Kaela schreef:
Het wordt toch gewoon gezegd in dit topic, ik kan het quoten. En nou ja sorry, ik snap dat gewoon niet. En dat zal misschien mijn eigen zeer zijn, omdat ik vind dat Oscar nooit los kan. Maar het wordt vaak heel gewoon gevonden en ook dat jagen is een van de redenen dat honden bijna nergens meer los mogen.
Anyway, ik heb ook verteld hoe wij het opgelost hebben, als advies richting topicstarter. Dan leest die dat stukje vooral maar.
Ze ziet dan meestal gewoon een vogeltje en gaat daar achteraan, ik zie haar dan niet meer, ze is zo klein.
Maar meestal zit ze ergens gewoon vlakbij en komt dan ineens weer tevoorschijn. Meestal zie ik het gebeuren als ze getriggert wordt, ik roep dan: nee en vaak is dat voldoende, maar soms ben ik te laat. Zoals ik al zei dan gaat ze gewoon weer een poosje aan de lange lijn.
Lazy Garfield schreef:
Ze ziet dan meestal gewoon een vogeltje en gaat daar achteraan, ik zie haar dan niet meer, ze is zo klein.
Maar meestal zit ze ergens gewoon vlakbij en komt dan ineens weer tevoorschijn. Meestal zie ik het gebeuren als ze getriggert wordt, ik roep dan: nee en vaak is dat voldoende, maar soms ben ik te laat. Zoals ik al zei dan gaat ze gewoon weer een poosje aan de lange lijn.
In zo'n geval zou zo'n bel wel een idee zijn, dan kan je ze wel horen en weet je dat ze nog vlakbij is. Sorry als ik wat te fel was, het kwam op mij iets anders over en zoals gezegd, ook wel een beetje eigen zeer.
Pauline schreef:
J&J zijn ook erg goed in jagen en nee dat mag dus absoluut niet. Ik heb, na allerlei andere trainingen, hun met de stroomband (en een gedragstherapeute) het onvoorwaardelijk hier komen aangeleerd. Zij lopen overal los en komen altijd. Inmiddels hebben er al veel bp-mensen J&J mogen bewonderen tijdens de wandelingen en zij hebben ook gezien dat er niets zielig is aan hun.
Laat ik heel duidelijk zijn dat dit beslist geen reclame voor een stroomband is!!! Maar het is wel een optie om het jagen onder appèl te zetten.
Ik heb daar ook al eens aan gedacht!! Kun je me vertellen welke stroomband jij aangeschaft hebt?
En krijg je het daar echt mee onder controle?
Aan een koebelletje heb ik ook al eens gedacht, maar ja of dat echt helpt?
Lazy Garfield schreef:
Ik heb daar ook al eens aan gedacht!! Kun je me vertellen welke stroomband jij aangeschaft hebt?
En krijg je het daar echt mee onder controle?
Aan een koebelletje heb ik ook al eens gedacht, maar ja of dat echt helpt?
Ja mits goed aangeleerd krijg je het echt onder controle. Ik weet dat er op BP meer mensen zijn die er eentje gebruiken en volgens mij alleen naar tevredenheid. Ik heb deze: http://www.antiblaf.nl/petsafe-350m-del ... p-413.html, 2 banden op één ontvanger aangesloten. Band heeft een piepje en aangeleerd is dat het piepje hier komen betekent. Ja ik heb het echt onder controle gekregen, maar...... het blijft opletten. Zitten ze eenmaal in de jachtdrift dan helpt er geen moedertjelief meer aan, dus altijd voorkomen.
En persoonlijk vind ik dat je het onder begeleiding van een deskundige aan moet leren en niet zelf moet gaan proberen. Daar komt bij dat de band hier echt maar voor 1 ding ingezet wordt en dat is het hier komen.
Ja zeker wel, allebei. Belletje weerhoudt ze er echt niet van om achter een konijn aan te racen, het maakt wel dat het konijn gealarmeerd is dat ze in aantocht zijn.
Ik vind die koeienbellen geniaal. Je hoort of je hond ver weg of dichtbij is, of ie in volle galop onderweg terug is naar je of juist niet. En omdat het wild die belletjes van nog grotere afstand kan horen, zijn alle dieren allang vertrokken tegen de tijd dat mijn honden eraankomen. Dankzij zo'n belletje kan Max hier in Zweden gerust loslopen.
Dit probleem hebben wij dus ook met Appie.... Hij heeft een behoorlijk jacht instinct... In het begin (ik geloof net een jaar), hier los gelaten op het uitlaatgebied, tot ie een aantal keren wegliep, richting huis, terwijl hij straten moest oversteken.... Durfde 'em niet meer los te laten lopen..... Alleen op het strand ging het goed, bleef hij bij ons, totdat..... Een jaar geleden hij op het strand bleef rennen en echt niet meer stopte/luisterde... Toen zijn we zo geschrokken, dat Appie echt nergens meer los mag.... Hij gaat sowieso achter konijnen aan als ie ze ruikt.... Graaft naar muizen (heeft er al een paar gevangen en opgegeten)...... Hier is het dus uitgesloten dat ie los mag..... En moet toegeven, dat we af en toe 'jaloers' zijn, als we teckels op het strand zien, die wel luisteren, apporteren en zwemmen..... Precies de dingen die Appie dus niet doet..... Zal zeker er aan liggen dat we alleen de basiscursus hebben gedaan.... Maar is soms frustrerend...... Nu moet ik wel zeggen, dat ie sinds hij 2 is, wel wat beter luistert......