Ja, dat had ik ook in gedachte, maar zelfs dat laat het kruidenrek hier bij de supermarkt niet toeNadia schreef: Lique, koek kruiden zelf maken! Had ik laatst ook gedaan voor in de worteltjes taart.
Als je alle kruiden niet los wilt kopen want bijvoorbeeld kardemom gebruik ik verder nooit wil ik je ook wel een zakje maken en opsturen.
Bakken is ontspanning
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Angelique
- 5-sterren

Re: Bakken is ontspanning
Je hebt koekkruiden in 100 recepten. Basis is kaneel en nootmuskaat. Wat witte peper en gemalen annijszaad en je bent een heeeeeeel eind.
Ik doe er ook nog kardemom en foelie door. Misschien nog iets maar dat weet ik even niet uit mijn hoofd.
Ik doe er ook nog kardemom en foelie door. Misschien nog iets maar dat weet ik even niet uit mijn hoofd.
En anders gewoon online bestellen hè. De post komt dacht ik nog steeds overal.Angelique schreef: Ja, dat had ik ook in gedachte, maar zelfs dat laat het kruidenrek hier bij de supermarkt niet toeMorgen naar de sligro, die zullen vast wel wat hebben.
- choopy
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier vandaag ook eens aan het bakken gegaan.
Gewone cupcakes vaak genoeg gemaakt, met een standaard bakpakketje.
Vandaag zelf het beslag gemaakt en maar meteen wat smaakvariaties geprobeerd. Ook botercreme gemaakt en wat mee gekliederd en er eens wat fondant op geplakt.
Chocoladedruppels/decoratie liggen nog op te stijven in de koelkast, dus die moeten nog toegevoegd worden
Van links naar rechts (overal 3 van)
Vanille/kokos, vanille, vanille/chocola/aardbei en vanille/chocola

En een beetje gekliederd met botercreme en fondant en suikersnoepjes

Moet zeggen dat het voor een eerste keer prima bevallen is, alleen nu nog leren wat gestructureerder te werken, keuken was een chaos
Gewone cupcakes vaak genoeg gemaakt, met een standaard bakpakketje.
Vandaag zelf het beslag gemaakt en maar meteen wat smaakvariaties geprobeerd. Ook botercreme gemaakt en wat mee gekliederd en er eens wat fondant op geplakt.
Chocoladedruppels/decoratie liggen nog op te stijven in de koelkast, dus die moeten nog toegevoegd worden
Van links naar rechts (overal 3 van)
Vanille/kokos, vanille, vanille/chocola/aardbei en vanille/chocola

En een beetje gekliederd met botercreme en fondant en suikersnoepjes

Moet zeggen dat het voor een eerste keer prima bevallen is, alleen nu nog leren wat gestructureerder te werken, keuken was een chaos
- Angelique
- 5-sterren

Er waren drie Jumbojongetjes voor nodig, maar uiteindelijk zijn de koekkruiden net gevonden
Anders had ik ze idd zelf gemaakt.
pepernoten recept:
- 190 gram volkoren tarwemeel ( spelt of roggemeel)
- 190 gram zelfrijzend bakmeel
- 75 gram custardpoeder of 2 zakjes vanillesuiker
- 200 gram honing
- 50 gram stroop
- 50 gram lichte - of donkerbruine basterdsuiker
- 2 flinke theelepels gemalen steranijs
10 gram speculaaskruiden.
- Mengsel maken van de tarwemeel, zelfrijzend bakmeel, speculaaskruiden, gemaen steranijs, custardpoeder of vanillesuiker.
- Honing, stroop en basterdsuiker in een kommetje even verwarmen n de magnetron of oven zodat het goed vloeibaar is.
- De boel bij elkaar doen en goed doorroeren met een vork. 50 mk water erbij doen en goed doorkneden. dan het deeg in plastic 12 tot 24 uur laten rusten.
- Na de rusttijd het deeg doorroeren in een kom eventueel nog 50 ml water er bij doen als het deeg niet smeuig is.
- Oven voorverwarmen op 175 graden.
- Wrijf wat olie op je handen en smeer daar het deeg mee in en maak rolletjes van +/_ 1 cm dik, bestrooi ze met een beetje bloem en snijd de rolletje daarna in stukjes van 1,5 á 2 cm.
- Doe ze in een kom en schenk er 25 ml olie bij goed doorschudden en daarna in een ovenschaal een stuk bakpapier leggen.
- De deegstukjes in de schaal doen en verdelen over de bodem.
- Plaats de schaal op de onderste richel van de oven en 30 tot 40 minuten bakken.
- na het bakken op een bakplaat uitstorten.
De pepernoten krijgen die grillige vormen door de manier waarop ze tegen elkaar gebakken worden, door de olie blijven ze na het bakken niet aan elkaar plakken.
- 190 gram volkoren tarwemeel ( spelt of roggemeel)
- 190 gram zelfrijzend bakmeel
- 75 gram custardpoeder of 2 zakjes vanillesuiker
- 200 gram honing
- 50 gram stroop
- 50 gram lichte - of donkerbruine basterdsuiker
- 2 flinke theelepels gemalen steranijs
10 gram speculaaskruiden.
- Mengsel maken van de tarwemeel, zelfrijzend bakmeel, speculaaskruiden, gemaen steranijs, custardpoeder of vanillesuiker.
- Honing, stroop en basterdsuiker in een kommetje even verwarmen n de magnetron of oven zodat het goed vloeibaar is.
- De boel bij elkaar doen en goed doorroeren met een vork. 50 mk water erbij doen en goed doorkneden. dan het deeg in plastic 12 tot 24 uur laten rusten.
- Na de rusttijd het deeg doorroeren in een kom eventueel nog 50 ml water er bij doen als het deeg niet smeuig is.
- Oven voorverwarmen op 175 graden.
- Wrijf wat olie op je handen en smeer daar het deeg mee in en maak rolletjes van +/_ 1 cm dik, bestrooi ze met een beetje bloem en snijd de rolletje daarna in stukjes van 1,5 á 2 cm.
- Doe ze in een kom en schenk er 25 ml olie bij goed doorschudden en daarna in een ovenschaal een stuk bakpapier leggen.
- De deegstukjes in de schaal doen en verdelen over de bodem.
- Plaats de schaal op de onderste richel van de oven en 30 tot 40 minuten bakken.
- na het bakken op een bakplaat uitstorten.
De pepernoten krijgen die grillige vormen door de manier waarop ze tegen elkaar gebakken worden, door de olie blijven ze na het bakken niet aan elkaar plakken.
Klinkt goed!
Ik heb geen roggemeel in huis. Als ik dit maal zal wel niet werken ::)http://m.alnatura.de/Alnatura%20Produkt ... ggen-1000g
Want dat heb ik wel in huis.
Ik heb geen roggemeel in huis. Als ik dit maal zal wel niet werken ::)http://m.alnatura.de/Alnatura%20Produkt ... ggen-1000g
Waarom zou dat niet werken? Als je dat maalt heb je toch gewoon roggemeel?Nadia schreef: Klinkt goed!
Na dat lijkt wel zo hè? maar iets in mij zegt dat het vast niet zo simpel zal zijn .
- Pauline
- 5-sterren

Zo simpel is het dus wel.Nadia schreef: Na dat lijkt wel zo hè? maar iets in mij zegt dat het vast niet zo simpel zal zijn .
Ik ga morgen het bananenbrood maken, ben benieuwd...
-
fransbulletje
Appelkruimeltaart en kruidkoek staan in de oven en als die klaar zijn gaan de stroopkoeken erin.
Tussendoor nog even 2 liter pompoensoep gemaakt.
Heerlijk!
Heerlijk!
hoe maak jij die? Heb nog wat pompoenen liggen en wil wel eens een ander soep recept proberenfransbulletje schreef: Appelkruimeltaart en kruidkoek staan in de oven en als die klaar zijn gaan de stroopkoeken erin.
Heerlijk!
-
fransbulletje
Recept van http://www.rinekedijkinga.nlTMG1961 schreef: hoe maak jij die? Heb nog wat pompoenen liggen en wil wel eens een ander soep recept proberen
3 knoflookteentjes fruiten in een eetlepel kokosolie met wat kurkuma erbij.
1 middelgrote knolselderij en 1 middelgrote pompoen schillen en in stukken erbij gooien.
Even meebakken met de knoflook dan 2 liter water erbij met 4 bouillonblokjes. Laten pruttelen tot de knolselderij en pompoen gaar zijn. Met de staafmixer pureren , rauw eitje erdoor wel gelijk met de staafmixer erdoor mengen.
Eventueel zout en peper toevoegen naar smaak.