Boy geopereerd. Gaat goed. 1 Wond toch ontstoken?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: En toen...was het even stil

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Wij hadden Oscar overigens niet in de bench, maar in de hoek tussen onze twee banken. Met een kap om was de bench echt heel onhandig, hij had natuurlijk ook een balans en coördinatie van niets na de operatie. Misschien is het handig daar ook alvast over na te denken, wij bedachten dat pas bij thuiskomst.

Ook hebben wij een plank met vloerbedekking gemaakt, zodat de hoge afstap bij de voordeur een helling werd en we hebben een loopplank voor bij de auto getimmerd, zodat hij de auto in en uit kon lopen ipv springen (zeker met kap was springen in het geheel onmogelijk).
Ik weet niet of je gladde vloeren hebt, wij hadden dat wel en we hebben de woonkamer een poos vol gelegd met (spuuglelijke  ;D ) vloerbedekking coupons.

Voor de operatie even minderen met bot en als je visolie geeft daar tijdelijk mee stoppen ivm bloedverdunnende werking. Wij zijn na de operatie een tijd kvv gaan geven, omdat Oscar geen houding kon vinden om barf te eten met kap en zere kont. Was ook makkelijk met pillen verstoppen. De eerste dagen moeten de darmen ook weer op gang komen en dan vind ik het ook wel fijn om pens bij de hand te hebben.

Dat is wel zo'n beetje wat mij te binnen schiet aan praktische tips. Misschien heb je er wat aan. Al zal het heel erg je eigen weg vinden worden, elke hond is weer anders.
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Een kap heb ik wel in huis. Maar me ook al bedacht dat dat niet past in een bench. Nu ligt het er natuurlijk ook aan of hij aan de wonden gaat zitten. Ik kan gelukkig veel bij hem thuis zijn en anders ML wel. Dus is de kap mss niet zo veel nodig. Gladde vloeren hebben wij ook en dat ligt al vol met kleedjes vanaf dat hij in huis kwam. Maar hij wil graag ernaast liggen :biggrin2:. Ligt veel koeler. Maar goed hondenschoentjes zijn onderweg. En nu maar hopen dat hij dit accepteert.
Visolie krijgt hij (nog) niet. Omdat ik ook nog min of meer aan het elimineren ben krijgt hij nu kvv. Ben nu begonnen met extra spiervlees omdat de ontlasting te moeilijk ging. Pens geven gaat niet.  Poeh...maar extra spiervlees inslaan.
Bedankt weer voor de tips. :)
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Extra spiervlees zal lastig worden dus het wordt groenten. Check
Pro biotica voor de ab kuur. Check
Traumeel. Check

Boy moet nu al rustig gehouden worden maar wat is dat lastig. Hij wordt steeds baldadiger  :biggrin2:

Dinsdag voordat hij thuis komt de kamer verbouwen. Bah bah bah. Nog nooit zo tegen een operatie opgezien :-\
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Morgen om deze tijd zal de operatie erop zitten :-[
Getver....ben er zelf onrustig door.

Straks, voorlopig voor het laatst een stukje kuieren. Effe de zinnen verzetten en Boy wat extra afleiding geven.
De laatste dagen hem een beetje in toom gehouden maar vandaag maar even wat minder. Hij zal nog genoeg gedwongen rust krijgen :-\
Laatst gewijzigd door Greece op ma 17 nov 2014, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ellenned
5-sterren
5-sterren

Bericht door ellenned »

Ja joh natuurlijk heb je dat, das niks niet gek, je wilt t nog liever zelf ondergaan...
Sterkte!
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

ellenned schreef: Ja joh natuurlijk heb je dat, das niks niet gek, je wilt t nog liever zelf ondergaan...
Sterkte!
Dank je.

Als je weet wat de schade is dan hoor ik dat wel he. Kan ik betalen. ;) (gaat een krantenwijkje beginnen  :biggrin2:)
ellenned
5-sterren
5-sterren

Bericht door ellenned »

Ja hoor de schade ga je horen...heb het hele weekend gewerkt maar ga van de week voor je bestellen ;)
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Nogmaals :notworthy:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Rosalie schreef: Morgen om deze tijd zal de operatie erop zitten :-[
Getver....ben er zelf onrustig door.

Straks, voorlopig voor het laatst een stukje kuieren. Effe de zinnen verzetten en Boy wat extra afleiding geven.
De laatste dagen hem een beetje in toom gehouden maar vandaag maar even wat minder. Hij zal nog genoeg gedwongen rust krijgen :-\
Sterkte  :bigarmhug:
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Kaela schreef: Sterkte  :bigarmhug:
Thnx
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Sterkte voor morgen en de komende tijd, ik duim dat alles goed en voorspoedig verloopt! :-*
Lil

Bericht door Lil »

Sterkte! Duimen draaien.
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Nou we zijn thuis met Boy. De da was heel tevreden, de schade viel mee.  :D Botstukjes mee gekregen. Prognose is goed. En idd 2 weken strenge rust alleen p&p rondje daarna uitlaten aan de lijn. Aquatraining was hij het helemaal mee eens en daarmee mag na 2 weken een start gemaakt worden. Dat zal wel zwemmen worden, denk ik.
Nu ligt Boy in de bench een beetje pieperig te zijn. Wilde niet mee om even te plassen en wilde ook (nog) niet drinken. Laat het maar zo en straks kijken of hij dat wel wil. De eerste pil Traumeel zit erin en maar kijken hoe de nacht verloopt. Kap ligt klaar, mooncollar is op korte termijn niet aan te komen.
Met het uithalen van het infuus trok Boy de poot terug, gevolg een beetje bloederige poot en extra drukverband.  :-\ Drukverband heb ik nu net eraf gehaald en het bloedt niet meer.
Kortom, ik ben erg opgelucht voor nu.
ellenned
5-sterren
5-sterren

Bericht door ellenned »

Fijn dat het achter de rug is! Houd je goed aan de strenge revalidatie, t lijkt nu een lange tijd maar echt die weken zijn zo voorbij. Voor straks kan je misschien wat gaan hersenwerk gaan doen, rustige clickeroefeningetjes. Ik had toen een speelotheek in de buurt speciaal voor honden, maar op t net zijn ook best leuke dingen te vinden om Boy straks toch wat uitdaging te geven. Voor nu eerst rustig aan, hij zal zich best rot voelen, maar ook dat gaat snel over hoor.

Succes met t mannetje!
luka en kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door luka en kira »

Lees je verhaal nu pas... Veel sterkte met de revalidatie (van) Boy!
Fijn dat ie weer thuis is.

Plaats reactie