Weer een verplichte sollicitatie voor je turflijstjeKim_S schreef: Ach, het was een probeersel. Kan ik mooi de dame van het Agentur für Arbeit ermee om de oren slaan![]()
Re: Wat heb je enzovoort....deel 612
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Minimaal 2 per week. Werd mij bij het eerste gesprek ook niets over verteld. Bij het tweede gesprek kreeg ik een soort contract wat ik moest tekenen, dat ik dus minstens 2 keer per week moet solliciteren. Niet ondertekenen was geen optie, dan stopt je uitkering gewoonMowgli schreef: Weer een verplichte sollicitatie voor je turflijstjeHoeveel sollicitaties moet je eigenlijk per maand de deur uit sturen? Om eerlijk te zijn heb ik me er nog niet nog in verdiept en het werd me door de Arge en het Jobcenter ook niet verteld.
Ik hou dus braaf mijn lijstje bij. Is ook wel goed hoor. Mag woensdag weer op komen draven, ben benieuwd...
Vanmiddag weer paardgereden, vandaag weer alleen het stapwerk, binnenkort wil ik de draf weer gaan proberen. Ik vind het heerlijk en leuk om te rijden , maar doe het ook om mijn rug sterker te maken
Kim_S schreef: Minimaal 2 per week. Werd mij bij het eerste gesprek ook niets over verteld. Bij het tweede gesprek kreeg ik een soort contract wat ik moest tekenen, dat ik dus minstens 2 keer per week moet solliciteren. Niet ondertekenen was geen optie, dan stopt je uitkering gewoon
Ik hou dus braaf mijn lijstje bij. Is ook wel goed hoor. Mag woensdag weer op komen draven, ben benieuwd...
De beruchte "Eingliederungsvereinbarung" moest ik ook meteen ondertekenen, meteen op de dag dat ik ALGII heb aangevraagd, omdat ik toen ook al naar de "Jobvermittler" moest.
Kim, moet je niet elke week opdraven voor (bij) scholingscursussen? Dat werd mij ooit verteld namelijk.Kim_S schreef: Minimaal 2 per week. Werd mij bij het eerste gesprek ook niets over verteld. Bij het tweede gesprek kreeg ik een soort contract wat ik moest tekenen, dat ik dus minstens 2 keer per week moet solliciteren. Niet ondertekenen was geen optie, dan stopt je uitkering gewoon
Re: Re: Wat heb je enzovoort....deel 612
Dat is een "Maßnahme" Marga. Meestal moet je die pas doen als je bijv. een omscholing op kosten van het Jobcenter wilt doen dan is de Maßnahme ter overbruggung tot de omscholing, of als je geen recht op Arbeitslosengeld (WW) hebt en daarom Arbeitslosengeld II (bijstand) aanvraagt, of als je lang werkeloos bent en geen succes bij het solliciteren hebt. De "Maßnahme" is per regio of soms zelfs per stadsdeel verschillend. Het kan bijv. een sollicitatietraining zijn, maar het kan ook een soort van "klaarstomen voor de toekomst met een baan" zijn. Meestal is het echter meer "werkeloze" pesten en geld uit het raam gooien.MargaS schreef: Kim, moet je niet elke week opdraven voor (bij) scholingscursussen? Dat werd mij ooit verteld namelijk.
Daarom moet je ook dit belachelijke contract (de "Eingliederungsvereinbarung") ondertekenen, dan kunnen "ze" je ieder moment op verplichte belachelijke "cursus" sturen.
Ik heb in 2006 ook zo'n Maßnahme gedaan. Die duurde 10 weken, was 5 dagen per week van 08:00u. - 16:00u. Het was verschrikkelijk. Zonde van mijn tijd en zonde van het geld (dit was niet goedkoop). Het stelde echt geen drol voor, ik zou destijds beter geholpen zijn met een goede cursus Duits voor ver gevorderden of een sollicitatietraning op maat.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil ook zo snel mogelijk weer werk hebben en ben ook bereid daar alles aan te doen, maar die "Maßnahmen" zijn berucht en beroemd vanwege het niveau van lik mijn vessie. Wij hebben meerdere vrienden die er helaas ook een liedje van kunnen zingen (het werkeloosheidspercentage in Berlijn is sinds de val van de muur non-stop tussen 15 en 25%)...
Laatst gewijzigd door Mowgli op zo 16 nov 2014, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor je toelichting Mowgli. Gelukkig heb ik nog werk op m'n 62ste. Kon destijds een regeling treffen met mijn werkgever maar kwam dan niet voor de NLse ww in aanmerking.
Na verhalen over de Massnahme maar gewoon door blijven werken. Geen idee hoe ze in DL met mijn leeftijdscategorie omgaan en om nu i.p.v. stoppen met werken allerlei Duitse cursussen te gaan volgen trok me niet echt.
Na verhalen over de Massnahme maar gewoon door blijven werken. Geen idee hoe ze in DL met mijn leeftijdscategorie omgaan en om nu i.p.v. stoppen met werken allerlei Duitse cursussen te gaan volgen trok me niet echt.
Haha.. Ja vast.. Word er een beetje simpel van op het moment :pMowgli schreef: Pffff..... Wat een opluchting! Ik duim dat er bij verder onderzoek geen ernstige afwijkingen geconstateerd worden. Ik wens je ook veel sterkte bij de verdere onderzoeken.
Fijn dat het voor jouw en Vilja weer berg op gaat![]()
Balen Nadia... Je werd vast afgewezen voor die vacature omdat deze vacature je toekomstige baan is! Ik duim voor je!
Laat me raden... Geen "Kaufmännnische Ausbildung"![]()
![]()
Oooooh zooooo heerlijk getraind met Oscar vanmorgen. We gingen binnen vanwege het weer. En waar mijn autist normaal compleet van slag raakt van dit soort veranderingen, ging ie nu "gewoon" lekker aan het werk. Nou, dat is helemaal niet gewoon, dat is heel knap! Op het eind liet ie ook nog even een reeks kunstjes achter elkaar zien, hij wilde kookworst scoren. De juf stond versteld, zo blij, relaxt en knap hij bezig was! Ik ook, hij heeft alle kookworst gekregen 
Nu even opdrogen en opwarmen en dan gaan we eens wat kunst bekijken!
Nu even opdrogen en opwarmen en dan gaan we eens wat kunst bekijken!
Uurtje door het bos geploeterd. Nu twee zielige natte honden die in de keuken moeten blijven 
Het is zo heerlijk als een hond kan en mag doen waar hij voor gemaakt is.WillyP schreef: Wat ontzettend leuke dag heb ik gehad! Ik kan nu eigenlijk niet zeggen wat nou leuker of mooier is, zelf op jacht met Baiko, mijn nieuwe auto of het verhaal van Peter over mijn knappe Charlie?
Vanochtend met Arianne met jager Cor op Eendenjacht geweest. Arianne had haar hondje Izzy mee en ik heb Baiko geleend van Peter. Izzy was nog niet eerder mee geweest op een echte jacht en mocht dit nu eens gaan proberen. Vrouwtje van Izzy was wat onzeker, maar Izzy deed het heel goed, bracht de eenden netjes binnen, soms met wat aanmoediging, maar een echte jacht is toch wel wat anders dan tijdens de training wat van te voren bedacht en uitgezet is...
Baiko ging dus deze keer met mee, of misschien anders gezegd: Ik met Baiko mee, want Baiko heeft veel meer ervaring in de jacht dan ik Hij weet wat hij moet doen en doet dan ook ongestoord zijn ding, haalt de eenden op en brengt ze terug. Tussendoor nog een flinke zoektocht naar een eend die, dachten we ondergedoken was, maar toch gewoon op het land lag. Dus ook die was binnen.
Dan mocht ik vanmiddag mijn autootje ophalen. Waar ik super veel mazzel mee heb gehad, woensdag ben ik de zoektocht gestart naar een zo klein en goedkoop mogelijk autootje, die technisch wel in orde is.... Eén auto laten bekijken door een bevriende automonteur, autootje afgekeurd, veel te veel roest. Eigenlijk vandaag nog een bezichtiging voor een autootje, maar ik werd gisteren gebeld dat bevriende automonteur een perfect autootje had binnengekregen dat echt wat voor mij zou kunnen zijn. Nou het is hem geworden..... de Twingo. Geweldig goed onderhouden auto uit 1997 en één die in mijn toch wel krappe budget past. Ik ben zo blij als een kind daarmee. Ik hoef nu niet 5 keer per week naar mijn werk te fietsen.
Dan eind van de middag kwam Peter thuis. Hij was op hazenjacht geweest in Ritthem. Charlie mocht met hem een hele dag mee. Een grote jacht met veel hazen. Charlie heeft superwerk verricht. Ze is snel, wendbaar en heeft de hele tijd los bij Peter aan de voet gelopen. Pas op het commando 'apport' gaat ze de geschoten haas halen. Alleen al van het verhaal van Peter word ik erg blij. Hoevaak we al niet gezegd hebben hoeveel we het getroffen hebben met haar. Een herplaatser die weg liep met alles wat ze maar zelf wilde houden. Ze dook onder tafel en wilde het niet afgeven. En nu apporteert ze als de beste. Ze is op sociaal gebied af en toe wel een beetje raar (erfenisje van haar achtergrond?), maar de jacht is haar passie en dan vergeet ze alles om haar heen en doet ze haar werk met volle overgave. Alle uurtjes training zijn dat meer dan waard geweest en ik leen haar dan ook graag uit aan Peter.
Ik ga een avondje nagenieten van de honden die lekker liggen op hun kussen. Jammer dat het donker is en ik dat rooie karretje niet kan zien
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik ben de koelkast aan het uitsoppen met chloor. Wat een rotklus is dat toch. Even pauze en dan weer verder.
hannabelgje schreef: Ik ben de koelkast aan het uitsoppen met chloor. Wat een rotklus is dat toch. Even pauze en dan weer verder.
Dan gaat straks al je eten naar chloor ruiken en smaken!
Ik sop de koelkast met (baking) soda.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hij staat voorlopig open en uit. Dan gaat de lucht er wel weer uit denk ik.
-
Martine-Tom
HIer is ie nog nooit zo vies geweest dat ik ook maar aan chloor dacht, gelukkig. Ik ga er regelmatig met een afwassopje doorheen en dat volstaat prima