Lekker! Ga ik opslaan.BusKay schreef: Kapucijners met appel en ui
Ingrediënten:
1 grote rode appel
1 grote ui
olie of boter om te bakken
1 eetl. suiker
1 theel. kerrie
zout
versgemalen peper
1 eetl. citroensap of azijn
1 pot kapucijners van circa 400 g
piccalilly
Voorbereiding:
Snijd de gewassen appel met de schil in kwarten en snijd de kwarten zonder het klokhuis in niet te dunne parten. Snijd de gehalveerde ui in de lengte in repen.
Bereiding:
Verhit de olie of de boter in een koekenpan met een antiaanbaklaag en roer er de suiker door. Laat de ui omscheppend in de boter glazig fruiten. Voeg de parten appel toe, bestrooi met de kerrie en wat zout en peper en laat omscheppend op middelhoog vuur bakken tot de appel begint te kleuren. Breng op smaak met het citroensap of de azijn. Verwarm intussen de kapucijners in een pan in hun eigen vocht, giet ze af en laat ze uitlekken. Schep de kapucijners door het appel-uienmengsel. Geef er gekookte aardappelen of aardappelpuree bij en zet de piccalilly op tafel.
Suggestie:
Lekker met bijvoorbeeld rookworst of speklapjes.
Re: wat eten we vandaag... deel 36
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
BusKay
Sla niet te hard...Lizzy schreef: Lekker! Ga ik opslaan.
Die ga ik ook even bewaren, thanks!BusKay schreef: Kapucijners met appel en ui
- -Annemarie-
- 5-sterren

Hier staat vanaf vanmorgen een pan met schenkel en groenten voor eigenste bouillon in de oven. De groenten zijn daarna voor Moyra, die vreet haar bak erbij op. 
Verder moeten de tomaten op, dus het gaat een tomatensoep worden.
Verder niks, ik heb om half 3 een patatje mét en een kroket gegeten. Dat was lekker, en heul lang geleden maar het ligt nog steeds als een blok in m'n maag.
Verder moeten de tomaten op, dus het gaat een tomatensoep worden.
Verder niks, ik heb om half 3 een patatje mét en een kroket gegeten. Dat was lekker, en heul lang geleden maar het ligt nog steeds als een blok in m'n maag.
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36
Hier weer een Kimmetje: Falafel met de hele reutemeteut 
Snijbonen, aardappelpureetje, vieze merguezworstjes. Als toetje een bak bosbessenkwark.
Guilty pleasure
Hier was het risotto
Broodje shoarma, van zelfgemarineerde tok, verse sla, knoflooksaus en zo op een stuk pide. Die kant en klare supermarktshoarma vind ik vies.
Probeer je nu een feit als mening te verkopen? Je ruikt de kruiden van de ingevroren shoarma al als je de deur lostrektK&D schreef: Broodje shoarma, van zelfgemarineerde tok, verse sla, knoflooksaus en zo op een stuk pide. Die kant en klare supermarktshoarma vind ik vies.
-
annielaumen
- 5-sterren

Vanmiddag een restje pompoensoep.
Vanavond chili con carne en nog een restje zelfgemaakte appelmoes
Misschien nog een chocolade toetje.
Vanavond chili con carne en nog een restje zelfgemaakte appelmoes
Misschien nog een chocolade toetje.
Zelfde als gisteren. Lekker voor twee dagen gekookt.
Wat is dat?Nadia schreef: Guilty pleasure
Hier staan spruiten in de planning.
Oh, wat ik net heb gegeten (ik leer echt hele slechte dingen van Marije): een cracker met heel dik kokosolie erop en daarop pure hagelslag. Heul lekker. En toen een cracker met kokosvet, een geprakte banaan en pure hagelslag, voor de broodnodige variatie. Ook heul lekker 
Hier ovenfrites met een slavink