Mensen met pluimvee opgelet
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Mensen met pluimvee opgelet
Is dat niet ophalen van de groene containers landelijk? Nee toch?
Hier zijn ze vandaag gewoon opgehaald.
Hier morgen ook!
Eigenlijk wel vreemd als je erover nadenkt? Ik gooi het afval uit mijn kippen/konijnenhok in de groene bak. Mag volgens de gemeentegids. dan zou je toch ook van alles kunnen verspreiden?
Ja heb ik maar er is een vervoersverbod (niet duidelijk vermeld)en als je de grijze bak gaat vervoeren dat mag dan wel maar er zitten natuurlijk ook spul in wat eigenlijk in de groene bak hoort..Angelique schreef: Leuk dat je mijn posting quote...heb je 'm ook gelezen?
Gisteren op de markt had de kaasboer ook gewoon trays vol met eieren bij zich. Dacht dat die ook niet vervoerd mochten worden?
Bedrijven die eieren vervoeren maar niet naar en van pluimveebedrijven rijden hebben ontheffing. Dat betekent dan volgens mij dat hun eieren dateren van vóór de uitbraak of dat ze uit het buitenland komen.Jantina schreef: Gisteren op de markt had de kaasboer ook gewoon trays vol met eieren bij zich. Dacht dat die ook niet vervoerd mochten worden?
Hier bij AH waren al lege vakken met waar normaal eieren staan 
-
Mandarijn
- 5-sterren

HAMSTEREN!! Mensen zijn bang dat er geen eieren te krijgen zijn.*Marga* schreef: Hier bij AH waren al lege vakken met waar normaal eieren staan![]()
- Angelique
- 5-sterren

Gisteren was hier alles al op. Bij de kippenvoerboer stonden nog een paar trayen, dus daar maar even ingeslagen.Mandarijn schreef: HAMSTEREN!! Mensen zijn bang dat er geen eieren te krijgen zijn.
*Gaat morgenvroeg meteen langs het buurtsupertje om te kijken of daar nog wat staat*
- Angelique
- 5-sterren

Die zullen best de voorraad al aanpast hebbenKim_S schreef: *Gaat morgenvroeg meteen langs het buurtsupertje om te kijken of daar nog wat staat*
Hopelijk mogen die kipsen morgen weer los, want ze klinken behoorlijk pissed
Mijn kipsen leggen voor geen meter. Zijn ook wel net klaar met ruien dus vooruit.Angelique schreef: Die zullen best de voorraad al aanpast hebben![]()
Hopelijk mogen die kipsen morgen weer los, want ze klinken behoorlijk pissed![]()
Hopelijk hebben ze nog wat bij de winkel morgen.
Hier ook ontevreden kippen één had haar ei ook zomaar in de volière gedumpt. Ze zijn duidelijk in protest. Hopelijk mogen ze naar morgen weer los.
Ze hebben er hier ook onwijs de neten in. Ik wist niet dat kippen zo chagrijnig konden zijn