Re: wat eten we vandaag... deel 36
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ohw wat balen Anne! Maar hoe had je dan eerst water?
- Angelique
- 5-sterren

Lekker met een stukje autobandLizzy schreef: Ik zou nu zo 150 gram in mijn uppie opeten hoor, daar niet van.
Als comfort food voldoen moorkoppen uitstekend. Pizza, patat, van die kleffe instant broodjes kroket, sateetjes uit de vriezer.. een mens moet wel wat in huis hebben voor de moeilijke momenten. 
Wij hadden winterpeen met kleine gehaktballetjes en aardappeltjes uit de oven..
Het is niet zo heel erg voor herhaling vatbaar.
Wij hadden winterpeen met kleine gehaktballetjes en aardappeltjes uit de oven..
Ja, whateverAngelique schreef: Lekker met een stukje autoband![]()
Jemig Anne, wat stom! Gelukkig is die berg ook niet zo hoog 
Liggen er geen ijsjes meer in de vriezer?
Ik heb pasta gegeten wilde iets simpels omdat ik dadelijk bezoek krijg
Witte bonen in tomatensaus. Niet uit een potje.
Chocolade is toch wel mijn all time favo comfort food. Nog één stukje dan.
Chocolade is toch wel mijn all time favo comfort food. Nog één stukje dan.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Nou, niet.Esther Q schreef: Ohw wat balen Anne! Maar hoe had je dan eerst water?
Nou ja, we hebben zo'n put die 13 meter de diepte in gaat, die functioneert op grondwater. Alleen heeft het de afgelopen zomer bij wekenlang 30+ graden nauwelijks geregend, en vier jaar geleden heeft het Zweedse Staatsbosbeheer een groot stuk bos achter ons huis gerooid. Tel dat op bij het feit dat ons huis hier op een berghelling staat. Regenwater (dat afgelopen zomer dus niet is gevallen) heeft daardoor niet de tijd om in de grond te zakken, en daardoor heeft onze put zich niet automatisch bijgevuld, wat normaal wel gebeurt. Zo stond ik dus op een dag met ingezeepte haren onder de douche, en de douche zei prutprutprutploep en dat was dat. Er staat nog ca. 50 cm water in de put, en zodra het waterniveau het enigszins toelaat pompt de pomp die ook omhoog, maar genoeg voor echt lekker badderen is het niet. Ik ben al blij dat ik iedere ochtend even kan douchen. Dan wacht ik tot ik brllllllllloeploeploep hoor, en dan weet ik: nu kan het!
Als kers op de taart (ik wil natuurlijk strikt on-topic blijven
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Jawel, maar die zijn a: niet vet genoeg, b: niet zout genoeg en c: niet warm genoeg.Kim_S schreef: Jemig Anne, wat stom! Gelukkig is die berg ook niet zo hoog
Ze zijn d: wél zoet genoeg!Anne in Duitsland schreef: Jawel, maar die zijn a: niet vet genoeg, b: niet zout genoeg en c: niet warm genoeg.![]()
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik heb nu definitief behoefte aan vet, zout en warm!Kim_S schreef: Ze zijn d: wél zoet genoeg!![]()
Mjah, patat met een mega klodder mayo voldoet dan beterAnne in Duitsland schreef: Ik heb nu definitief behoefte aan vet, zout en warm!
*Gaat op handen zitten want typt anders heule foute dingen*Anne in Duitsland schreef: Ik heb nu definitief behoefte aan vet, zout en warm!
Hoe lang zijn ze bezig geweest met boren tot nu toe?Anne in Duitsland schreef: Nou, niet.
Nou ja, we hebben zo'n put die 13 meter de diepte in gaat, die functioneert op grondwater. Alleen heeft het de afgelopen zomer bij wekenlang 30+ graden nauwelijks geregend, en vier jaar geleden heeft het Zweedse Staatsbosbeheer een groot stuk bos achter ons huis gerooid. Tel dat op bij het feit dat ons huis hier op een berghelling staat. Regenwater (dat afgelopen zomer dus niet is gevallen) heeft daardoor niet de tijd om in de grond te zakken, en daardoor heeft onze put zich niet automatisch bijgevuld, wat normaal wel gebeurt. Zo stond ik dus op een dag met ingezeepte haren onder de douche, en de douche zei prutprutprutploep en dat was dat. Er staat nog ca. 50 cm water in de put, en zodra het waterniveau het enigszins toelaat pompt de pomp die ook omhoog, maar genoeg voor echt lekker badderen is het niet. Ik ben al blij dat ik iedere ochtend even kan douchen. Dan wacht ik tot ik brllllllllloeploeploep hoor, en dan weet ik: nu kan het!Afwassen doe ik al vijf weken met water van de buren, die mij vier jerrycans met in totaal 70 liter inhoud hebben geleend, die ik steeds bij hen mag opvullen; toilet doorspoelen doe ik met regenwater uit de ton. Maar ja, we naderen de winter zoals je weet, dus het regenwater in de ton is inmiddels ook bikkelhard na vier dagen -10 graden, en die 50 cm in de put gaan bij het dalen van de temperaturen ook niet veel meer worden. Vandaar dat we hebben besloten een bergbron te laten boren. Is op zich heel normaal, bijna alle buren hebben al tientallen jaren zo'n ding, maar ik had gehoopt dat er na 81 meter boren wel iets meer dan drie druppels en een scheet omhoog zouden komen.
Als kers op de taart (ik wil natuurlijk strikt on-topic blijven) staan de heren hier morgenochtend om 7 uur weer op de stoep om verder te boren. Jippie. Ik mag gewoon in bed blijven liggen als ik wil, hoef daar niet speciaal voor op te staan. Is goed joh. Bring on the oordopjes.
![]()
-
Martine-Tom
Sex met een zweterige berg-boor-meneer!Kim_S schreef: *Gaat op handen zitten want typt anders heule foute dingen*![]()