BPWR : Aanhoudende maagklachten, ondanks maagbeschermers

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR : Aanhoudende maagklachten, ondanks maagbeschermers

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nadia schreef: Dat zei ik ja :)
Ik vind dat een goede osteopaat echt wonderen kan verrichten.
Ja ik vergat je te quoten :)

Osteopaat is echt, echt een aanrader. Bizar. Tenminste, de mijne wel, vond ik.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja mijne ook :) en dan denk je wat doet ie nu. Beetje Hocus pocus lijkt het wel. Ik had vorig jaar pijn in het zachte weefsel van mijn liezen. Kon er geen aanraking verdragen. Osteopaat wrijft wat over mijn schouder. En weg klachten. Echt volledig.

Ml had last van zijn enkel. Deze blokkeerde. Mwha de zoveelste rib zat schijnbaar vast. Even diep in ademen. Krakkk zei de rib en de enkel was ook weer mobiel.
Zo cool.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja hier onderzoekt ze mijn wervels en gaat dan behandelen en dan krak en dan zitten ze los. Ze zet stipjes op degene die vast zitten. En ze trok aan mijn oren enzo  ;D

En ik was bij de pijnkliniek omdat ik al meer dan een half jaar zulke pijn had aan mijn stuit waardoor ik niet langer dan een kwartier kon lopen. Ik had al een spuit gehad in de zenuwknoop daar (naald in je bil, duwen ze tussen je staartbeen en heiligbeen door naar de knoop erachter, dan stroom er op, dan cortisonen erin, geen feestje) en er werd zelfs gesproken over het verwijderen van mijn staartbeen. Hij stond scheef. Dat kon zelfs de huisarts van buitenaf voelen.

Osteo steek haar vinger daar waar (je weet wel nog van die blaasontstekingen he? Die tip van jou enzo :biggrin2:) nou ja goed, 10 min, staartbeen recht, pijn weg. Echt he. 
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Ik geloof dat ik eens een consult bij een orthomoleculair therapeut zou maken. Dan kan ook alles qua voeding nog eens doorgenomen worden, want van steeds meer medicatie en de beschermers daar weer voor wordt je ook niet blij.

Ik wens je heel veel beterschap en sterkte!
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Foutje, dubbel bericht.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Owww ja.. Das fijne behandeling eelke! Ik loop op het moment ook voor een staartbeen behandeling. Maar de mijne staat naar buiten scheef. De jouwe zal naar binnen scheef hebben gestaan. Wellicht na trauma? Vallen oid. Mijn osteopaat had het daar ook al over. Gelukkig hoef ik die behandeling niet. Mijne komt voort van de bevalling. Staartbeen staat nog in 'beval positie'. Lullige is dat mijn lichaam steeds meent hem weer te moeten openen. Doet ook genoeg pijn
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Leo heeft langere tijd ontzettend veel maagklachten gehad en slikte deze rotzooi ook. Omdat het niet beter werd, hebben ze eerst een maagonderzoek gedaan (even met een slang en camera erin - ik vind dat trouwens altijd een goed idee, om gewoon te kijken of je iets kunt vinden daar. Het is een betrekkelijk eenvoudig en snel onderzoek). Goed, er was niks te vinden. En hij hield maagpijn. Maar dan is het toch fijn om te weten dat er niks geks zit. En toen, van de een op de andere dag zei ik tegen Leo "weet je wat jij eens moet doen? Je moet eens stoppen met die die groene thee te drinken en in plaats daarvan kamille thee gaan drinken". Zo gezegd, zo gedaan. Pijn was binnen een paar dagen weg en is nooit meer terug gekomen. Leo kan niet tegen groene thee (en heel gek: ik ook niet. Ik krijg er maagkrampen van en ik word misselijk).
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nadia schreef: Owww ja.. Das fijne behandeling eelke! Ik loop op het moment ook voor een staartbeen behandeling. Maar de mijne staat naar buiten scheef. De jouwe zal naar binnen scheef hebben gestaan. Wellicht na trauma? Vallen oid. Mijn osteopaat had het daar ook al over. Gelukkig hoef ik die behandeling niet. Mijne komt voort van de bevalling. Staartbeen staat nog in 'beval positie'. Lullige is dat mijn lichaam steeds meent hem weer te moeten openen. Doet ook genoeg pijn
Nee ook naar buiten, het puntje stak uit zeg maar.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Bedankt allemaal weer voor het meedenken en de reacties, dat neem ik zeker allemaal mee als ik volgende week terug ga naar de huisarts!

Nu is de status dat het redelijk gaat zolang mijn Omeprazol werkt, als ik s'ochtends wakker wordt en die Omeprazol is uitgewerkt verga ik van de pijn, maar na de maagbeschermer zwakt de pijn af naar een acceptabel niveau binnen een paar uur.
Na het eten blijft het wel een beetje een drama, heb wel trek maar als ik dan iets heb gegeten is het weer feest in mijn maag  :-X

Volgende week even alle medicatie bespreken met de huisarts, incl. jullie tips en als het zo blijft wil ik toch een maagonderzoek, net als Lizzy zegt ... Dan weet je ieder geval dat er iets/niets zit !

Osteopaat ben ik mee bekend en dat is idd ook een optie  :)
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Wat mij en de honden heel erg goed helpt bij maagzuur aanval is dit:

http://bijzuur.nl/
Haasje
2-sterren
2-sterren

Bericht door Haasje »

Ik drink elke ochtend een glas water met ruim een tl ongepasteuriseerde appelazijn en sole (keltisch zeezout) om meer maagzuur te krijgen en zo eiwitten beter te kunnen verteren. Baking soda is echt af te raden omdat dat zorgt voor nog minder maagzuur. Ik volg wel een specifieke levensstijl (Weston Price) op het moment. Aangenomen dat het probleem is dat je te weinig maagzuur hebt kon ik het volgende vinden:

1. Meer zout. Zout (Keltisch zeezout) is het enige voedingsmiddel dat rechtstreeks bijdraagt aan de aanmaak van maagzuur, omdat er chloride in zit (natriumchloride).
2. Zure dranken en voeding (appelazijn, citroensap, zure vruchten).
3. Vetten en eiwitten (hoe meer de voeding op koolhydraten is gebaseerd, hoe minder maagzuur er nodig is voor de spijsvertering, want maagzuur is specifiek ontworpen voor de vertering van eiwitmoleculen in voedsel).
4. Betaine HCL (maagzuur als supplement). Het is een supplement, waardoor je rechtstreeks maagzuur (HCL = hydrochloride = maagzuur) kunt innemen. Er zijn ook varianten met toegevoegde enzymen.
(Bron: http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_hoofd.html)
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Er is nog helemaal niets vastgesteld  ;)
Ik slik al jaren maagzuurremmers, maar hou maagzuuraanvallen af en toe
Echter is dit nu geen maagzuuraanval, maar echt enorme krampen zodat ik niet meer rechtop kan staan/zitten/liggen

Te weinig maagzuur zou wel kunnen, maar dan kan ik toch geen maagzuuraanvallen meer hebben ?
Haasje
2-sterren
2-sterren

Bericht door Haasje »

Zelfde bron:

'Allereerst moet je weten dat problemen met maagzuur niet het gevolg zijn van teveel maagzuur maar van te weinig maagzuur. Het spijsverteringskanaal is een buis waarin voedsel van boven naar beneden hoort te stromen, maar velen merken dagelijks dat het ook andersom kan, van onder naar boven. Is dit een wrede grap van de natuur? Nee, zeer zeker niet. Er is een spier die open en dicht hoort te gaan en die de verbinding vormt tussen je slokdarm en je maag. Dit noemt men vaak de maagpoort of het middenrif. Deze spier hoort zich te sluiten als er voldoende maagzuur aanwezig is met de juiste zuurgraad (zeer zuur, een pH van 2 of lager). Bij onvoldoende maagzuur van de juiste PH sluit deze spier zich niet, waardoor het weinige maagzuur dat je hebt omhoog kan komen.'

Hier geloven ze juist dat weinig maagzuur de aanstichter is van maagklachten.
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

@ Haasje: als ik zou eten en drinken wat er volgens die site aangeraden wordt dan lig ik binnen een kwartier gestrekt van de pijn  :-X
ik ken de middeltjes zoals een augurk tegen maagzuur ed,maar soms heb je dus echt te veel maagzuur en moet je de hoeveelheid naar beneden krijgen(of de PH omhoog)
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Het zou ook de helicobacter kunnen zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Helicobacter_pylori

Plaats reactie