Kassa Groen Barf en kvv

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kassa Groen Barf en kvv

K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Mijn schone zus heeft haar 2 katten altijd brokjes gevoerd. Volgens haar deden ze het er prima op en was er geen enkele noodzaak tot vers voeren. Maar ik heb heel wat verhalen gehoord, al dan niet met 'ieuww' of 'griezels' versierd, dat er een kat met een halve muis, vogel of kikker aan kwam wandelen. Die 2 snackten er buiten aardig wat bij. Ja, dan doen ze het prima op brok... :P
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Zo heeft Kleintje ook de eerste jaren van haar leven op brok gestaan.
Ik denk dat ze er deels daardoor nog steeds zo goed uitziet.

1 jaar heeft ze gekregen dat ze niet meer dagelijks buiten iets ving door een verhuis, en bam, madame had tandvleesonsteking.
Dat is wanneer ik ben beginnen rauw bijvoeren om de tanden schoon te houden (en omdat Cuzco wat moeite kreeg met plassen en ik bang had voor en beginnende blaasgruispatient).  Want voor 60 euro per jaar voor een tandopkuising, kan je al heel wat vers bijvoeren.
En zo ben ik op een keer op barfplaats terechtgekomen...
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

pearlsofpassion schreef: Zo heeft Kleintje ook de eerste jaren van haar leven op brok gestaan.
Hoe bedoel je dat? :)
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Martine-Tom schreef: Nee, maar jij loopt hier op Barfplaats te kwelen over brokjes, zijn genoeg fora waar dat gedaan word, dit is een van de weinige waar we het vrijwel uitsluitend over vers hebben, verdedigen van mijn keus word al vaak genoeg gevraagd dus dat op een versforum iemand zo kweelt over brok is irritant.
Ik kweel of hemel helemaal niet over of op brokken. Dat staat ook nergens
in mijn berichten hier.
Ik heb alleen gezegd dat er voor "brokkenmensen" een bepaalde suggestie gewekt werd
en dat er wel degelijk verschil is bij toevoegingen bij brokken. 
Maar dat interesseert jullie niet. Achteraf begrijp ik dat.
De programmamaker is/ was hier verantwoordelijk voor. 
Ik geeft zelf de wildmix van bandit aan mijn honden.
Doen het er top op.
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Lizzy schreef: Grappig hee, dit is nu de 2de keer dat ik, hoofd BARF politie, een specifiek Biofood-discussie heeft met jou susan01!

Of het nou natuurlijk is of niet, dit soort stoffen horen gewoon niet in een hondenvoeding thuis. En als je een beetje oplet susan02, leg ik erachteraan nota bene nog uit waarom namelijk "ik denk niet dat een hond daarom gevraagd heeft, om een voeding die gekleurd is". Zoals je weet is een hond praktisch kleurenblind. En elke niet nuttige extra stof die je in voeding stopt, die kan problemen veroorzaken. Belast het lichaam. En voeding zou gewoon zo smakelijk moeten zijn dat je er geen smaakstoffen aan toe hoeft te voegen. En in brok moet men dat kennelijk wel. En of dat nou natuurlijk is of niet, dat zegt wat over het gedroogde karton dat je je hond voert. Als Biofood niet wil dat men denkt "getsie, zitten hier nou conserveringsmiddelen, kleurstoffen, smaakstoffen en antioxidanten in?!?!?!" hadden ze de moeite moeten nemen om dan op de verpakking precies te vertellen wat voor stoffen dat zijn. Er tussen haakjes achter ofzo (geef ik ze nog een gratis tip ook!). Maar links of rechtsom susan01, deze stoffen zitten er in....

Ik had nog veel meer kunnen zeggen over deze brokkenhandel. Namelijk dat het eerste ingrediënt van dit product is GRANEN.

Overigens heb ik dit segment brokken niet uitgekozen hoor. Ik wist niet eens dat ze zakken brok mee zouden nemen. Want sec gezien interesseert brok mij in de minst. En ze hadden dat krat brokkenhandel wat mij betreft ook thuis mogen laten. Ik kan mijn verhaal ook prima doen zonder dat het woord brok ook maar 1 keer genoemd wordt.
Goed om te horen dat je het grappig vindt.
Ik geef nu al een hele tijd de wildmix van bandit aan m'n honden. Voorlopig niet meer anders.
Destijds heb ik inderdaad een discussie met je gehad. De informatie (aritkel) die je uiteindelijk gaf over oliën was erg interessant.
Ik begrijp dat je als barfer niets met brokken hebt en dat je elke verpakking van brokken die je in handen had
vanuit jouw oogpunt per definitie slecht is. Ditzelfde geld ook voor toevoegingen of die nu chemisch of natuurlijk zijn.
Dit laatste is echter wel van belang voor mensen die bepaalde brokken kopen, hoe slecht die ook zijn. (Ja mensen dat weet ik)
Veel mensen die brokken kopen weten niet veel over voeding en velen denken bij een de regel
over toevoegingen als "geur, kleur en smaakstoffen" dat het per definitie om chemische toevoegingen 
gaat terwijl er ook natuurlijke toevoegingen zijn wat hier het geval was.
Men liet echter alleen de toevoegingsregel zien (die werd onderstreept) maar niet de regel waarin stond vermeld dat het om "natuurlijk toevoegingen" gaat.
Hierdoor wek je voor velen mensen de suggestie......maar hier moet een programmamaker voor waken en is het zijn taak en niet die van jouw.
Barfers kan dit geen #### schelen, dat begrijp ik. Alleen was dit wel mijn punt....op het verkeerde forum  ;) 

En ja je had ook over granen kunnen praten, of over iets anders.....klopt.
Laatst gewijzigd door susan01 op vr 21 nov 2014, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

kakocavi schreef: Hoe bedoel je dat? :)
Dat ze er ondanks dat ze zo lang brokken heeft gehad (en echt slechte brokken de eerste 5 jaar hoor  ::)), er nu nog steeds 5 jaar jonger uitziet dan ze is. Ik geloof wel dat het feit dat ze half op die brokken en half op verse muis stond, maakt dat ze er beter uitziet dan als ze gewoon 5 jaar op enkel die brok had gestaan.
BusKay

Bericht door BusKay »

Citaat van: pearlsofpassion op Vandaag om 17:17:40

Zo heeft Kleintje ook de eerste jaren van haar leven op brok gestaan.

Hoe bedoel je dat....
pearlsofpassion schreef: Dat ze er ondanks dat ze zo lang brokken heeft gehad (en echt slechte brokken de eerste 5 jaar hoor  ::)), er nu nog steeds 5 jaar jonger uitziet dan ze is. Ik geloof wel dat het feit dat ze half op die brokken en half op verse muis stond, maakt dat ze er beter uitziet dan als ze gewoon 5 jaar op enkel die brok had gestaan.
Denk het ook....die brokken zijn zo hard om op te staan..... muizen zijn wat zachter....
MarkK
3-sterren
3-sterren

Bericht door MarkK »

Heb het ook even terug gekeken, interessant stukje film :) ik ga proberen om mijn ouders ook aan het vlees te krijgen denk ik :) ze hebben een jonge golden retriever en een 4 jarige herder. Vooral deze laatste eet erg slecht zijn brokken en ik heb zo'n vermoeden dat zij het vlees erg kan waarderen :) hoe meer ik lees en zie hier hoe enthousiaster ik wordt :D ik kan alleen op zo bar weinig reageren omdat ik nog niet zoveel weet :(
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

pearlsofpassion schreef: Dat ze er ondanks dat ze zo lang brokken heeft gehad (en echt slechte brokken de eerste 5 jaar hoor  ::)), er nu nog steeds 5 jaar jonger uitziet dan ze is. Ik geloof wel dat het feit dat ze half op die brokken en half op verse muis stond, maakt dat ze er beter uitziet dan als ze gewoon 5 jaar op enkel die brok had gestaan.
Oh, zo. Ik haalde uit je bericht dat de kat het juist goed deed dankzij de brokken. Vond het al vreemd :P

Plaats reactie