wat doe ik eraan: teckel achter wild aan

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wat doe ik eraan: teckel achter wild aan

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Lazy Garfield schreef: Dank je wel voor de info Pauline!
Wil je meer weten over hoe of wat en het aanleren, dan wil ik je best een keer bellen. :)
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Anne in Duitsland schreef: Ik vind die koeienbellen geniaal. Je hoort of je hond ver weg of dichtbij is, of ie in volle galop onderweg terug is naar je of juist niet. En omdat het wild die belletjes van nog grotere afstand kan horen, zijn alle dieren allang vertrokken tegen de tijd dat mijn honden eraankomen. Dankzij zo'n belletje kan Max hier in Zweden gerust loslopen.
Dan ga ik die eerst maar eens bestellen, stroomband kan altijd nog.
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

Als de teckels uit zicht zijn, dan zijn ze meestal aan het snuffen, muizen, mollen aan het uitgraven. Op een hazenspoor kunnen ze af en toe ook terecht komen, dan komen ze op het spoor weer terug. Alleen Gina gaat nu zoeken, en daar wil ik een oplossing voor vinden.
Gr. Ingrid
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Als het alleen gebeurt als Gina gaat zoeken, dan zou ik het zoeken voorkomen. Haar bij je in de buurt laten blijven en regelmatig aan de voet of wat dan ook doen, zoekspelletjes en haar afleiden van het zoeken.
cairodyn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door cairodyn »

Hier ook 1 jager van de vier. Dat vind ik echt not done dus ook geleerd dat "dubai nee" op t moment dat ik zie dat ie gaat betekend dat ie naar mij terug miet komen en dat dat een heleboel lekkers oplevert. Als hij ervoor koos om toch te gaan drukte ik helaas voor hem op de afstandsbediening en dan gaf hij wel een kreet van schrik. Met het gevolg dat ik m de hemel in troostte omtrent wat m overkomen was. Nu heeft ie m heel sporadisch nog eens om maar over t algemeen is Dubai nee een reden om heel gauw te komen en veel beloning op te eten dus doel bereikt. En hij loopt dus alle dagen los in t bos.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Lazy Garfield schreef: Dus geen stroomband meer?
Pauline heb je de grote of de kleine bel?
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

Zonder afleiding luistert ze prima. Vanmorgen bijv bij de rivier, het gaat prima. Uit de auto onder het hek door, gaan we naar rechts, geen probleem loopt gewoon mee. Linksaf is richting het stuk waar hazen lopen. Lopen we terug naar de auto, lees ook richting het stuk griend en wei waar ze dus nu 2x achter een haas is gegaan, dan moet ik haar wel het laatste stuk aan de lijn doen. Ze kijkt dan ook alleen maar die kant op, is niet af te leiden.
Zo is het ook in het bos, je ziet haar kijken, als in een soort hypnose, schiet een atoombom af en ze merkt nog niets lijkt het wel. Terwijl als ze zweetwerk doet, dat doet ze heel geconcentreerd, dan ruikt ze wel eens aan zo'n konijnenhol, maar pakt het goede spoor op en werkt verder.
Ik heb al gelezen over die stroomband, mss dat ik toch zoiets ga proberen. Wat voor band heb jij Pauline?
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

vagebond schreef: Zonder afleiding luistert ze prima. Vanmorgen bijv bij de rivier, het gaat prima. Uit de auto onder het hek door, gaan we naar rechts, geen probleem loopt gewoon mee. Linksaf is richting het stuk waar hazen lopen. Lopen we terug naar de auto, lees ook richting het stuk griend en wei waar ze dus nu 2x achter een haas is gegaan, dan moet ik haar wel het laatste stuk aan de lijn doen. Ze kijkt dan ook alleen maar die kant op, is niet af te leiden.
Zo is het ook in het bos, je ziet haar kijken, als in een soort hypnose, schiet een atoombom af en ze merkt nog niets lijkt het wel. Terwijl als ze zweetwerk doet, dat doet ze heel geconcentreerd, dan ruikt ze wel eens aan zo'n konijnenhol, maar pakt het goede spoor op en werkt verder.
Ik heb al gelezen over die stroomband, mss dat ik toch zoiets ga proberen. Wat voor band heb jij Pauline?
Goed lezen de link staat op pagina 2  ;)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Lazy Garfield schreef: Pauline heb je de grote of de kleine bel?
Kleine bel en die is al behoorlijk hoor. Geluid is héél ver reikend.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik zou niet met een stroomband aan de slag gaan, en al helemaal niet om het jagen af te leren als je er zweetwerk mee wilt blijven doen. Lekker vanaf blijven.
Lady_B
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Lady_B »

Ik snap ineens waarom je teckel jaagt. Zweetwerk IS jagen, een hond snapt niet dat hij het op het ene moment MOET en op het andere moment NIET moet. Wij hebben nooit zweetwerk gedaan met de teckels omdat we het jacht instinct niet aan willen wakkeren.

Wat Jantina zegt, als je zweetwerk wilt blijven doen, dan moet je het jagen niet af gaan leren.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Pas op!!! Met een stroomband leer je het jagen niet af, want je kunt jagen niet afleren!!!
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Lady_B schreef: Ik snap ineens waarom je teckel jaagt. Zweetwerk IS jagen, een hond snapt niet dat hij het op het ene moment MOET en op het andere moment NIET moet. Wij hebben nooit zweetwerk gedaan met de teckels omdat we het jacht instinct niet aan willen wakkeren.

Wat Jantina zegt, als je zweetwerk wilt blijven doen, dan moet je het jagen niet af gaan leren.
Nee dat ben ik niet met je eens. Mijn honden weten juist wanneer ze gaan werken en wanneer ze gaan wandelen. Ze worden daar JUIST gehoorzaam van. Het is echt een foute gedachte om te denken dat je je hond daarmee leert jagen. Je hond KAN al jagen. Als je hem/haar af en toe de natuurlijke aanleg laat gebruiken zullen ze daar juist in het dagelijks leven minder behoefte aan hebben.
Maar als je de hond met een stroomband af gaat leren om zijn instinct niet meer te volgen en naar de baas terug te komen ipv het spoort te volgen (want dat doe je) dan heb je met zweetwerk wel een probleem. Daar wil je juist die zelfstandigheid. Dus positief trainen op appel is prima, afstraffen met een band is voor het zweetwerk niet goed.
Ik vind het uberhaupt onnodig om bij een Teckel een stroomband te gebruiken, ik ben daar echt op tegen. Dan heb je als baas niet de juiste hond bij je eigen karakter gezocht, het spijt me wel. Maar goed, daar hoeft geen discussie over te ontstaan, ieder zijn ding.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Lady_B schreef: Ik snap ineens waarom je teckel jaagt. Zweetwerk IS jagen, een hond snapt niet dat hij het op het ene moment MOET en op het andere moment NIET moet. Wij hebben nooit zweetwerk gedaan met de teckels omdat we het jacht instinct niet aan willen wakkeren.

Off topic hoor, maar waarom neem je dan een Teckel? Dat IS een jachthond. Ik snap daar echt he-le-maal niks van. Je neemt een jachthond, maar bent bang voor het jachtinstinct? Neem dan een gezeldschapshondje.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Jantina schreef: Off topic hoor, maar waarom neem je dan een Teckel? Dat IS een jachthond. Ik snap daar echt he-le-maal niks van. Je neemt een jachthond, maar bent bang voor het jachtinstinct? Neem dan een gezeldschapshondje.
Beetje kort door de bocht opmerking vind je niet?
Ze zegt alleen maar dat ze geen zweetwerk met de teckel doet om het jachtinstinct niet verder aan te wakkeren.

Plaats reactie