Lastige eter?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Lastige eter?

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Nadia schreef: Groot inkopen betekend min. 10 kilo van alles.
Je wilt 2 a 3 soorten vleesbot hebben. 30 kilo. 2 a 3 soorten spiervlees zeg 20 kilo 10 kilo pens
Is al 60 kilo dan nog een 20 kilo orgaan zit je al aan 80 kilo en dan heb je niet gek gedaan.  :p
Het kan ook wel met minder en een kleinere vriezer. En minder inkopen. Dat kan wel ::)
Joh, jaag die jongen nu niet meteen aan het begin al de stuipen op het lijf!  ;D Niemand van ons is meteen in het groot begonnen, toch!

Ik zou zeggen: Mark, begin lekker met wat rolletjes kvv uit de winkel, lees je goed in over het hoe en wat van barfen en maak dan een goed geïnformeerde overstap. Als je regelmatig hier op barfplaats meekijkt en -praat, begrijp je vanzelf hoe dat met die lijntjes werkt, en die megavriezer (het blijft een Berner natuurlijk ;D) komt tegen die tijd ook wel.

Overigens hoeft je hondje niet 7 x in de week groente te hebben, hoor. Hier krijgen ze maar twee keer in de week; ik heb gewoon uitgerekend hoeveel groente ze in de week moeten hebben (daarvoor bestaat de rekenhulp) en dat door twee gedeeld.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

In de kvv hoek staan heel veel topics over pups en kvv, hoe dit aan te pakken en wat je waar kunt bestellen ;)
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik zou gewoon van de week eens wat rollen Tinlo en/of Carnibest halen, dat is makkelijk verkrijgbaar en zijn prima kvv's. Haal voor een week in huis en lees je goed in, ga kijken naar adressen waar je kan aan je spullen kan komen en ga dan over op wat je wil.
Wat al eerder gezegd werd, het is een pup, en dan ook van een ras waar best wat gezonheidsdingen spelen, opgroeien kan je maar 1 keer doen dus de overstap naar vers zou ik zelf zo snel mogelijk willen maken, Carnibest is prima, zit ook een premix in dus hoef je je nog even niet bezorgd te maken over afwisselen en tekorten dus heb je gewoon alle tijd om eens te kijken wa tje wil voeren en waar je het kan halen  :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Welkom op Barfplaats Mark  :)  Ik ben verbaasd dat niemand nog naar een foto van de pup gevraagd heeft  :P ::)

Jurgen in Zwijndrecht heeft een paar vrieskisten te koop, kijk maar eens bij Vraag-Aanbod. Als ik kvv voer, in de vakantie, is het Carnibest. Dat vinden mijn wolfjes lekker en ik vind het een prima merk, hoewel zeker niet het goedkoopst.

Succes met alles !!!!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Nynke schreef: Welkom op Barfplaats Mark  :)  Ik ben verbaasd dat niemand nog naar een foto van de pup gevraagd heeft  :P ::)
Komt omdat er al foto's van de pup op BP staan ;-) http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 338.0.html
MarkK
3-sterren
3-sterren

Bericht door MarkK »

Kan me wel voorstellen dat er meer foto's gewenst zijn :biggrin2: Zwijndrecht is helaas erg uit de richting voor mij maar ik zal het in gedachten houden, thanks! :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

dinky89 schreef: Komt omdat er al foto's van de pup op BP staan ;-) http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 338.0.html
Dat topic had ik gemist  :-\ :-\ 
FLJTS
2-sterren
2-sterren

Bericht door FLJTS »

'Ik zou zeggen: Mark, begin lekker met wat rolletjes kvv uit de winkel, lees je goed in over het hoe en wat van barfen en maak dan een goed geïnformeerde overstap. Als je regelmatig hier op barfplaats meekijkt en -praat, begrijp je vanzelf hoe dat met die lijntjes werkt, en die megavriezer (het blijft een Berner natuurlijk ;D) komt tegen die tijd ook wel.'

Dat vind ik een hele goeie! Kijk ook eens wat je hondje lekker vindt en goed verdraagt. Wij hadden vroeger wel eens Carnibest, vonden ze heerlijk, maar daarvan ging de oudste wel verschrikkelijk aan de diarree. En van een ander merk, weet niet meer precies welk, werd nummer twee heel erg misselijk. Verse vis werkte ook niet, dat werd altijd spugen, maar sardientjes uit blik daarentegen gaat heel goed (en vieze, rottende vis die ze in de polder vinden, maar dat is een ander verhaal  :-X). Dus kijk eens wat het hondje lekker vindt, wat het goed verdraagt en bouw dat verder uit.

Ik persoonlijk zou beginnen met het voeren van kvv en dat langzamerhand gaan uitbreiden met andere dingetjes, die wat meer knauwwerk vereisen. Groente krijgen ze bij ons niet extra, als we zelf iets hebben wat de honden lekker vinden (bijvoorbeeld boontjes, peentjes), krijgen ze dat erbij.
Voor verse dingen groei je vanzelf in de adresjes. Kijk ook eens of er moslimslagers bij je in de buurt zitten, die verkopen bijv. pens ed. Alleen voorzichtig zijn met de mededeling dat je het voor de hond koopt. Dat vinden ze namelijk niet altijd even leuk, tenzij het een moderne, verwesterde slager als die van het Islamcentrum in Rotterdam is  ;).

Vriezers vind je ook op Marktplaats. Wij hebben er indertijd twee heel fijne gevonden, die hier al tien jaar dienst doen. Kun je gelijk in de gaten houden of het bij jou in de buurt is.

Plaats reactie