerichte Nederlandse Taalunie in 1994 een nieuw spellingbesluit aan. Dit leidde tevens tot een nieuwe editie van het Groene Boekje.
[...]
Daarnaast verviel ook het begrip voorkeurspelling. In het algemeen werd de voorkeurspelling tot de enige officieel erkende spelling verklaard: aktie werd actie, ook in Vlaanderen, waar de k in niet-voorkeurspellingen veel terrein had gewonnen."
Sindsdien heb je dus niet meer de keuze tussen aktie en actie, produkt en product, akkoord en accoord.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 30 okt 2014, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.