Tja, weet niet om welke winkel het gaat maar hier verkoopt pets place haaksbarf en tinlo maar staat nergens op de website omdat die over alle filialen gaat (en ze niet allemaal kvv in assortiment hebben).
Hopelijk is hij met vers vlees geen moeilijke eter meer ;-)
Laten bezorgen kan inderdaad ook, er is alleen zo vreselijk veel keuze op dat gebied wil ook geen krent zijn en iets voeren waaruit blijkt dat de brokken wellicht nog beter zijn die die op dit moment al krijgt. Heb nogal wat kilo's brok staan
Hij weegt nu net 4kg en zou ongeveer 7% van zijn huidige lichaamsgewicht moeten eten aan voer. Dat tikt behoorlijk aan in de week / maand is de lijst van tukkersland up to date of zijn er ook leden tussen die al lang geleden met de horizon vertrokken zijn?
Haha. grapjas. Er zal niet snel een vrij brok beter zijn dat vlees wat je kunt kopen
Dan moet je al een 'hele goede brok' hebben en daar valt royal canine absoluut niet onder
Of die lijst nog up tot date is geen idee. Als je hem hier plaatst wil ik wel even kijken.
Tja een hond kost geld. Een grote hond kost nog meer geld. Maar weet je een Berner is nu niet bij uitstek het gezondste ras. Dus als je nu al wat op de gezondheid en goed opgroeien kunt behalen zou ik dat zeker doen. Voordat je straks bij de dierenarts zit met groei pijn enzo. Dan kost het nog meer geld zie het als een goede investering
Lijkt me ook zeker een goede investering, daarom ben ik hier om te informeren a.s. week maar eens kijken wat ik precies ga aanschaffen voor KVV. Wellicht eerst 1 soort en 1 rol om te zien wat meneer ervan vind heb van de lijst de meeste namen vrij dicht in de buurt gefilterd en dan blijft er dit over;
Albergen
Sieppus
Almelo
Saluki (Tineke)
Mex
Glad Dog
Robian
Zwerver (Petra)
Harbrinkhoek
Ieke-Meike
Hardenberg
cactus-girl
Hengelo
Pauline (Pauline)
mexxum
cheyenne
Kloosterhaar
MiepMiep82
Nijverdal
Jalukifra (juul)
Oldenzaal
Hanny (Hanny)
Borderrose (Karin)
Ommen
anneliesdj
Vriezenveen
Sanyo
Ligaa
Wierden
Kelpie
Dosta (Henriette)
Weerselo
Irene Schildkamp
Om ooit over te schakelen op BARF is gezamenlijk inkopen wellicht het beste, hoe meer hoe voordeliger heb ik wel begrepen en die investering van een vriezer(tje) zat ik inderdaad ook al naar te kijken vooral als er straks 30kg vlees opgeslagen moet worden bijvoorbeeld
Gewoon lekker op vlees zetten. Beter nu nog een keer overschakelen dan hem iets voeren wat niet goed voor hem is.
Ik ben er echt heilig van overtuigd dat het voeren van barf/kvv zich op de lange termijn terugbetaald. De honden hebben over het algemeen een betere weerstand en krijgen geen grote hoeveelheden granen e.d. binnen waar ze gewoon niet voor gemaakt zijn. Ze hoeven vaak veel minder vaak ontwormd te worden, hebben vaak een mooier gebit en ga zo maar door.
Laat dat 'tje' achter vriezer maar weg
Barfen is verslavend voor de hond én de baas!
Groot inkopen betekend min. 10 kilo van alles.
Je wilt 2 a 3 soorten vleesbot hebben. 30 kilo. 2 a 3 soorten spiervlees zeg 20 kilo 10 kilo pens
Is al 60 kilo dan nog een 20 kilo orgaan zit je al aan 80 kilo en dan heb je niet gek gedaan. :p
Het kan ook wel met minder en een kleinere vriezer. En minder inkopen. Dat kan wel
Hij zou wel meer mogen wegen inderdaad, maar vandaar ook het intro verhaal van lastige eter hij heeft bij de fokker nooit brokken gegeten en wachtte altijd op mama. Hierdoor heeft hij hier eigenlijk pas voor het eerst vast voedsel gekregen en dat zag hij dus niet zitten. Hij heeft de eerste 2-3 dagen vrijwel niks gegeten. Hij eet pas sinds een paar dagen 'goed' (nog niet de aanbevolen hoeveelheid want hij laat gerust wat staan). Hij is dus nu pas aan het aankomen. Daarom hoop ik dat met KVV dit verleden tijd is en hij goed kan groeien en eten maar met de 1000 soorten die er zijn wordt het niet makkelijker ik ben geattendeerd op de KVV van natuurendier die in Almelo zit gevestigd (ook mooi dichtbij net als de Haaksbarf). Deze is net iets goedkoper en schijnt ook gewoon goed te zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zover ik begrijp zit er alleen geen groente doorheen, is dat erg? Mijn gevoel zegt me dat ze dan toch net iets te kort komen.
Natuur en dier ken ik even niet.
Weet inderdaad wel dat haaksbarf erg duur is. Barfen is een stuk goedkoper
Dat er geen groente doorheen zit is geen ramp. deze kun je ook zelf extra geven. zelf groentemix prureren door de prak mengen en klaar
Ken jij toevallig een goedkoper alternatief voor KVV dan Haaksbarf? Barfen hangt deels van je connecties af denk ik aangezien ik er nog geen heb of een menu heb, ga ik liever eerst over op KVV denk dat zelf allerlei groente halen ook behoorlijk aan zal tikken en de prijs voor KVV met verwerkte groenten dan niet veel meer verschilt? we zijn maar met z'n 2 dus giga veel groente eten / hebben we niet. En dan is het ook 3x in de week gemiddeld terwijl de hond wel 7x nodig heeft