Kassa Groen Barf en kvv

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kassa Groen Barf en kvv

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Mieke L. schreef: Ik heb geen kreukel gezien!

Op de tv leken het kreukels  :biggrin2:
En de link die Eelke heeft geplaatst ....... zwarte mouwen  :biggrin2:
En we hebben ook geen ""enge "" vleesjes gezien .  :biggrin2: Parelhoen is wat de meeste mensen wel kennen . En in het IC nieren , lever
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Uitzending net even terug gekeken maar ik vond BARF er niet negatief uitkomen.
Ook EP zei heel duidelijk dat het niet uitmaakt wat je de hond voert zolang je maar naar de hond kijkt en hij het er goed op doet. Dit kon ook rauw vlees zijn.

Viel me wel op dat bij het noemen van de namen basic niet werd genoemd maar alleen van jouw eigen honden terwijl er toch echt 5 honden te zien zijn in het filmpje  ;D
Zaniematsu
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Zaniematsu »

Ik ben blij dat er meer over rauw voeren op tv is! Zo bereik je de burger steeds meer.
Je hebt het super gedaan Lizzy!!
Ik ben in ieder geval super  trots op je, al ken ik je niet persoonlijk!  :notworthy:  :yeah:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lizzy schreef: Neeejjj, ik had een gestreken t-shirt aan, maar die springen die honden dus helemaal goor in dat bos! Toen kwamen we daarna thuis, toen zei ik 'ohhw, wacht, voor je verder gaat met filmen, ik ren even naar boven voor een schoon t shirt!!". Had ik geen gestreken shirts meer.. ::) :biggrin2:. Kon ik kiezen tussen of vuil of gekreukt. Heb ik voor dat 2de gekozen ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D

Je had natuurlijk ook niet zo'n mooie witte jas als mevr. P.  8)

Hartstikke leuk om te zien, en ik hoop dat er een heleboel mensen overtuigd zijn door het zien van jullie supergezonde en mooie honden.  :)
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Lizzy schreef: Die reu is door mij gefokt. Een prachtzoon van Bisq :smitten:. Hij heet Basic en zijn lieve baasje is Manon :-*. Basic logeerde die week bij ons.
Hey is idd een prachtige vent :-*
Manonn
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Manonn »

Ja lekkerding he, , mijn acteur, mijn trots hihi  :biggrin2:
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Leuk filmpje!

Het leukste stukje vond ik: "Conserveermiddelen, kleurstoffen, antioxidanten, etc. Nah, daar heeft een hond helemaal niet om gevraagd!"
:biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

"Met 14% Lamsvlees. Tsjonge." Vond ik ook erg goed  :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Naaaaah, ik ben wel super blij met jullie positieve reacties hoor :-*! En bedankt voor alle leuke lieve complimenten over onze hondjes :-*!

Ja jammer he, dat ze Basic z'n naam niet noemen... Zijn voerbak stond er wel, die groene!

Die conserveermiddelen, kleurstoffen, smaakstoffen en antioxidanten, die zaten dus in Biofood he :-X. Ze vroegen nog aan me "wat is er dan bio aan biofood?". Jammer dat ze dat en mijn antwoord niet uitgezonden hebben :biggrin2:. Die "rijk aan lamsbrokken" waren trouwens van de C1000. Ik zei ook nog dat ik mijn honden al die brokjes niet eens als snackje wenste te geven. Dat hebben ze er ook maar uit gelaten :biggrin2:
Ashena
3-sterren
3-sterren

Bericht door Ashena »

Lol ik kwam vandaag bij m'n moeder die op mn neefje oppast.  Die begon gelijk te gillen dat ze het gezien had en dat de honden niet meer bij neefje in de buurt mochten.  Want Tsja straks word ie ziek...  Zucht...  Kostte wat overredingskracht om uit te leggen dat geen enkele hond ze mocht likken,  en dat ook brokken honden salmonella uitscheiden..  Oh ja en dat Bella dr kies vast gebroken had op het bot dat ik gaf..  (Bella lag op dat moment op de operatietafel om een gebroken kies te trekken)    kon dr uiteindelijk wel overtuigen dat die 5 minuten uitzending nou kies bepaald het hele plaatje geeft.
malinois.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door malinois. »

Dit is dus t verhaal waar clubgenoot dus laatst van terugkwam van de da.
Het salmonella verhaal verspreiden via aaien van de vacht...
Maar waar dit nu vandaan komt steekhoudende info heb ik nergens kunnen vinden... ja alles kan ik kan ook mn enkel breken als ik naar de wc loop...
Maar goed t is iig een begin zoiets op tv redelijk neutraal en niet bij voorbaat negatief
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

malinois. schreef: Dit is dus t verhaal waar clubgenoot dus laatst van terugkwam van de da.
Het salmonella verhaal verspreiden via aaien van de vacht...
Maar waar dit nu vandaan komt steekhoudende info heb ik nergens kunnen vinden... ja alles kan ik kan ook mn enkel breken als ik naar de wc loop...
Maar goed t is iig een begin zoiets op tv redelijk neutraal en niet bij voorbaat negatief
;D ;D Dat je nou net dat voorbeeld moet pakken, ja dat kan...daar ben ik een levend voorbeeld van  ;D
Zaniematsu
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Zaniematsu »

Opeens is het zeer gevaarlijk om met rauw vlees te werken en moet je heel goed weten waar je mee bezig bent..... :-\
Hoe hebben we met z'n allen dat dan in het verleden gedaan toen er een stukje vlees gesneden moest worden of een kipfilet bereidt moest worden?
Was het toen niet zo gevaarlijk of hadden we toen niet mevrouw P. om ons voor alle vreselijke gevaren te waarschuwen?

Ik voer al 10 jaar rauw en heb me nooit 1% zorgen gemaakt om de hygiene rondom het rauw voeren aan mijn katten.
Net zo  min als ik me ooit zorgen  maakte wanneer ik een lapje vlees voor humane consumptie bereidde  :kitty:

Ik maak me eerder zorgen als ik in een restaurant iets eet of afhaal om te eten dan wanneer ik zelf thuis iets bereid, zelfs al is dat rauw vlees.
malinois.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door malinois. »

Nou dat bedoel ik Martine-Tom [emoji1] [emoji1]
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »