Re: wat eten we vandaag... deel 36
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36
Ik had weer falafel gemaakt en couscous salade. Natuurlijk weer met knoflookdip, olijven, feta en pide.
Dit is de 2e keer dat mij is opgevallen, dat de knoflookdip van de Turkse delicatessenzaak helaas niet meer zo sterk naar knoflook smaakt. Na de vorige keer had ik de verkoopster gevraagd of ze een adere hebben, wat ze ontkende. Vandaag viel het ons weer op dat de knoflookdip minder intensief was. De volgende keer gaan we naar een andere winkel die dezelfde verkoopt om te testen. Ik heb namelijk het idee dat ze de knoflookdip aanlengen...
Dit is de 2e keer dat mij is opgevallen, dat de knoflookdip van de Turkse delicatessenzaak helaas niet meer zo sterk naar knoflook smaakt. Na de vorige keer had ik de verkoopster gevraagd of ze een adere hebben, wat ze ontkende. Vandaag viel het ons weer op dat de knoflookdip minder intensief was. De volgende keer gaan we naar een andere winkel die dezelfde verkoopt om te testen. Ik heb namelijk het idee dat ze de knoflookdip aanlengen...
Ik ben een heerlijke runderbouillon aan het brouwen, dus het wordt soep met brood

Hier ook zelfgebrouwen soep met foccacio.
- Jacqueline&Rica
- 4-sterren

Broodje warm vlees hmm straks de rollade al opzetten 
-
Martine-Tom
Straks courgettesoep met broodjes en vanavond macaroni en komkommersalade.
- Ruby/Billy
- 5-sterren

Zelfgemaakte en zeer goed gevulde bruine bonensoep. Ook staat er 4 kilo stoofperen te pruttelen.
Een beetje voor onszelf en de rest gaat de vriezer in, voordat de familie er lucht van kan krijgen.
Een beetje voor onszelf en de rest gaat de vriezer in, voordat de familie er lucht van kan krijgen.
Spruitjes met gebakken aardappeltjes en gordonbleu/vegaburger
Omelet, rijst met witte kool, komkommersalade en pindasaus.
-
annielaumen
- 5-sterren

Vandaag pompoensoep koolraapjes halskarbonade en als toetje zelfgemaakte appelmoes
You love it or you hate it: originele, heul ouderwetse, snert met varkenspootjes en staartjes
, spek, karbonade, knolselderij, aardappelen, spliterwten, ui, prei, kruidnagelen en laurier.
Ben alleen bang dat we een beetje zijn uitgeschoten met de hoeveelheden: er staan nu twee 7 literpannen te pruttelen
Ben alleen bang dat we een beetje zijn uitgeschoten met de hoeveelheden: er staan nu twee 7 literpannen te pruttelen
- CindyMayella
- 5-sterren

Patatje met verschillende kleine snacks.....
Prakkie hutspot op brood.
-
Martine-Tom
Had zin in friet en nog een restje aardappels...dus ik eet zo verse frietjesMartine-Tom schreef: Straks courgettesoep met broodjes en vanavond macaroni en komkommersalade.
-
BusKay
Kapucijners met appel en ui
Ingrediënten:
1 grote rode appel
1 grote ui
olie of boter om te bakken
1 eetl. suiker
1 theel. kerrie
zout
versgemalen peper
1 eetl. citroensap of azijn
1 pot kapucijners van circa 400 g
piccalilly
Voorbereiding:
Snijd de gewassen appel met de schil in kwarten en snijd de kwarten zonder het klokhuis in niet te dunne parten. Snijd de gehalveerde ui in de lengte in repen.
Bereiding:
Verhit de olie of de boter in een koekenpan met een antiaanbaklaag en roer er de suiker door. Laat de ui omscheppend in de boter glazig fruiten. Voeg de parten appel toe, bestrooi met de kerrie en wat zout en peper en laat omscheppend op middelhoog vuur bakken tot de appel begint te kleuren. Breng op smaak met het citroensap of de azijn. Verwarm intussen de kapucijners in een pan in hun eigen vocht, giet ze af en laat ze uitlekken. Schep de kapucijners door het appel-uienmengsel. Geef er gekookte aardappelen of aardappelpuree bij en zet de piccalilly op tafel.
Suggestie:
Lekker met bijvoorbeeld rookworst of speklapjes.
Ingrediënten:
1 grote rode appel
1 grote ui
olie of boter om te bakken
1 eetl. suiker
1 theel. kerrie
zout
versgemalen peper
1 eetl. citroensap of azijn
1 pot kapucijners van circa 400 g
piccalilly
Voorbereiding:
Snijd de gewassen appel met de schil in kwarten en snijd de kwarten zonder het klokhuis in niet te dunne parten. Snijd de gehalveerde ui in de lengte in repen.
Bereiding:
Verhit de olie of de boter in een koekenpan met een antiaanbaklaag en roer er de suiker door. Laat de ui omscheppend in de boter glazig fruiten. Voeg de parten appel toe, bestrooi met de kerrie en wat zout en peper en laat omscheppend op middelhoog vuur bakken tot de appel begint te kleuren. Breng op smaak met het citroensap of de azijn. Verwarm intussen de kapucijners in een pan in hun eigen vocht, giet ze af en laat ze uitlekken. Schep de kapucijners door het appel-uienmengsel. Geef er gekookte aardappelen of aardappelpuree bij en zet de piccalilly op tafel.
Suggestie:
Lekker met bijvoorbeeld rookworst of speklapjes.