Kachel aan

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kachel aan

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Volgens mijn vriend - de lasser - krijg je een uitlaat niet goed gelast want. Eh. Iets met een mengsel van metalen...  ??? iets met klok en klepel dus :P volgens mij iets met dat ie meestal na het spruitstuk afbreekt en das's van gietijzer. Ofzo. Ja, klok en klepel  :biggrin2:

Als ie los is valt er inderdaad vaak nog wel wat te fixen. Is niet alleen de beugel afgebroken? Klikt wel stoer, een open uitlaat. Net als onze amerikaan, die tevens duitser is.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kim_S schreef: Meneer rijdt in onze auto naar zijn werk, en daar stapt hij in de auto van de zaak. Die hij dus niet mee naar huis mag nemen  :(
Maar de nieuwe uitlaat is al besteld, hij moet hem er dan nog onder leggen zo gauw hij geleverd wordt.

Ik wil ook over 3 weken een kachel... boehoe...  :'(

Meneer kan alles  ;)
Maar als hij (met opleiding als automonteur) zegt dat er een nieuwe moet komen dan ga ik daar voor het gemak van uit. Nieuwe was niet mega duur ook, maar ja, toch weer een maandje langer op de kachel wachten...
Ik hoor straks als hij thuis is het exacte verhaal wel. Moest het doen met een paar appjes, druk druk...  ::)
Da's flauw zeg!

Ik ga duimen dat er toch snel een kachel kan komen bij jullie hoor!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

eelke schreef: Volgens mijn vriend - de lasser - krijg je een uitlaat niet goed gelast want. Eh. Iets met een mengsel van metalen...  ??? iets met klok en klepel dus :P volgens mij iets met dat ie meestal na het spruitstuk afbreekt en das's van gietijzer. Ofzo. Ja, klok en klepel  :biggrin2:

Als ie los is valt er inderdaad vaak nog wel wat te fixen. Is niet alleen de beugel afgebroken? Klikt wel stoer, een open uitlaat. Net als onze amerikaan, die tevens duitser is.
Tis de einddemper. Klok en klepel  :biggrin2:
Het ophangrubber is kapot gegaan en toen issie op de straat geklapt en afgebroken. Klok en klepel  ::)

Hij klonk al stoer. En is Amerikaan. En Duitser. Toen even Nederlander. En nu weer Duitser  :biggrin2:

Ja ik zat me al zo te verheugen dat de kachel er ging komen binnenkort  :(
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Ik heb nog geen kachel aan gehad, maar de luchtvochtigheid is heel hoog. Zelfs 89 %. Ik kom er echt niet veel langer onderuit om te gaan stoken. Het huis waar ik in woon is in 2005 nieuw opgeleverd. Dus nu 9 1/2 jaar oud. Ik lieg het niet, maar de buitenmuren zijn vreselijk nat. Zelfs zo erg dat de schimmel erop staat. Heel erg goed geiosoleerd natuurlijk. Jaaaaaaaaaaaaaa, een nieuw huis heeft zeer goede isolatie.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

*Lia* schreef: Ik heb nog geen kachel aan gehad, maar de luchtvochtigheid is heel hoog. Zelfs 89 %. Ik kom er echt niet veel langer onderuit om te gaan stoken. Het huis waar ik in woon is in 2005 nieuw opgeleverd. Dus nu 9 1/2 jaar oud. Ik lieg het niet, maar de buitenmuren zijn vreselijk nat. Zelfs zo erg dat de schimmel erop staat. Heel erg goed geiosoleerd natuurlijk. Jaaaaaaaaaaaaaa, een nieuw huis heeft zeer goede isolatie.
Lia, ventileer je genoeg?
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Mini's 3-tal schreef: Lia, ventileer je genoeg?

Voor en achter staan die roostertjes boven de ramen altijd open.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Wij gaan misschien ook een kachel nemen. Meneer heeft naar een pelletkachel zitten kijken. Voor in de mancave in het nieuwe huis.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

20 graden hier, we redden het nog prima zonder verwarming.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

koekje schreef: Wij gaan misschien ook een kachel nemen. Meneer heeft naar een pelletkachel zitten kijken. Voor in de mancave in het nieuwe huis.
Ja leuk!  :D
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Tanna schreef: 20 graden hier, we redden het nog prima zonder verwarming.
Hier dito!
De achterdeur heeft vandaag een aantal uur open gestaan, het was heerlijk!
Ik denk dat ik dit jaar later ga stoken dan vorig jaar. Vorig jaar de verwarming half november aan gehad voor de eerste keer, ik denk dit jaar dat het meer richting eind-november gaat worden.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Hier is het nog steeds 23 graden binnen. Buiten nog maar 9. Ik zit te bibberen van de kou, maar de verwarming blijft natuurlijk uit, omdat de benden buurman voor ons stookt  :biggrin2:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Tanna schreef: 20 graden hier, we redden het nog prima zonder verwarming.
Hier red ik het niet meer maar de wind staat dan ook regelmatig vol op het huis ;-)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Meneer Keetje is vandaag weer vertrokken dus nu ben ik degene die de kachel moet aanmaken. Het hout ligt er mooi in opgestapeld en ik heb 3 keer de neiging gehad om er een lucifers in te houden. Maar ik heb het kunnen weerstaan.
Wel hebben we een draadloze thermostaat aangeschaft net voor hij wegging zodat we de slaapkamer waar 1 van de pubers op het moment verblijft als we beneden stoken ook warm kunnen krijgen. Top ding.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Hier is het nog 20 graden in huis (gisteren was het 19,5) maar op de een of andere manier vind ik het wel koud :(
Dus dikke sokken aan en een lekker dekentje :biggrin2:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Potver. Ik krijg nu een mail dat ze contact hebben gehad met de fabrikant van het rookkanaal, en dat deze hebben gemeld dat deze toch omkokert moet worden. Oftewel het wordt duurder.

Nu weet ik even niet zo goed wat ik moet doen  >:( >:( eerst vol overtuiging zeggen dat het niet nodig is (en dat staat ook op hun site) in hoeverre hebben ze er dan echt verstand van...  :-\

Plaats reactie