Gezondheidsvoordelen van geelwortel/kurkuma voor de hond

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Gezondheidsvoordelen van geelwortel/kurkuma voor de hond

Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

En ook onze Luna slobbert het zo weg
(maar ik las in een zeker topic sommige dalmatische honden achter de labrador stonden, bij het uitdelen van smaakpapillen....? En ik ben er van overtuigd dat de bull terrier daar nog 10 passen achter stond  :biggrin2:)

Gewoon proberen  :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Inge en Bono schreef: En ook onze Luna slobbert het zo weg
(maar ik las in een zeker topic sommige dalmatische honden achter de labrador stonden, bij het uitdelen van smaakpapillen....? En ik ben er van overtuigd dat de bull terrier daar nog 10 passen achter stond :biggrin2:)

Gewoon proberen :)
;D ;D ;D ;D ;D

Maar verder ben ik het met je eens! Gewoon proberen. Door het eten heen mengen.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Na een aantal weken Kurkuma gegeven te hebben merk ik aan Daan met name het verschil in hondenlucht !
Daan had altijd een hele sterke geur, en door ontgiften kreeg ik dat niet weg, maar nu met de Kurkuma wel  :D

Zelfs paps en mams zeiden vorige week dat ze hem helemaal niet meer roken, en als mensen zonder hond dat zeggen betekend dat toch net iets meer voor mij dan dat ik het zelf alleen maar opmerkte

Top spul die Kurkuma  :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Monique77 schreef: Na een aantal weken Kurkuma gegeven te hebben merk ik aan Daan met name het verschil in hondenlucht !
Daan had altijd een hele sterke geur, en door ontgiften kreeg ik dat niet weg, maar nu met de Kurkuma wel :D

Zelfs paps en mams zeiden vorige week dat ze hem helemaal niet meer roken, en als mensen zonder hond dat zeggen betekend dat toch net iets meer voor mij dan dat ik het zelf alleen maar opmerkte

Top spul die Kurkuma :biggrin2:
Zo dan! Dat is toch wel een leuk resultaat!
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Laat ik jullie  nu ook  maar  deelgenoot maken in mijn ervaringen met het gebruik van kurkuma.

Al eerder schreef ik dat Senta  erg slecht liep, en dat het mij duidelijk was dat haar dagen geteld waren  :-\. Senta kreeg eerder  korte tijd kurkuma, maar  vanwege heftige  spuitpoep ben ik daar ook weer  mee gestopt.
De dag dat ze bij 3 stappen  achter elkaar , ook 3  x door haar poten zakte en met haar snuit tegen de grond klapte, én daarnaast een klapvoet had achter,  was het me duidelijk: Ik mag senta  zo niet langer laten strompelen. Maar Senta zou op 28 okt.  2 jaar bij mij wonen  , en 5 nov.  zou ze 12,5 jr. worden. Dat wilde ik nog graag met haar bereiken,  daarna  zou ik haar laten gaan :'(
Met tranen in mijn ogen en gebroken stem maakte ik een afspraak,: Senta zou 6 nov. thuis ingeslapen worden  :'( :'( Vreselijk, het voelde of ik  zojuist haar doodvonnis uitgesproken had. Dit is geweest rond 10 oktober , 
In een ijdele poging nog wat voor haar te betekenen,  ben ik herstart met het geven van Kurkuma.
Senta reageert hier zo fantastisch goed op, dat ik vanmorgen  de afspraak om Senta  in te laten slapen, heb afgezegd.  :groupwave2: :groupwave2:
Afgelopen zondag  is ze zelfs voor  de eerste keer in lange tijd, verder gelopen dan haar rondje Molenpark :D :D
Van haar klapvoet achter zie en hoor ik niet meer, dan dat ze af en toe met de nagels over de grond krast, en  ze zakt nauwelijks nog door haar poten.  Bij het opstaan zie ik duidelijk dat ze zich niet meer hoeft op te trekken aan haar voorpoten, haar achterlijf doet effectief mee..
Kortom: het gebruik van kurkuma heeft  Senta  voor nu gered van de bekende roze spuit. Voor hoe lang?  Geen idee, maar stiekem hoop ik op haar 13 de verjaardag. We zullen zien, het blijft natuurlijk een oude maar lieve hond

En de trocoxil van de DA? die laat ik denkelijk waar hij is, op t rek bij de DA  ;)
Laatst gewijzigd door nova op di 04 nov 2014, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zo dan, WOW!!!!!!! Wat heerlijk voor jou en Senta :-*

Maar, je andere hond kreeg er plekken van, en jeuk? Of denk je dat het toch los staat van het gebruik van kurkuma?
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Woww Miet, zit het met tranen in mijn ogen te lezen. Wat super dat je lieve oude meisje het er zo goed op doet. Geniet nog maar lekker van elkaar. [emoji8]
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Lizzy schreef: Zo dan, WOW!!!!!!! Wat heerlijk voor jou en Senta :-*

Maar, je andere hond kreeg er plekken van, en jeuk? Of denk je dat het toch los staat van het gebruik van kurkuma?
Ik heb met haar nog geen herstart gemaakt, ik geef het nog even de tijd, maar dan probeer ik het opnieuw met Diva. Dan weet ik t zeker of t van de kurkuma komt. kalkoen is ook een not done voor Diva, mogelijk dat ze daar van gestolen heeft met de eerder genoemde oorzaak .
Ik ga het echt nog wel een 2de kans geven bij Diva
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

nova schreef: Ik heb met haar nog geen herstart gemaakt, ik geef het nog even de tijd, maar dan probeer ik het opnieuw met Diva. Dan weet ik t zeker of t van de kurkuma komt. kalkoen is ook een not done voor Diva, mogelijk dat ze daar van gestolen heeft met de eerder genoemde oorzaak .
Ik ga het echt nog wel een 2de kans geven bij Diva
OK. Ik ben benieuwd naar de resultaten. Jeuk en plek nu wel weg bij Diva?

Hoe dan ook, ik ben super blij voor je dat het met Senta zo goed gaat. Ik duim dat je voorlopig van Senta kan blijven genieten! Linga doet het ook nog steeds super op kurkuma! Ze loopt serieus beter dan ooit, sinds haar ongeluk.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Lizzy schreef: OK. Ik ben benieuwd naar de resultaten. Jeuk en plek nu wel weg bij Diva?

Hoe dan ook, ik ben super blij voor je dat het met Senta zo goed gaat. Ik duim dat je voorlopig van Senta kan blijven genieten! Linga doet het ook nog steeds super op kurkuma! Ze loopt serieus beter dan ooit, sinds haar ongeluk.
Na het stoppen van de kurkuma is de kale plek nog wat groter geworden :-\, nu staat het stil en ze bijt of krabt er zich niet meer aan. De haargroei wil nog niet erg vlotten :-\ :'( De jeuk is gelukkig zo goed als verdwenen :)

Wat Linga aan gaat: ik heb het filmpje gezien, ze loopt idd, zonder dat er ook maar iets te zien is van manken of onregelmatigheid. :)
En al weet ik niet hoe haar gangwerk voorheen was, ik weet nog goed toen ze tegen die boom geknald is :)
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

BlissSpirit schreef: Woww Miet, zit het met tranen in mijn ogen te lezen. Wat super dat je lieve oude meisje het er zo goed op doet. Geniet nog maar lekker van elkaar. [emoji8]
dat doen we normaal al, maar nu dubbel op :D
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Zo WOW ! Wat een prachtig resultaat Nova  :D
winni
4-sterren
4-sterren

Bericht door winni »

Hier was de kurkuma geen succes. Ziva kreeg er een ontzettende jeukende bek van. Hele rode lippen met korsten. Ik heb het een maand gebruikt.
Ik had beter naar haar moeten 'luisteren' want ze vond het niet fijn op d'r eten....
Laatst gewijzigd door winni op di 04 nov 2014, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

wat een geweldig resultaat met Senta ! Er is een facebook groep Tumeric user group, hier lees je ook af en toe ongelofelijk goede resultaten, ook met paarden.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Elvira schreef: wat een geweldig resultaat met Senta ! Er is een facebook groep Tumeric user group, hier lees je ook af en toe ongelofelijk goede resultaten, ook met paarden.
Ja, maar dat is alleen in t Engels nietwaar?

Plaats reactie